INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Michal Tuma kopie kopieMichal Tůma Odchodem do důchodu život nekončí. Naopak, stále víc seniorů si teprve v penzi začíná plnit přání, na něž dříve neměli čas. Firmy, zabývající se volnočasovými aktivitami, to dobře vědí, a vycházejí starším lidem vstříc. Hovořili jsme o tom s Michalem Tůmou, marketingovým ředitelem cestovní agentury Invia:

Je český senior spíše zápecník bez zájmů, nebo je to stále aktivní člověk s touhou cestovat a poznávat?

Životní styl seniorů se postupně mění. Senioři již dnes rozhodně nejsou neaktivní lidé, kteří sedí doma. Naopak. Dnešní generace seniorů je aktivní, ráda zkouší nové věci, učí se, chodí mezi lidi. Dnešní senioři z velké většiny umí pracovat s novými technologiemi, často jsou činorodí v internetovém prostředí i na sociálních sítích. Důchodového věku aktuálně dosahuje početná skupina seniorů, která byla ekonomicky aktivní v porevoluční době a teď má dostatek financí, které neváhá investovat. Často proto vkládají peníze právě do nových zážitků v podobě cestování a nejrůznějších koníčků.

Myslíte si, že se příznivě projeví i výrazně zlevněné jízdenky pro cestující nad 65 let od letošního léta?

Určitě ano. Senioři jistě ocení možnost snížení nákladů za cestování. I přes stále se zvyšující zájem starších lidí o cestování totiž platí, že existuje početná skupina seniorů, která má obtíže vyjít se svými důchody, je proto dobře, že na ně stát myslí.

Jaké služby starší lidí vyhledávají, v čem se především nabídka liší od standardu?

Nejtypičtějším rysem této skupiny cestovatelů je, že vyráží na dovolenou mimo hlavní sezonu. Až 70 % osob v důchodovém věku volí dovolenou mimo hlavní letní sezonu, kdy v letoviscích panuje klid a mírnější klima. Senioři nicméně své zájezdy rádi plánují a nakupují s předstihem. Do dovolené se senioři nebojí investovat, nakupují nejčastěji ubytování ve čtyřhvězdičkových hotelích, rádi také vyřídí vše na jednom místě a zájezdy si kupují se vším všudy. Co se destinací týče, volí senioři nejčastěji klasické evropské země, jako jsou Řecko, Itálie či Bulharsko, v oblibě mají též dražší zájezdy do Španělska a na přilehlé ostrovy. V posledních letech však stále častěji vyrážejí i do vzdálenějších exotických destinací. Trendem letošní sezony je zvýšený zájem o dovolené v Egyptě, Tunisku či Turecku, senioři však nakupují také zájezdy na Kanárské ostrovy, Madeiru či do Ameriky. Samostatnou kapitolou jsou poté termální lázně na Slovensku a v Maďarsku, které se mezi staršími cestovateli těší rovněž velké oblibě. Kratší dovolenou do nich senioři často absolvují i několikrát ročně. Velmi typické také je, že tito lidé při vyřizování zájezdu upřednostňují osobní kontakt a navštěvují kamenné pobočky cestovních kanceláří.

Občanů v seniorském věku bude přibývat, bude se zvětšovat i klientela cestovních kanceláří?

Tento trend se dá zcela jistě očekávat. Již nyní tvoří lidé nad 55 let téměř čtvrtinu klientely cestovních kanceláří. Postupně budou navíc do důchodového věku dozrávat lidé, kteří jsou zvyklí cestovat a využívat všech možných vychytávek, které jim cestovní trh může nabídnout.

Kdo obstojí na vysoce konkurenčním trhu služeb pro volný čas?

I přes stále větší aktivitu a skvělou kondici dnešních seniorů je třeba dbát na jejich specifické potřeby. Cestovní kanceláře proto musejí nabízet zájezdy a služby, které jsou pro seniory dostatečně atraktivní, ale zároveň odpovídají jejím fyzickým možnostem. Subjekty, které zvládnou zkombinovat potřebu aktivity, objevování nových míst a zároveň relaxu, mohou být na trhu úspěšné. V nadcházejících letech bude určitě platit, že čeští senioři budou požadovat možnost volby a uzpůsobení zájezdu přesně na míru svým požadavkům.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Rok slivovice

    Tak už je to tady! Palírny v České republice běží na plné obrátky – jak ty oficiální a legální, tak jistě i ty ostatní. A to ještě sezona ovoce ani pořádně nezačala. To je velmi dobrá zpráva pro všechny, kdo milují domácí pálenky a kteří v tom mají svůj business. Vždyť loňský rok se naprosto nezdařil, ke zpracování chyběly všechny druhy ovoce. Letošek si všechno chce vynahradit a plodů třešní, rybízu, meruněk a dalších nabízí tolik, že zbude opravdu pro každého. Prázdné sudy se opět začínají plnit a výsledný produkt bude díky dostatku slunce velmi lahodný. Pamětníci si nevzpomínají, že by v posledních dvaceti letech prožili něco podobného. Jistě se jednou bude říkat: Jó rok 2018, to byl rok slivovice!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE