INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

kotenOdborná veřejnost zná Českou společnost pro jakost jako organizaci, která má tradici a zvuk. Zájem o její činnost a služby roste, protože přichází stále s něčím novým a zájemcům o kvalitu v nejširším slova smyslu má vždy co nabídnout.

Jaký byl loňský rok a co se chystá na ten letošní, o tom jsem hovořila s výkonným ředitelem Ing. Petrem Kotenem:

Můžete zhodnotit rok 2017? Co zajímavého České společnosti pro jakost přinesl?

Rok 2017 lze určitě hodnotit jako úspěšný. Čes­ká společnost pro jakost, stejně asi jako většina subjektů v České republice, zaznamenala (v dnešní době příznivého stavu ekonomiky) rostoucí poptávku po svých službách. Jsme rádi, že se na nás opět obracely firmy působící v automobilovém průmyslu v záležitostech školení, personální certifikace a odborných publikací. Ale obracejí se na nás se zájmem o spolupráci i organizace z jiných sektorů, jako je ICT sektor, zemědělsko-potravinářský sektor či veřejný sektor. Rád bych vyzdvihnul, že jsme začali nově nabízet certifikaci „bez GMO“ – tedy certifikaci, která potvrzuje spotřebitelům, že potravina neobsahuje geneticky modifikované organizmy. A určitě stojí za zmínku, že jsme začali vydávat (kromě odborného časopisu Perspektivy kvality) i občasník Be Q!, který já považuji za takový oddechový „quality-boulevard“. Poslední číslo je vždy k dispozici na našem webu.

Rozrostla se členská základna?

Naše členská základna každým rokem mírně roste. Máme na100 kolektivních členů z řad organizací a více než 1000 individuálních členů – pracovníků v oblasti kvality. Členství lze doporučit všem, kteří chtějí mít aktuální informace z oboru a kteří mají zájem se sdružovat v rámci různých odborných skupin či poboček ČSJ. Přestavujeme vlastně platformu, která umožňuje „fanouškům kvality“ neformální setkávání a z toho plynoucí řadu aktivit.

Pro jaké firmy a organizace jsou dnes vaše služby určeny především?

Naše služby jsou určeny všem organizacím, které se chtějí zlepšovat v oblasti kvality, ale i v dalších oblastech, jako je například ochrana životního prostředí, BOZP, společenská odpovědnost či bezpečnost informací. Praxe ukazuje, že především výrobní a ICT firmy usilují o zlepšování kvality. Naší ambicí pro rok 2018 je spolupracovat s organizacemi, které působí ve „službovém B2C“ sektoru a se kterými dosud nespolupracujeme tak intenzivně, jak bychom si přáli.

Jaké novinky jste do programu zařadili na rok 2018?

Jako vždy plánujeme samozřejmě mnoho nového! Ale já bych rád zdůraznil dvě oblasti. V letošním roce se očekává, že vyjde (návodná) norma na provádění auditů systémů managementu ISO 19011:2018. Jsem rád, že díky spolupráci s ÚNMZ a Centru technické normalizace při ČSJ jsme jako národní zástupci přispěli k finální podobě této normy. Určitě lze doporučit všem odborníkům, kteří provádějí různé druhy auditů, aby se s touto novou normou seznámili a zvážili vylepšení svých auditních postupů.
A dále jsem pyšný na to, že jsme opět spustili Projekt CSR do škol. Letos se ho účastní školy z kraje Vysočina. Tento projekt napomáhá lepšímu uplatnění principů společenské odpovědnosti do vlastního chodu škol i do výchovy žáků.

Jedním z velkých projektů bude další ročník konference SYMA. Jaká témata obsáhne a na jaké řečníky se může odborná veřejnost těšit?

Konference SYMA se tradičně uskuteční v březnu, přesně 21. až 22. v pražském hotelu Pyramida. Mezi klíčová odborná témata bude patřit: kvalita v automobilovém průmyslu, ochrana životního prostředí, nové normy ISO, kvalita v ICT sektoru, lean, principy excelence a inovace. A samozřejmě nás v rámci SYMY opět čekají pracovní workshopy a neformální společenská setkání.
Při ČSJ existuje již řadu let Centrum excelence. Dříve šlo spíše o uzavřenou společnost, do níž měly více méně přístup subjekty oceněné v soutěži Národní cena kvality. Dnes je Centrum excelence otevřenější a vítá mezi sebe všechny zájemce o prosazování kvality managementu a řízení a ty, kteří rádi sdílí vzájemné zkušenosti.

Jaké jsou podmínky pro vstup nových členů?

Ve skutečnosti neexistují žádné omezující podmínky pro vstup do Centra excelence. Centrum excelence je zajímavé pro všechny subjekty, které mají snahu se zlepšovat, uplatňovat nejlepší manažerské praxe a dostat se se svojí výkonností nad běžný průměr. V rámci Centra excelence mají členové také možnost prakticky uchopit aplikaci Modelu excelence EFQM. Centrum umožňuje přidružené (bezplatné) členství i členství řádné, které je mírně zpoplatněno a zahrnuje i paletu užitečných služeb. Dveře Centra excelence jsou tedy otevřeny všem!

otázky připravila Eva Brixi

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3