INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

MPB 0954Paula’s Choice je světovou značkou kosmetiky pro ženy i muže. Zrodila se z životního příběhu ženy, která si se svojí pletí takřka nevěděla rady. To ji donutilo sbírat informace, zkoušet a vyrábět. A podařilo se. U nás a na Slovensku se prodává pod značkou e-shopu americkakosmetika.cz a americkakozmetika.sk. Získává si stále větší oblibu. Proč? To nastínil obchodní manažer Jan Hájek junior.

Trh s kosmetikou je ve světě i u nás přebohatý. Přesto se jednotlivé značky od sebe liší, každá dokáže zaujmout něčím jiným. Jaké přednosti má ta, kterou pro české klienty dovážíte do České republiky a na Slovensko vy?

Máte pravdu, zorientovat se na trhu s kosmetikou není vůbec jednoduché, je to podobné jako s vínem. Víno mi nikdy nechutnalo, nepotřeboval jsem ho. Vše se ale zlomilo, když jsem po obtížnějším životním období přijel na studijní pobyt do francouzského Bordeaux, kde jsem strávil více než půl roku. Dnes do mého života víno patří, přináší příjemné chvíle při posezení s rodinou a přáteli. S kosmetikou je to podobné, vlastně ji ani nepotřebujeme, ale žije se s ní lépe, mnohdy podstatně lépe.
A v čem se produkty Paula’s Choice liší? Je toho více: především životním příběhem Pauly Begoun, o kterém budeme jistě ještě hovořit. Všechny produkty jsou bez přidaných parfémů, které často pleť zbytečně alergizují, což považuji za velké plus, protože pleť z přidaného parfému žádný profit nemá. Jedinou výjimkou jsou exfolianty, neboť obsahují přírodní kyselinky, které mají svou vlastní vůni. Další z mého pohledu nespornou výhodou je fakt, že žádný z výrobků není testovaný na zvířatech. To sice dnes není až tak neobvyklé, ale Paula’s Choice jde ještě dál a garantuje, že na zvířatech není testována ani jedna jediná složka, a to ať je vyrobena přímo v laboratořích Paula’s Choice, nebo je dodána subdodavatelem. Kosmetika neobsahuje živočišné ingredience, proto je vhodná i pro vegetariány a vegany, kteří u nás pravidelně nakupují. Velmi důležitá je i skutečnost, že firma má rozsáhlý a stabilní vědeckovýzkumný team, takže do produktů jsou promítány veškeré inovace. Kompletní vývoj i výroba probíhá na jednom místě, v největším městě státu Washington, Seattlu.
V roce 1979 založila Paula také server www.beautypedia.com, kde odborníci i laická veřejnost hodnotí jednotlivé kosmetické produkty. Jde pouze o výrobky větších společností, nelze hodnotit všechny výrobky na světě. Postačí vepsat název nebo jeho část a tento vyhledat. Jde o velmi zajímavé čtení. Sám znám několik žen, které byly velmi překvapeny, že dlouhou dobu v dobré víře používaly kosmetiku prodávanou v lékárnách, aby na tomto serveru zjistily, že hodnocení nezávislých odborníků se diametrálně liší od toho, co daná značka deklaruje na obalu.

7651 7820 1200x628pxPaula’s Choice je synonymum pro kvalitu, a zejména jako pro pomoc těm, jež pleť čas od času potrápí. Nejde jen o ženy, ale také muži si u vás mohou dobře vybrat. Čím začít, co vyzkoušet?

Dovolte velmi krátce nastínit naši filozofii pravidelné péče „krok za krokem.“ Nejdříve je pleť třeba vyčistit přípravkem k čištění, který se jako jediný v péči Paula’s Choice smývá, ostatní produkty se pouze vrství. Rád bych zdůraznil, že pouhá voda v péči o pleť opravdu nestačí. Jako druhý krok je vhodné aplikovat tonikum, které dodá pleti antioxidanty, stahuje póry a připraví pleť na aplikaci dalších produktů, jejichž ingredience lépe vstřebá a utilizuje. Následuje exfoliant, alias chemický peeling. Není třeba se bát přídomku „chemický“, nejde o agresivní chemikálie, ale o přírodní kyseliny v malých koncentracích, které odstraní odumřelé kožní buňky, odhalí tak krásu pleti, a opět pomáhá lepšímu vstřebání dalších složek. Dále to jsou antioxidační séra a boostery s vitaminy, které ne každá firma nabízí. Tyto produkty mohu opravdu vřele doporučit. Dalším, rozhodně neopominutelným krokem, jsou hydratační krémy – ať již noční bez UV filtru, nebo denní s UV filtrem. Vždy je důležité vybrat hydratační krém dle typu pleti. U mastnější pleti a pleti s akné musíme dávat pozor, abychom hydratovali jemnými krémy, které neucpávají póry. Je důležité si uvědomit, že i mastná a aknózní pleť potřebuje hydrataci, i když šetrnou! Nezapomínejme také chránit pleť před slunečním zářením. Slunce je bezesporu prospěšné a bez něj by život na Zemi nebyl, pleť je však třeba proti UV záření chránit. Mysleme i na to, že UVA záření proniká mraky i sklem bez UV filtru. To, že UV záření může způsobit zhoubné bujení (tj. rakovinu) kůže, víme všichni, UV záření ale způsobuje také předčasné stárnutí pokožky, nežádoucí pigmentové skvrny, úbytek tolik důležitého kolagenu a elastinu, což působí na ztrátu pevnosti kůže i vznik vrásek.
Sám jsem si prošel péčí o aknózní pleť. Maminka mi kladla na srdce, že jedině pravidelná péče o aknózní pleť vede k výborným výsledkům. Jakmile jsem to pochopil, bylo za pár měsíců po akné. Je třeba vydržet. Nechci působit zaujatě, ale vysokou kvalitu všech produktů Paula’s Choice prokazuje skutečnost, že zákazníci, kteří je vyzkoušeli, se k nám opakovaně vracejí.
Promiňte, vzdálil jsem se od tématu. Otázka zněla, jakým produktem začít. Začněte správnou hydratací pleti podle typu pokožky, hydratace je extrémně důležitá a je velmi často podceňována, především u mastnější pleti. Mnoho lidí se domnívá, že mastná pleť je vlastně více než dobře hydratovaná, není to ale pravda, mastnota a hydratace pleti jsou dva zcela odlišné stavy pokožky. Dále sáhněte po jemném exfoliantu a antioxidačním séru. Rád bych také zdůraznil, že ani muži by neměli opomíjet důležitost čisticího přípravku. Vynikající jsou rovněž séra s retinolem, které pomáhají čistit póry nejen při akné, boostery s vitaminy a další. Je velmi těžké doporučit pouze jeden či dva produkty, protože někdo potřebuje vyřešit problematickou pleť a pro někoho jiného je prioritou oddálení známek stárnutí. Je také riskantní nakoupit novou kosmetiku, která cenově není ani zdaleka shodná s běžnými produkty v drogeriích. Proto Paula’s Choice nabízí cestovní či zkušební balení, aby si je mohl každý otestovat a neriskoval, že si koupí „zajíce v pytli“. Tyto produkty jsou určeny k použití na zhruba 14 dní nebo jako vzorky na 1–2 použití. Je zde tedy možnost si produkty nejdříve vyzkoušet v rámci malého balení a až následně zakoupit balení velké.

8720 PC4Men Soothe SmoothKoupit lze pouze prostřednictvím e-shopu. Taková je obchodní strategie firmy, kterou založila v USA Paula Begoun právě proto, že sama hledala produkty, které by její složité pleti vyhovovaly? Nebo uvažujete rovněž o kamenné prodejně?

Přesně tak, strategie firmy je být zde pouze pro koncového zákazníka, neprodávat produkty přes dalšího prostředníka, a to proto, aby cena luxusního zboží zůstala rozumná pro každého z nás. Ano, kosmetika Paula’s Choice není nejlevnější, ale zdaleka nedosahuje cen produktů některých světových značek, které se pohybují i v řádech několika tisíců korun. Jejich kvalita mnohdy ale ceně neodpovídá. Já osobně značku Paula’s Choice hodnotím jako nejlepší kosmetickou firmu, protože nabízí skutečně kvalitní a účinné produkty za přijatelnou cenu. Paula’s Choice nevyrábí kabinetní balení pro kosmetické salony, ale stále více salonů od nás kupuje speciální produkty, jako jsou exfolianty, antioxidační séra, boostery s vitaminy, tj. retinolem (vit. A), niacinamidem (vit. B 3), vitaminem C.
Kamennou prodejnu prozatím neplánujeme, ale spolupracujeme s kosmetickými salony v Praze a Bratislavě. V salonu Papilio Prague máme také výdejní místo, kde je možné se o výběru produktů na míru poradit s profesionály. Poradenství poskytujeme také e-mailem, prostřednictvím chatu, a samozřejmě i telefonicky. Do budoucna není vyloučeno, že kamennou prodejnu, možná i několik prodejen, otevřeme. To ukáže čas.

Mnozí pánové zatím nedbají tolik o své ruce, ale práce na zahradě, v truhlářské dílně nebo při renovaci historických motocyklů své stopy zanechá. Co v takovém případě z vaší nabídky doporučit?

Manuální práce na rukách své stopy jistě zanechá, ale za mozoly se není třeba stydět, patří k životu. Stydět by se ale měl ten, kdo nedbá na čisté a ošetřené ruce. Proto je důležitá především hygiena, pěstěné nehty i hebká pokožka rukou. Není asi nutné zdůrazňovat, že ženy na mužích oceňují sílu i něhu. A k těm patří krásné ruce, které zaujmou na první pohled. Pokud chce muž mít jemnou a dobře hydratovanou pokožku rukou, měl by používat především hydratační krémy, při denní aplikaci nejlépe s UV filtrem, ale o tom jsme již hovořili. Vynikající je Skin Recovery regenerační hydratační maska, která obsahuje bambucké máslo a ceramidy, krásně pokožku hydratuje a můžete ji nechat na rukách působit po celou noc. Na denní použití pak doporučuji Denní hydratační tělový krém, který obsahuje směs rostlinných olejů, antioxidanty, mastné kyseliny a lipidy. Krém se rychle vstřebává a nezanechá pocit mastné pokožky. Velmi dobré je pečovat také o kůžičku neh­tového lůžka, kterou postačí pravidelně hydratovat např. Ošetřujícím balzámem nebo speciálním Přípravkem k péči o nehty a kůžičku. Vhodné jsou také různé oleje.

Muži, vrásky, kosmetika. Nic se nemá přehánět. Přesto – snaží se pánové dnes vrásky eliminovat, nebo jsou na ně spíše pyšní?

Nedomnívám se, že bychom mohli generelně říci, že se pánové snaží vrásky eliminovat, nebo jsou na ně naopak pyšní, každý člověk je individualita a vnímá svět kolem sebe jinak, každý z nás má jiné priority. Důležitější než krása je jistě duše každého z nás, fyzická krása je pak třešničkou na dortu. Pokud vypadá muž dobře, cítí se pak sebejistě, netrpí komplexy, že je malý nebo má bříško, atd., prostě něco je na něm hezkého. I nás, muže, potěší, pokud uslyšíme „dnes vypadáš fakt dobře“.
Na rozdíl od žen jsme my muži línější a mnozí z nás jsou přesvědčeni, že péče o pleť je výsadou především žen. O pleť se muži jako celek starají méně, mnozí dokonce vůbec. Obecně ale mohu říci, že zájem mužů o péči o pleť stále stoupá. Chceme totiž vedle přitažlivých a pěstěných žen vypadat také dobře. Doba kyjů a mamutů je naštěstí nenávratně pryč.

8710 PC4Men ShaveKdyž jste přemýšlel, zda nabídnout Paula’s Choice českému zákazníkovi, co bylo největší motivací? Zkusit to? Přinést značku s velkým potenciálem? Bourat mýty, které k tomuto odvětví patří?

Jsou to již dva roky, kdy jsme přivedli Paula’s Choice na český a slovenský trh. A věřte nebo ne, byla to směsice různých motivačních pocitů. Dostali jsme na ni vynikající referenci od české kosmetičky, která dlouho pracovala v USA, absolvovala kosmetický institut v Chicagu a především má s touto značkou osobní zkušenosti. Lenka nám tenkrát řekla: „S lepší kosmetikou jsem nikdy nepracovala, miluji především jejich exfolianty a antioxidační séra“. Dříve jsme o ní neslyšeli, i když se na evropském trhu prodává již 12 let. Značku Paula’s Choice přitom zná americký trh již od roku 1995. Právě tehdy ji Paula Begoun pod tlakem svých čtenářů a příznivců založila.
Příběh zakladatelky, majitelky a současně tváře značky v jedné osobě nás velmi zaujal. Paula Begoun si prošla dlouhým obdobím boje s problematickou pletí. Od 13 let trpěla vleklým akné, vyzkoušela celou řadu produktů a zjistila, že mnohé z nich nefungují, a navíc obsahují ingredience, které pleť ještě více dráždí, např. alkohol, mentol apod. Proto studovala veškerou dostupnou literaturu, sama psala četné články, vydala několik knih a stala se nejprodávanějším autorem v oblasti kosmetiky. Značka Paula’s Choice nabízí kompletní řadu výrobků pro péči o pleť pro ženy a pro muže. Paula Begoun je autorkou 20 nejprodávanějších knih s tematikou péče o pleť i vlasy a nabízí bohaté zkušenosti v oblasti make-upu a stylingu. Mezi nejznámější knižní tituly patří: The Original Beauty Bible a Don’t Go to the Cosmetics Counter Without Me, které se prodalo více než tři miliony kusů.
Její práce je uznávaná významnými experty v kosmetickém průmyslu po celém světě, a také proto byla Paula opakovaně hostem velmi známých televizních pořadů v USA. Své rady a tipy prozradila v Talk Show Oprah, The Today Show či Dr. Oz.
Samozřejmě nelze začít budovat firmu jen na doporučení jednotlivce a pouhé znalosti příběhu zakladatelky. To bychom byli velmi naivní. Proto jsme začali hledat více informací, studovat podklady a zjistili jsme, že mnoho žen kosmetiku zná, nakupuje ji v USA nebo si ji nechá vozit do ČR přáteli, kteří se vracejí z pobytu v USA, jelikož poštovné není vůbec levná věc. Pak jsme zkontaktovali vedení Paula’s Choice v USA a značku jsme uvedli na český a slovenský trh. Stále mluvím v plurálu, jsme to my, nikoliv pouze já. Je to proto, že jsme na všem pracovali společně s rodiči. Maminka jako majitelka salonu Papilio Prague má ke kosmetice velmi blízko, od ní jsme načerpali mnoho informací. A táta mi pomohl vybudovat obchodní zastoupení v Čechách a na Slovensku.

otázky připravila Eva Brixi
www.americkakosmetika.cz 
www.americkakozmetika.sk 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3