INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

vošIng. Vladimír VošickýMít auto s nízkými náklady na provoz, šetřit jeho jízdou životní prostředí, radovat se z designu karoserie i vnitřního vybavení, vyžadovat čas strávený za volantem bez nadbytečného stresu díky bezpečnostním prvkům vozidla, to je asi přáním každého odpovědného řidiče. Trend udržitelnosti i touha člověka užívat si dne prostřednictvím pozitivních emocí se prosazuje do všedních pracovních povinností vývojářů a konstruktérů i povědomí stále širšího spektra zákazníků, tedy i těch, kteří míří do showroomů a vybírají auto svých snů. Jak záležitosti týkající se nastíněného tématu vnímá importér značky Hyundai, firma Hyundai Motor Czech s.r.o.? O tom jsme hovořili s Ing. Vladimírem Vošickým, generálním ředitelem:

Udržitelnost, společenská odpovědnost, smart projekty, čistá mobilita, to jsou pojmy, které hýbou světem. Ukazuje se, že business nemůže být jen o zisku a snech akcionářů, ale musí stále zřetelněji respektovat i zákonitosti života na naší planetě. Pak získává další rozměr, nový smysl. Pro značku Hyundai je to velké téma...

To je pravda. U nás to je velké téma a bude i nadále. V rámci ekologické strategie budeme do roku 2025 prodávat celkem 18 ekologicky šetrných vozů. Z toho osm hybridních, čtyři plug-in hybridních, pět elektromobilů a jeden vodíkový elektromobil. V roce 2021 tak bude 60 % našich produktů dostupných v ekologické verzi. Ochrana životního prostředí je zcela zásadní a čistá mobilita je pro nás stěžejním cílem, kterému jdeme naproti. Obrovskou část našich investic směřujeme právě na vývoj vozů s nulovými emisemi a jsem přesvědčen o tom, že v současné době není žádný výrobce automobilů tak úspěšný v produkci ekologicky šetrných vozů jako právě Hyundai. Připomeňme modelovou řadu IONIQ, se kterou jsme stále jedinou automobilkou, která nabízí všechny důležité elektrifikované alternativní pohony v sériovém provedení. V polovině letošního roku uvedeme na český trh nový model Kona Electric – první kompaktní SUV elektromobil na evropském trhu s dojezdem 482 kilometrů. Dále jsme v letošním roce představili již druhou generaci vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO s dojezdem až 800 km, který posouvá vodíkovou technologii na zcela novou úroveň, a zatímco Tesla a její Model 3 prochází produkčním peklem, německé automobilky produkují pouze sliby, koncepty či vize do vzdálené budoucnosti, Hyundai přináší čistou mobilitu na ulice již dnes.

Kam podle vašeho názoru směřuje vývoj v pohonech automobilů?

V Evropě můžeme pozorovat ústup dieselových motorů již od roku 2011. Začátek postupného konce však odstartoval až skandál Diesel Gate koncernu Volkswagen a předpokládám, že propad podílu naftových motorů bude pokračovat i nadále. Velké metropole, jako například Paříž, Madrid, Mnichov a řada dalších, vážně plánují zákaz vjezdu dieselových motorů do center měst. Podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe by zákazy vjezdu naftových aut do měst mohly v Německu přijít už letos. Předpokládám, že ve střednědobém horizontu bude mít velký význam jak hybrid, včetně plug-in, tak elektromobil. Budoucnost však vidím ve vozech s pohonem na vodík ve spojení s krátkým časem tankování a nulovými emisemi. V Hyundai jsme jako jediní připraveni na všechny alternativy již v současné době, a to včetně vodíkových elektromobilů. V mezidobí nabízíme samozřejmě také kompletní řadu klasických motorů, včetně úsporných benzinových variant a výkonných i šetrných dieselových agregátů. Tím, že skupina VW čisté diesely neumí, se vzedmula obrovská vlna zájmu veřejnosti o poznání, kdo vyrábí nejpokrokovější auta. A to nám dává ještě větší prostor ukázat, jak moc jsme ve vývoji před našimi konkurenty.

NEXOHyundai je členem Rady pro vodík, která byla založena na světovém ekonomickém fóru v Davosu v roce 2017. Co je cílem a co z toho se promítá do vašich aktivit v ČR?

Ano, rozšiřování vodíkové infrastruktury aktivně podporujeme, a to nejen na národní, ale jak jste správně zmínila, tak i mezinárodní úrovni. Cílem této mezinárodní iniciativy je zrychlit podíl investic do rozvoje vodíkových technologií a palivových článků. Stejně tak jsme se zapojili do vládní skupiny v České republice, jejímž cílem je realizovat budování národní vodíkové infrastruktury. Inspirací nám může být celá řada západoevropských zemí. Například ve Frankfurtu byla před pár lety pouze jedna plnicí vodíková stanice a dnes tam nalezneme hned čtyři.

Jaké ještě výhody kromě ohleduplnosti vůči životnímu prostředí vnímáte u automobilů s alternativními pohony?

Výhod vozidel s alternativními pohony existuje celá řada, a pokud jde o zákazníka, je tu jeden opravdu velký benefit, a sice provozní náklady, které spotřebitel vnímá každým dnem. Vozy s alternativními pohony v průzkumech pravidelně obhajují první příčky, co se týče hospodárnosti vozidla. Například nedávno provedl nezávislý portál Sust-it rozsáhlý průzkum, ve kterém hodnotil provozní náklady u více než 65 000 modelů na evropském trhu. První příčku obsadil náš první elektromobil Hyundai IONIQ Electric, u kterého byly spočítány celoroční náklady na pouhých 385,49 eura. Modely s alternativními pohony mají navíc tu výhodu, že mohou například parkovat v metropolích buď za velice výhodnou částku, nebo úplně zdarma. Čistá mobilita se tedy ukazuje jako budoucnost nejen pro životní prostředí, ale i naše peněženky.

V dubnu byl poprvé v ČR k vidění vodíkový elektromobil Hyundai NEXO, a to při příležitosti konference Čistá mobilita. Jaký měl ohlas?

Ohlas byl opravdu veliký. Hyundai NEXO je naše druhá generace vodíkového elektromobilu a udivuje širokou veřejnost již od světové premiéry. Hyundai NEXO disponuje řadou nejmodernějších asistenčních systémů, dojede až 800 km a z výfuku místo škodlivých emisí vychází dokonce ještě čistší vzduch, než který NEXO nasává. S modelem NEXO Hyundai také jako první na světě realizoval autonomní jízdu čtvrté úrovně u elektromobilu s vodíkovými palivovými články. Demonstrační autonomní jízda se uskutečnila na trase ze Soulu do Pchjongčchangu dlouhé 190 km a model
NEXO se v autonomním režimu bez jakýchkoliv problémů dokázal zařadit do zcela běžného provozu – tedy předjíždět pomalejší vozy, projíždět mýtnými branami či projíždět místy bez signálu GPS apod. Není proto divu, že ohlas je obrovský všude, kamkoliv tento povedený model zavítá. Ať už to bylo na ženevském autosalonu, či na domácí půdě v České republice.

Budou takové automobily jezdit i na našich silnicích?

My pevně věříme, že ano. V tomto ohledu je však Hyundai daleko připravenější než tuzemská infrastruktura vodíkových plnicích stanic. V současné době existuje v České republice pouze jedna plnicí stanice, a ta je ještě k tomu neveřejná. Vodíková mobilita je budoucností mobility a je škoda, že infrastruktura plnicích stanic není v České republice na stejné nebo alespoň podobné úrovni jako v zahraničí. Podle námi dostupných informací by však u nás měly vznikat nové stanice už v příštím roce.

Na jakém principu vodíkový automobil vlastně „pracuje“?

Vodíkový elektromobil si vytváří elektrickou energii úplně sám, a to v palivovém článku prostřednictvím reakcí vodíku se vzduchem. Jediným vedlejším produktem pak z této reakce zůstává čistá voda.

Vaše značka získala mezi českými motoristy velkou oblibu. Hyundai jsou pohodlná, přívětivá auta, jež se hodí k jakékoli příležitosti. Jak vnímáte váš vývoj v minulosti a jak předpokládáte, že bude pokračovat?

Hyundai je dlouhodobě nejdynamičtější automobilovou značkou v České republice a tento status hodláme obhajovat i nadále. Prodeje společnosti kontinuálně rostou již osm let v řadě a úspěchem začal i letošní rok, kdy se během prvních měsíců stal model i30 neprodávanějším vozem pro soukromé osoby ve třídě velkých rodinných vozů. Zároveň jsme se mohli na evropském trhu pochlubit nejlepšími čtvrtletními výsledky v historii.

Plánujete pro rok 2018 nějaké další novinky?

Určitě ano. Z ekologicky šetrných vozů je to již zmiňovaný vodíkový elektromobil NEXO a první kompaktní SUV elektromobil Kona Electric. Kromě vozidel s alternativními pohony v letošním roce zahájíme prodej nové generace Santa Fe a řady modernizovaných verzí již nabízených modelů – Tucson, i20, i40 a H-1. V polovině roku 2018 tak bude 90 % našich produktů mladších dvou let.

Pro klienta u nás jsou stále zásadním měřítkem při rozhodování o koupi ceny. Ty držíte na velmi přijatelné úrovni. Je to jedna z vašich strategií?

Nenazýval bych to cenovou strategií. Na tuzemském trhu zkrátka nabízíme to, co nikdo jiný – špičkovou kvalitu s prodlouženou pětiletou zárukou, nejmodernější asistenční systémy a nejlepší poměr cena/výkon. Jsme držiteli Národní ceny kvality 2017 a naše vozy pravidelně vyhrávají prestižní ocenění za design na mezinárodní úrovni jako iF Design Award či Red Dot Design Award. Zároveň jsou naše produkty ohodnocovány maximálním počtem pěti hvězdiček v bezpečnostních testech nezávislého konsorcia EuroNCAP. Politikou naší společnosti není vnutit zákazníkovi předražený vehikl, ale nabídnout mu vůz, který je kvalitní, bezpečný, moderní, a má tedy skutečnou hodnotu. Zároveň to nekončí pouze prodaným kusem. O své zákazníky se staráme i po prodeji.

Firemní vůz je v České republice brán jako jeden z nejoblíbenějších benefitů. V současné době se zvyšuje také zájem o operativní leasing. Co všechno můžete tímto způsobem nabídnout?

To je pravda a není se čemu divit. Firemní vůz se podle statistik zdá být opravdu čím dál více váženým benefitem a s tím souvisí také poptávka po operativním leasingu. Protože nabízíme automobily se skutečnou hodnotou za investici, která je bezkonkurenční, můžeme tak v Hyundai nabídnout úsporu jak pro firmy, které vozy nakupují, tak pro zaměstnance, kteří je následně využívají. Například při koupi jednoho z našich neúspěšnějších modelů Hyundai i30 ušetří firma oproti konkurenční nabídce přes 100 000 korun. Zaměstnanec zase výhodu vozů Hyundai i30 ocení na své výplatní pásce, kde se mu strhává 1 % z pořizovací ceny vozu, a za rok tak oproti konkurenci uspoří několik tisíc korun. Co se týče operativních leasingů, tak i zde máme jedinečnou nabídku v porovnání s konkurencí. Pokud srovnáme například nový model Hyundai i30 kombi a Škoda Octavia kombi ve stejné motorizaci, vyjde Hyundai i30 kombi měsíčně levněji zhruba o 1500 Kč, a ještě k tomu je náš model v lepší výbavě. Tyto informace a variabilní modelové situace výhod služeb Hyundai si lze ověřit na www.lepsifiremnivuz.cz.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Rok slivovice

    Tak už je to tady! Palírny v České republice běží na plné obrátky – jak ty oficiální a legální, tak jistě i ty ostatní. A to ještě sezona ovoce ani pořádně nezačala. To je velmi dobrá zpráva pro všechny, kdo milují domácí pálenky a kteří v tom mají svůj business. Vždyť loňský rok se naprosto nezdařil, ke zpracování chyběly všechny druhy ovoce. Letošek si všechno chce vynahradit a plodů třešní, rybízu, meruněk a dalších nabízí tolik, že zbude opravdu pro každého. Prázdné sudy se opět začínají plnit a výsledný produkt bude díky dostatku slunce velmi lahodný. Pamětníci si nevzpomínají, že by v posledních dvaceti letech prožili něco podobného. Jistě se jednou bude říkat: Jó rok 2018, to byl rok slivovice!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE