INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

foto3Ing. Vendula VíťovcováTiskový servis značky Hyundai přichází takřka denně s novými informacemi. Týkají se inovací, zajímavostí na trhu, sponzorství, společenské odpovědnosti, úspěchů v prodeji. Kdo z velké míry za dobré výsledky odpovídá? Je to bezesporu šikovnost dealerů, obchodní umění i osobní nasazení pro značku. V Plzni to je například rodinná firma ASPEKTA Trading s.r.o., která se zde stala pojmem. Ing. Venduly Vítovcové, obchodní ředitelky a jednatelky, jsem se zeptala:

Na českém automobilovém trhu jste necelých 30 let. Jak to ovlivnilo váš život?

Auta jsou můj život. Provázejí mě od útlého dětství, kdy můj otec v dílně našeho domu dělal své první závodní ralley vozy. Až do současnosti, kdy působím jako jednatelka a obchodní ředitelka automobilového dealerství ASPEKTA Trading s.r.o. Plzeň. Mít řidičák bylo v naší rodině opravdu samozřejmostí! Auta mě baví. Při řízení si odpočinu a testovat různé modely je pro mě zábavou. Ale když jde o řízení firmy, je jedno co prodáváte, zda vozy, oblečení, parfémy, vždy jde o obchod. A o to zvolit správnou strategii, stanovit si cíl, vybrat si k tomu správný tým lidí a motivovat je na společné cestě. To je podle mě klíčové.

Profilujete se jako rodinná společnost. Koho si pod tím můžeme představit? Kdo všechno se zapojil do aktivit pro značku Hyundai?

Ano, jsme rodinná firma. V roce 1990 ji založil můj otec Ing. Jiří Pertlíček jako vůbec první autorizované dealerství a servis jiné značky, kterou naše společnost také stále autorizovaně nabízí. A od té doby se píše naše historie. Společnost si za svoji téměř třicetiletou historii prošla různými fázemi vývoje. Z relativně malé rodinné firmy prodávající okolo 200 vozů ročně se za uplynulých šest let stala firma se 30 zaměstnanci a s tisícovkou loni prodaných vozů. Což byl můj osobní cíl, když jsem se do řízení společnosti aktivně zapojila. Rodiče jsou ve firmě však stále činorodí, tatínek jako ředitel společnosti a maminka jako ekonomka. Ale značka Hyundai, ta je zejména mojí a bratrovou doménou. Já mám na starosti kompletní obchodní a marketingovou činnost a můj bratr Jiří Pertlíček zodpovídá za servis a je technickým ředitelem. Říkám, že dealerství Hyundai a vůbec naše společnost je moje třetí dítě (mám dvě dcery) a člověk se neustále učí s tím, jak dítě roste.

foto1Jaké podmínky musí dnes splňovat autorizovaný prodejce a servis? Podléháte zvláštní certifikaci, musíte obhajovat své místo na slunci, splnit výši obratu a zisku?

Autorizovaný prodej a servis musí plnit přesné podmínky, které jsou nastavené v obchodních smlouvách. Je tomu tak u každé automobilové značky. Náš showroom a celý motoristický areál díky tomu prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nyní můžeme své zákazníky uvítat ve zcela novém prostoru, který odpovídá současným trendům. O klienty se starají certifikovaní prodejní a servisní poradci, kteří absolvují pravidelná školení. Obhajovat své místo na slunci nebo plnit výši obratu je na každém z nás. Každé dealerství je samostatnou obchodní společností, každý máme nastavený prodejní plán a je na každém z majitelů, jak se s tím popereme. Pro mě, jako ženu, to byla výzva. Obstát v automobilovém světě mužů. Dnes jsme mezi první šestkou dealerů, co se počtu prodaných vozů Hyundai týká.

Hyundai zastupujete od roku 2012. Kolik aut této značky jste za tu dobu prodali? A jak jste získávali náklonnost české veřejnosti vozidlům, která si své renomé u nás teprve budovala?

Ano, s Hyundai jsme začali v červnu 2012. Od té doby jsme prodali přes 3000 vozů této značky. V době, kdy jsme zahájili, již bylo povědomí o značce ve vzrůstajícím trendu. Nosné modely i30, ix20, tehdy ix35 (dnes Tucson), se již vyráběly v Nošovicích a lidé začali automobily Hyundai více vnímat. Naším úkolem bylo spíše lidi na Plzeňsku naučit, že jsme činnost rozšířili a zaměřili navíc právě k této značce.

Dnes je celá modelová řada Hyundai pojmem, motoristé jí dávají často přednost před ostatními z mnoha důvodů. Které to jsou především?

Hyundai nabízí kvalitní, vybavené vozy, v modelové řadě, která osloví majoritu potenciálního trhu. Vybere si u nás každý. Výhodou je jistě pětiletá záruka bez omezení kilometrů, služba permanentní mobility a také rozšiřující se komplexnost služeb při koupi automobilu. Od pojištění, financování, přihlašování vozidel na SPZ až po kompletní přípravu vozového parku pro firmy na klíč. Důležitým rozhodovacím faktorem může být také množství vozů na skladě, kdy zhruba 90 % objednávek tvoří skladové vozy a klient odjíždí přibližně do týdne od objednání ve svém novém autě.

CG0A0222Stoupá zájem firem o pořízení vozidel této značky na Plzeňsku?

Každý rok je zájem firem větší. Jak jsem již naznačila, ze začátku trvalo, než si nás firmy a lidé začali spojovat i se značkou Hyundai. Dnes se snažíme firmám řešit jejich vozový park na klíč. O firmy se u nás stará školený fleetový specialista, a jsou pro ně nastavené speciální podmínky od koupě vozu až po servisní smlouvu. Firemní zaměstnanci odjíždějí v přihlášených vozech, polepených jejich brandem. Původní vozidlo nám zanechají, o to se už postaráme sami. Svým způsobem bezstarostně, bez čekání a komplikací odjíždí za svými pracovními povinnosti. To je trend poslední doby. Všichni víme, že čas je pro všechny nejcennější, a proto se snažíme firmám nákup vozu co nejvíce zefektivnit.

Co je pro ženy motivací o koupi auta Hyundai? Tipla bych si, že líbivý design, řada příjemných vychytávek, praktičnost a dobré sezení. Přidala byste ještě něco?

Určitě všechny věci, které jste zmínila, hrají roli. Přidala bych ještě množství bezpečnostních prvků a asistentů řízení, které vozy Hyundai nabízejí. To jsou pro ženu jistě jedny z nejdůležitějších faktorů při rozhodování.

A nač se zákaznice ptají především?

Zcela jistě u ženy boduje design a barva. Myslím, že žena se musí do vozu zamilovat na první pohled a musí jí padnout do noty. Nechce také dělat příliš mnoho kompromisů. Jak jsem již podotkla v minulé odpovědi, nejčastěji rovněž zkoumá záležitosti bezpečnosti a také bezporuchovosti.

Jaké procento vaší klientely ženy asi tvoří?

Je to přibližně 10 % zákazníků. Ale jsou spolurozhodujícími ve většině obchodních případů, kdy si vůz kupuje rodina nebo manželský pár.

Prozradíte, co máte ráda na autech zmiňované značky právě vy?

Mám ráda jejich design, barevnost interiéru (např. u Hyundai Kona), ale jako matka oceňuji zejména vysokou bezpečnost, asistenty řízení (parkovací kamera je k nezaplacení) a veliké zavazadlové prostory. Osobně mám ráda velké vozy, aktuálně jezdím s Hyundai i40 kombi se sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Jízda v něm mě baví, odpočinu si. Dcery milují prosklenou panoramatickou střechu a já oceňuji veliký zavazadlový prostor, který pojme všechna naše zavazadla a sportovní vybavení, které k aktivnímu životnímu stylu patří. Ale již se těším na novinku letošního podzimu, a to nové SUV Hyundai Sante Fe. K zimě prostě SUV a pohon 4x4 patří.

Vzpomenete si, jaké to bylo, když jste poprvé sedla za volant poté, co jste dostala řidičský průkaz? Byly to obavy, radost, drama?

Řidičský průkaz jsem dělala na gymnáziu a musela po jeho dokončení skoro půl roku čekat, než mi bude 18 let. Těšila jsem se neskutečně, a tak to vlastně zůstalo.

Váš areál nabízí mnoho služeb, provozujete lakovnu i čerpací stanici. Sníte třeba ještě o malé kavárničce s dortíky ve tvaru autíček, pneumatik nebo volantu? Bylo by možné zřídit kadeřnictví či pedikúru na nezbytnou dobu čekání v servisu?

To jste se trefila do mého snu. Mít kavárnu, péct koláče a dortíky! Splnit si ho v rámci našeho areálu by jistě nebyl špatný nápad.

Ostatně – jaké jsou vaše úvahy týkající se rozvoje rodinného businessu?

Bylo by krásné, kdyby naše rodinná společnost pokračovala zase s další generací ve své historii dál. Ale to je ještě daleká budoucnost. Nyní se vynasnažíme ještě více zkvalitňovat služby nabízené v našem motoristickém areálu. Protože koupí vozu to u nás ve společnosti teprve začíná a my chceme své klienty a jejich automobily hýčkat co nejdéle a co nejlépe.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Horko přeje on-line obchodu

    Říká se o hrozném počasí, že bys ven ani psa nevyhnal. Letošní léto, co se počasí týče, je jako z katalogu cestovní kanceláře. Ale až moc. Slunce nemilosrdně žhne a už třetí měsíc nepřichází vysvobození. Většina lidí už má horka plné zuby a volí nejrůznější obrannou strategii, včetně nakupování. Někdo, jako já, vyhledává klimatizované prostory hypermarketů. Jiný nevytáhne paty z domu, kde odpočívá ve stínu. Kdo má navrch, nevím, ale e-shopy si už pochvalují růst obratu v letních měsících. Když nemůže zákazník k obchodníkovi, musí zboží ke spotřebiteli. Různé doručovací a kurýrní služby se teď musí hodně činit. Doufejme, že se neozvou politici nebo obory, aby označili práci v takové výhni jako porušování základních lidských práv – a vymyslí novou regulaci.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE