INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

PEUGEOT UV FIN IMG 8447Marco VenturiniJe to přání většiny firem: překonávat výsledky z let minulých, zvyšovat prodej, být stále oblíbenější značkou. Tedy uspět u zákazníka, zapsat se nejen do jeho potřeb, ale i jeho srdce. Značce Peugeot v ČR se to daří. Moje otázky mířily k jejímu řediteli Marco Venturinimu:

Co bylo vaším loňským největším úspěchem?

V uplynulém roce jsme zaznamenali hned několik úspěchů. Největší bylo asi dosažení nového prodejního rekordu. To jsme sice hlásili i loni, ale v roce 2018 jsme ten rok starý rekord pokořili téměř o 2000 vozů, a registrovali jsme 13 569 vozidel. Co se týče prodeje osobních aut, naše prodeje se zvýšily o více než 25 %, což se nepoštěstilo žádné značce v první dvacítce v žebříčku. Dařilo se nám i v kategorii lehkých užitkových vozů, kde jsme opět obhájili pozici lídra trhu. To bylo hlavně zásluhou naší největší dodávky – modelu Peugeot Boxer, který byl loni po čtvrté za sebou nejprodávanějším užitkovým vozem u nás. I v osobních automobilech máme premianta, a to Peugeot 2008, který je s velkým náskokem před ostatními nejprodávanější malé SUV v ČR. Co se týče SUV, tak ta jsou u nás synonymem úspěchu. Obrovské nárůsty zaznamenaly i naše větší SUV – 3008 a 5008.

aaSUV jsou obecně fenoménem na celém světě a Peugeot je v této oblasti hodně aktivní. Stojí právě SUV za úspěchem
značky u nás?

Pravdou je, že značce Peugeot SUV ofenzíva hodně pomohla. Dnes dosáhl Peugeot vedoucího postavení v kategorii SUV v Evropě, a přitom se obešel bez pohonu 4x4, který si mnozí s SUV kategorií spojují. U nás nám SUV pomohla přitáhnout zákazníky, kteří dříve značku Peugeot nezvažovali. Najednou objevili atraktivní interiéry našich vozů, kvalitu zpracování, uznávané motory... Rekordní prodeje jsme ale nedosáhli jen díky těmto vozům. Naše výkony jsou výsledkem dlouhodobé a stabilní obchodní strategie. Díky ní byl Peugeot připraven reagovat na různé situace na trhu, zejména pak na nové homologace dle protokolu WLTP, čímž jsme se ubránili prodejním výkyvům.

Kdo dnes v ČR kupuje především vaše automobily?

Klientela je různorodá, stejně jako je různorodá naše modelová řada. Firemní zákazníci se loni postarali o 55 % našich prodejů, soukromé osoby o 45 %. Tento podíl je zdravě vyvážený. Soukromých klientů máme ve srovnání s konkurencí poměrně dost a já jsem rád, že naše modely v sobě mají takový ten emociální podtext, díky kterému se nám daří tuto klientelu oslovit, nejen tedy takovou tu racionálně uvažující, jakou jsou právě firemní zákazníci, ale jednotlivce, kteří více dbají na pohodu v autě, na design, různé vychytávky.

Vkus podnikatelů a manažerů se vyvíjí. Jakým modelům v současnosti tito lidé dávají přednost? Těm nejlépe technicky a technologicky vybaveným, designovým kouskům, anebo těm, které skýtají záruku maximální bezpečnosti?

Donedávna platilo, že určité typy aut se do vozových parků firem vůbec nemohly dostat, což byl případ i zmíněných SUV. Pak se to změnilo, a dnes, vyhoví-li vůz rozpočtovému limitu firmy, má velkou šanci stát se služebním automobilem. To nám pomohlo, protože modely Peugeot 3008 a 5008 výborně vyhovují požadavkům manažerů, a ve firmách se tak uplatní. Ve Francii je například Peugeot 3008 druhým nejprodávanějším vozem do firem ze všech značek na trhu. Teď přichází na trh náš manažerský vůz Peugeot 508 a i od něj si hodně slibujeme. Co se týče jednotlivých kritérií výběru vozu, je zřejmé, že klasické hodnoty firemních klientů platí, tedy TCO, spotřeba, emise... Ale nutno podotknout, že manažeři se dnes více zaměřují na design či zpracování interiéru. Je vidět, že právě toto má už pro naše klienty velkou váhu.

V čem vycházíte vstříc živnostníkům nebo velkým specializovaným firmám, které obměňují či rozšiřují vozový park?

Naší výhodou je široká a různorodá nabídka vozů, které dokážou pokrýt takřka všechny požadavky klientů. Navíc, jakožto součást velkého koncernu PSA, můžeme využít spolupráce se spřízněnými automobilovými značkami. Výhodou je také naše multiznačková platforma ojetých vozů Emil Frey Select, díky které můžeme klientovi, který obměňuje vozový park, nabídnout odkoupení kompletní firemní flotily.

Partnerak se u vás vyvíjelo financování? Je pro zákazníka stále důležitým prvkem, podle kterého se rozhoduje? Je populárnější úvěr, nebo leasing?

V loňském roce význam financování významně vzrostl. Prodali jsme o 30 % vozidel více na úvěr či leasing než v roce předchozím. Bylo to určitě dáno zajímavými úvěrovými produkty, např. „Live“ – s dodatečnou slevou až 10 000 Kč na nový vůz nebo již tradiční zimní akce „Pneumatiky zdarma“ na vybrané modely vozů v rámci financování. Klienti mají k dispozici širokou škálu produktů na 12–84 měsíců, s akontací od 0 do 80 % a za velmi zajímavých podmínek. Úvěr je rozhodně populárnější.

Dá se vůbec definovat věrná klientela?

Pro mě je věrný klient takový, který je ochotný přijímat pozvánky od koncesionáře, u kterého si auto koupil, reagovat na informace atd. Zkrátka věrnost je to, že je zákazník ochotný se značkou komunikovat. Je v kontaktu se značkou, to znamená, jezdí k nám na servis, koupí si u nás koberečky, tričko z našeho butiku... a následně možná náš nový model. Věrnost je pro nás důležitá a sledujeme ji. Klienty, kteří si u nás koupí další vůz, odměňujeme dárkem – předplacenou kartou na odběr paliva. Není jich málo, což je pozitivní. A pro mě jsou to peníze, které dávám rád.

Chystáte i novinky v servisování vozidel?

Co se týče servisu, máme už nějakou dobu pětiletou záruku na naši kompletní osobní modelovou řadu. To funguje skvěle a klienti to velice oceňují. Na užitkové vozy dáváme dvouletý servis zdarma, včetně výměny opotřebovaných dílů. To má také příznivou odezvu. Další novinky letos zatím neplánujeme.

Lidi za volantem trápí hlavně stres. Existují však různé vychytávky, které ho snižují. Co se v tomto směru Peugeotu osvědčilo?

Otázka je, co stres způsobuje. Je-li to dopravní zácpa, tam moc řešení nemáme. Stres dlouhodobý způsobený tím, že podnikatel je stále ve spěchu a některé věci řeší při řízení či o nich přemýšlí a nedokáže se pořádně soustředit na jízdu, to dokážeme zmírnit tím, že uživateli vozu poskytneme celou škálu asistenčních systémů, které se postarají o řadu úkonů: hlídají jízdní pruhy, rychlost, čtou značky, případně opraví chybu řidiče například nouzovým brzděním. Já si nejvíc pochvaluji hlídání slepých úhlů a adaptivní tempomat, sám přibrzdí, je-li to třeba, a já se cítím více v bezpečí. Nevím, jestli to eliminuje můj stres, ale nemusím se tolik soustředit, což je příjemný relax.

V lednu jste uvedli na český trh nového Peugeota Partnera. V čem spočívá inovace?

Inovací je tam spousta. Nový Partner se komfortem hodně přiblížil osobní verzi. Vybavili jsme ho kabinou Peugeot i-Cockpit, která se v kategorii lehkých užitkových vozů dosud neobjevila. Zlepšila se praktičnost vozu, užitná hodnota, motory, výbava... Největší novinky v oblasti výbavy jsou indikátor přetížení a funkce Surround Rear Vision, která pomocí kamery umožňuje sledovat mrtvé úhly. Oproti původní generaci došlo k obrovskému skoku ve všech aspektech a jsme rádi, že to ocenila mezinárodní odborná porota a odměnila ho nejprestižnějším oceněním ve světě užitkových vozů, International Van of The Year 2019.

Kdo je typickým zájemcem o užitkové vozy – drobný živnostník nebo střední například údržbářská firma?

Užitkových vozů máme celou škálu. Různé velikosti, různé délky, mnoho možností přestaveb a vestaveb... Zřejmě je jen málo profesí, kterým bychom neměli co nabídnout. Prodáváme obrovským nadnárodním společnostem, které
obmění celý vozový park, ale velkou, takřka poloviční, část našich prodejů LCV zajistí jednotlivci a malé firmy s flotilou do pěti vozů.

Zajímá zákazníka také barva vozidla?

Zákazníka užitkového vozu barva tolik nezajímá, to se spíše řeší u osobních aut. Nicméně dá se říci, že požadavky klientů užitkových vozů se hodně posunuly směrem ke standardům vyžadovaných pro osobní vozy, zejména co se týče komfortu, asistenčních systémů i kvality zpracování interiéru. U užitkových vozů, které jsme uvedli v posledních letech, Peugeot Expert a Peugeot Partner, je jasně vidět, jak značka tyto požadavky vyslyšela.

 

Nemám aktuálně informace, kolik procent kupujících tvoří ženy. Před 4–5 lety se ke mně dostala studie, která uváděla, že Peugeot má o 5–6 % víc klientek než průměrný trh. Podle mě je to spíš o modelech. Některé jsou spíš pro ženy, jako třeba 208, v Peugeotu 3008, 5008 vidíte ženy i muže. Myslím, že u žen bodujeme hlavně designem, ladností linií, zpracováním interiéru. Design je určitě důležitým kritériem v rozhodování žen.

Popřál byste něco českým řidičům do roku 2019?

Aby se opravily naše silnice a aby se už konečně plně zprovoznila D1.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Roboti zatím nepomohou

    Politici přišli se skvělým nápadem zkrátit lidem pracovní dobu. Čekali, že jim to přinese tolik potřebné volební preference a nic je to nebude stát. Jenže narazili na nepochopení. Jen 18 procent firem na tento návrh odpovědělo, že jim nevadí. Ostatním by to v době, kdy sehnat další zaměstnance na pacovním trhu je téměř nemožné, přineslo větší či menší problém. Zvýšením produktivity práce by to řešit nešlo, roboti připravení zaskočit za lidský faktor rovněž nejsou k dispozici. A samotní pracovníci rovněž nejsou nadšeni z toho, že by se jim zkrátila mzda. Zdá se, že Česká republika ještě není na 35 hodinový týden připravena. Jedině, že by navrhovatelé přišli s nějakým převratným nápadem, o němž by dokázali společnost přesvědčit. Nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Pro lepší budoucnost České republiky: připravena je inovační strategie na období 2019–2030 19. únor 2019

Ekonomika České republiky a v rámci toho šance na jistoty života od vzdělanostní úrovně až po příležitost k důstojnému stáří by se měla rozvíjet strmějším tempem, pokud se máme dostat mezi několik nejvyspělejších zemí starého kontinentu. Hledají se cesty, jak umocnit potenciál lidského kapitálu, jak s ním hospodařit, aby se zúročily například možnosti podnikání, vědy, výzkumu, jak vnímat a podpořit inovační aktivity napříč obory, a tak, aby technologické ambice, které historie nazve další revolucí, pozvedly v konečném důsledku životní úroveň lidí zase o stupeň výše. Na vládní úrovni je připravena nová strategie.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300

INZERCE