INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

PaksiBc. Petr Paksi. MBAVynalézavost, originalita, touha dělat něco jiného než ostatní, pokoušet osud se vším všudy. Nebát se nových trendů a vidět potřeby zákazníků s přesahem do budoucnosti, promítat jedinečná řešení do přítomnosti našich všedních dnů. Přinášet potěšení z pěkných věcí, které dobře slouží. Na základě solidního jednání dobývat svět. Pod takovým úhlem pohledu jsem poznala firmu J.A.P., českého výrobce ucelených designových dveřních systémů a dalších interiérových prvků, která sídlí v Přerově. Bc. Petr Paksi, MBA, obchodní ředitel společnosti, je člověk, který se naučil vyhrávat. Někdejší hokejista však ví, že vítězstí nepadá z nebe. Musí se odpracovat, někdy doslova vydřít, ale stojí to za to. Rostoucí poptávka po výrobcích a službách firmy přináší velké benefity, jimž někdo říká úspěch, jiný růst, další třeba pořádné drama života. S Petrem Paksim jsem tentokrát hovořila nejen o novém specificky zaměřeném showroomu J.A.P. v české metropoli, ale i jeho osobních vizích, radostech i nezdarech.

Právě jste slavnostně otevřeli další showroom, a to v Praze 9 nedaleko O2 arény. K čemu všemu bude sloužit a co všechno zde zájemci spatří?

Náš nový showroom je zaměřený na odbornou veřejnost, tedy hlavně architekty a designéry. Prakticky jsme vyslyšeli jejich požadavky – v České republice doposud chyběl výstavní prostor, ve kterém by byly k nahlédnutí nejnovější trendy v oboru dveřních systémů v kombinaci s potřebným zázemím pro jejich práci s klientem. Náš showroom v Praze je tedy službou pro architekty, nechává je ochutnat naše top produkty usazené v interiéru, umožňuje ukázat klientům, jak by mohl reálně vypadat jejich interiér, jaké jsou možnosti provedení a rozměrů dnešních designových dveřních systémů. Na druhou stranu samozřejmě rádi uvítáme nejenom architekty, ale každého zájemce o dveřní systémy. Na ploše téměř 300 m2 jsou k vidění ty nejnovější výstřelky ze světa designových dveří a skrytých zárubní – vysoké dveře od podlahy ke stropu v nejrůznějším materiálovém provedení, reverzní otevírání, bezobložková stavební pouzdra, celoskleněné příč­ky, atypická schodiště i několik novinek, které se v blízké době teprve chystáme uvést na trh.

Petr Paksi u modelu dveri MASTER v cirem provedeni foto zdroj J.ABudu se zde moci rovnou domluvit o zakázce, říci, že to a to chci do svého domu nebo bytu, tak a tak potřebuji vybavit firemní prostory?

Přesně tak! K tomu de facto showroom slouží. Rádi bychom, aby nebyl pouze na ukázku jednotlivých produktů jako klasická vzorkovna, ale aby se z něj stalo doslova pracovní místo, kde si architekt s klientem sjedná schůzku, utvoří si společně představu a vyberou si jednotlivé produkty, včetně jejich designového i materiálového řešení. Svoji objednávku mohou prakticky hned zadat u obsluhy, která je na vzorkovně připravena komunikovat přímo s výrobou a řešit konkrétní detaily provedení. Poté se objednávka předává do našeho centrálního obchodního oddělení, které vše zpracuje a zadá do výroby. Showroom ale samozřejmě funguje i jako standardní obchodní místo, kam může přijít i koncový zákazník. Obsluha showroomu je kompletně proškolená a schopná koncovému zákazníkovi poradit s technickým i designovým řešením.

Vím, že zajistíte návrh, výrobu i montáž. Může tedy investor pustit starosti z hlavy?

Designové návrhy nezpracováváme. Tato fáze by měla být vždy v rukou odborníka – tedy architekta, nebo musí mít klient jasnou představu, co si chce objednat. My na základě konkrétních požadavků vypracujeme nabídku, stoprocentně zajistíme výrobu a doporučíme montážní pracovníky, kteří již mají s našimi výrobky zkušenosti a umí s nimi pracovat. Pokud klient stojí o moderní styl svého interiéru, a přitom nechce individuální návrh, máme samozřejmě dostatečně široký standardní sortiment, ze kterého si vybere určitě každý.

A jak umývat a následně ošetřovat třeba nové schodiště, které často bývá designovou dominantou daného prostředí, to také poradíte?

Informace, jak správně ošetřovat materiály na našich výrobcích, jsou samozřejmě naprosto standardní součástí našeho servisu při dodávce, a to nejenom u schodišť, ale u veškerého našeho sortimentu. Na druhou stranu není třeba se ničeho obávat – vyrábíme ze standardních, běžně dostupných a snadno udržovatelných materiálů, jako je například sklo, hliník či nerez. Soustředíme se na to, aby naše produkty nebyly pouze o designu, ale také o praktičnosti.
Firma J.A.P. má zvuk. Proslula zejména originálními řešeními interiérů, ať to jsou zmiňované unikátní designové dveře a zárubně, atraktivní schodiště, zejména točitá, nerezové zábradlí, skleněné stěny například jako obklad do kuchyně pod značkou Grafosklo a spoustou dalších vychytávek.

p.Paksi foto zdroj J.A.P.1Co pro vás bylo z hlediska strategického rozvoje nejdůležitější?

Pro nás je nejdůležitější interiér jako celek, a tak k tomu i přistupujeme. Propojujeme veškeré prvky tak, aby v interiéru dávaly smysl – motivy se mohou prolínat na skleněném zábradlí i na dveřích či obkladech stěn, skryté zárubně s designovými dveřmi MASTER
DOOR...v podstatě se snažíme být systémovým dodavatelem jednotlivých prvků pro stavbu, aby investor, potažmo architekt, měl co nejméně starostí.

Na jakou zkušenost v businessu sázíte a co vám pomáhá v rozhodování?

Sázím na intuici a neustálé objevování cest, kterými před námi ještě nikdo nešel. Naším posláním je přivést nový design do českého prostředí a aplikace nových designových prvků pro českého zákazníka, protože to, co je v jiných zemích moderní, není vždy použitelné i u nás.

Někdo by mohl namítnout: schody, dveře, obklady, obor, v němž je docela konkurence, nehledě na to, že drobní truhláři dokonce odmítají zakázky. Čím to, že jste se prosadili a nestačíte vyrábět?

Na to mám poměrně jednoduchou odpověď: moderní design, poctivé kvalitní zpracování, stoprocentní prozákaznický servis, komunikace s architekty – to je prostě mix, který když dohromady děláte poctivě, tak funguje. Prvořadá je pro nás individualita a atypičnost našich produktů, nejdeme cestou výrobků, které koupíte v supermarketech.

Vedete řadu jednání v zahraničí. Kudy kráčí váš export?

Své produkty expedujeme již do 45 zemí celého světa a neustále svoji působnost rozšiřujeme. Náš sortiment určitě není záležitostí pouze pro český trh, ale je zajímavý i pro okolní země – kromě Evropy jej vyvážíme i do exotických zemí jako například do Izraele,
Turecka nebo Dominikánské republiky. Postupně budujeme celosvětovou prodejní síť.

showroom J.A.P. Sykora Home Praha foto zdroj J.A.P. 2Také sbíráte jedno ocenění za druhým, kolik jich vlastně už je? Motivuje vás to? Je to určitá zpětná vazba?

Každá výhra nás samozřejmě upřímně těší, ale rozhodně je nepočítáme. Pro mě jsou oceněním dlouhodobé kvalitní práce celé firmy, protože já sám bych toho moc nezmohl. Nikdy žádné ocenění nebylo konečným vrcholem našeho snažení – to bychom rychle skončili. Rád tato ocenění přirovnávám k jednotlivým horským úsekům dlouhého cyklistického závodu. Není to o vítězství celého závodu, ale v podstatě o tom, že jsme byli v mezičase první a je potřeba šlápnout znovu do pedálů, abychom pokračovali dál stejným tempem a mohli i nadále stoupat. Takže ocenění pro nás znamenají především podporu do další práce.

Jste většinový vlastník J.A.P., firmy s českým kapitálem, která dokáže rozpoznat, co na trhu chybí, a měřeno obratem stoupá stále výše. Jak charakterizovat vaši vizi? Jde to vůbec?

Nejsem si jistý, jestli se to dá vůbec nějak definovat. V hlavě mám myšlenky a vize, kterými se řídím a následuji je. Stále hledám nové cíle a nové cesty k nim. Rád bych, aby se J.A.P. stalo firmou evropského formátu, která vyrábí unikátní výrobky. V tom jsem vytrvalý a nevzdávám se.

A kdy jste si pořádně zanadával?

Teď jste mě zaskočila... Direktivní řízení mi není vlastní a upřímně ho nepovažuji ani za příliš vhodné. Jsem spíše taková klidná síla. Když se mi něco nelíbí, dám to najevo, ale není to o tom, že bych svým kolegům nadával nebo po nich křičel. Mým stylem je spíš strhávat lidi do stavu nadšení než do stavu deprese.

Život není jen o výhrách. Který rok byl pro vás nejhorší a proč? Hodnotíte zpětně, nebo by to spíš byla ztráta času?

Abych pravdu řekl, takhle se na to nedívám. Ve ztrátách vždy vidím budoucí výhry a ze špatných věcí a událostí se snažím vytěžit maximum toho dobrého – minimálně zkušenosti. I v době ekonomické krize, kdy všichni sčítali ztráty, my jsme posilovali. Snažím se neustále hledat cesty kupředu a z případných „proher“ se učím, a proto mě posouvají dál. Takže vyloženě nějaký špatný rok, akci nebo krok prostě nevnímám.

A naopak, kdy jste měl pocit dokonalého vítězství, na nic nemyslel a tušil jste, že tak je to správně?

Řekl bych, že dokonalé vítězství neexistuje, vše je doprovázeno určitými kompromisy. Ale pozitivní pocit cítím pokaždé, když se podívám na interiér, který je zařízený našimi produkty a je v něm náš zákazník spokojený. Přesně to bych nazval naším vítězstvím.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3