INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Lenner mPřesto, že se rodí den ode dne řada úplně nových oborů, ten automobilový má v České republice stále obrovské množství fandů. To se promítá i do podnikání, byť se business v tomto odvětví stává stále sofistikovanější, náročnější na legislativu, inovace i doplňování odborníků. Jiří Lenner svoji firmu Lenner Motors s.r.o. v Říčanech u Prahy založil vlastně nedávno. S odvahou, vizí, chutí figurovat na domácím trhu jako ten, který dokáže klientovi naslouchat, přemýšlet o jeho potřebách i snech a vést ho ke spokojenosti. Vsadil na značku Hyundai. Proč, to se dočtete v následujícím rozhovoru:

Kdy jste začal podnikat a proč vlastně?

Moje podnikání začalo v roce 1998, kdy jsem se snažil obchodovat s náhradními díly ze starších vozidel, po kterých byla veliká poptávka. K tomu jsem postupně přidával nové náhradní díly a dařilo se realizovat i významnější obchody. Všechny vydělané prostředky jsem vždy investoval jak do dalších obchodů, tak i do nákupu nemovitostí. Vše to dospělo do fáze, kdy jsem měl potřebu a touhu vybudovat autosalon a nabízet ty nejlepší služby zákazníkům.

jirkaJiří LennerVaše dealerství má silného obchodního ducha a dobré reference se jen hrnou. Co vás baví více – auta, nebo business?

Auta jsou mým celoživotním koníčkem a spojení aut s vytvořením silné obchodní firmy je pro mě velkou výzvou. Snažím se celou firmu stavět na dobrých lidech a co nejlepším systému řízení. Dosáhnout úspěchu v takto silné konkurenci však vyžaduje maximální úsilí a zodpovědnost ke všemu, co děláte. Proto každý nový poznatek, zejména v oblasti služeb zákazníkům, je pro mě inspirací. Snažím se mít co nejmodernější provoz a vyškolený personál, který bere svoji práci jako seberealizaci a zálibu v jednom.

Značka Hyundai je část vaší DNA. Čím vás oslovila, čím je pro vás atraktivní?

Tím, že jsem se rozhodl uzavřít obchodní dohodu se značkou Hyundai, jsem se logicky stal její součástí. Značka Hyundai je pro mne v mnoha směrech motivační – je to ve srovnání s běžnými evropskými značkami poměrně mladá automobilka, a tím pádem má v tomto ohledu mnoho výhod. Jednou z největších je ta, že si může dovolit být inovativní a hledat nové směry bez zbytečného otálení – což je vidět především na jejím vývoji v oblasti elektromobility, kde tyto modely patří mezi světovou špičku.

Loni se v České republice prodalo méně aut než v roce 2017 přesto, že si ekonomika vedla navýsost dobře. Jaké výsledky jste měli vy?

Naše firma je v samém začátku svého života. Třetí rok provozu je takové rozehřívání, a tak naše obchodní výsledky v oblasti prodeje nových vozů jsou stále ve fázi růstu. Což je pro nás samozřejmě příznivé.

47396852 2218601584872379 1711601487441821696 oKolik procent vašich zákazníků tvoří ti firemní nebo živnostníci? Přibývá jich? A o jaká auta mají největší zájem?

Značka Hyundai se dlouhodobě zaměřovala na maloobchodní klientelu a z toho také vyplývá poměr prodejů firem a živnostníkům. Živnostníků a soukromých osob je naprostá většina. Vyžaduje to maximální úsilí při uspokojování potřeb lidí, kteří si svůj vůz pořizují na delší čas. Většinou si kupují takové modely, které uspokojí jejich potřeby jak v soukromí, tak i v podnikání. Modely i30 kombi a Tucson jsou jednoznačně největší favorité.

Servisujete elektrické a hybridní vozy. Co je v tomto případě nutné hlídat nejvíce?

Servis elektrických vozidel vyžaduje jiné postupy v technologii oprav. Novým prvkem je mechanik s certifikátem elektrospecialisty. Mechanicky je elektromobil stejný jako běžný automobil, ale při manipulaci s bateriemi a elektro agregátem je nutné dodržovat přísné bezpečnostní postupy. To znamená, že pokud se řeší nějaký zásah do těchto komponentů, může tuto práci provádět jen k tomu určený a proškolený mechanik specialista.

Motoristický sport má svůj nenahraditelný adrenalin. S i20 R5 se zúčastníte Mistrovství ČR v Rally. Nebojíte se? Máte přece jen
dost velkou zodpovědnost za svůj podnik...

Rozhodnutí proč vstoupit do motoristického sportu je jednoznačně dáno tím, že značka Hyundai je maximálně zaměřená na tuto oblast. V české republice je Rally jeden z nejpopulárnějších sportů a je to také vidět na její sledovanosti, kde jednotlivé podniky navštěvují desítky tisíc diváků. To je pro nás atraktivní a pro naší mladou společnost je to příležitost ke zviditelnění a novým kontaktům do budoucna. Já samozřejmě řídit závodní R5 nebudu, ale máme posádku zkušených Rally jezdců.

9Ostatně, říká se, že strach je tichý zabiják... Bál jste se v podnikání něčeho? Třeba když jste začínal?

Kdo má strach, tak nikdy nic nedokáže. To ale neznamená, že člověk bude dělat věci bez dostatečného rozmyslu. Já se snažím ke všemu přistupovat s velkou pokorou. Někdy se musí udělat rozhodnutí, kde je určité riziko a to vás samozřejmě donutí zvýšit úsilí, aby vše dopadlo podle vašich představ.

Na silnicích se řidič ale bojí skoro každý den a času na rozmýšlení v kritických situacích není nazbyt. Co je příčinou? Malá předvídavost, sobectví, stres, nepozornost, agresivita, nadbytek dopravních značek, drogy?

To, co jste zde vyjmenovala, je každodenní součástí provozu na našich silnicích a je velice těžké toto zlo odstranit. Většinou se patřičné instituce snaží najít řešení prostřednictvím represivních opatření, ale to se ukazuje jako nedostatečné. Vymáhání je pak velice nákladné a efekt je minimální. Nejlepším prostředkem je prevence a výchova. To je ale příliš zdlouhavé a musí se pro to najít dostatečná vůle.

Zpět ke značce Hyundai, která s velkým předstihem myslí na životní prostředí, udržitelnost, bezpečnost jízdy, komfort. Co na jednotlivých modelech oceňuje mladší generace a co lidé s určitými zkušenostmi?

Modely značky Hyundai jsou, jak jsem již řekl, opravdu inovativní a je tak možné v nich najít mnoho důležitých prvků, a to buď v sériovém provedení, nebo za přijatelný poplatek. To znamená, že značka Hyundai se snaží nabídnout vždy o něco navíc než její konkurence. V poslední době je znát nový trend v designu jednotlivých modelů, a další výhodou je, že tento design bude značka také častěji obměňovat. V celosvětových testech a hodnocení se umisťuje na prvních příčkách, jak v oblasti bezpečnosti, tak v oblasti designu. V oblasti ekologického provozu je dnes na příčkách
nejvyšších, a to nám dělá samozřejmě velkou radost.

DSC 8523 4 5Když řídíte, spíš si odpočinete, nebo je to dobrá příležitost v pohodlí přemýšlet o své firmě?

Když řídím na větší vzdálenost, tak je to vždy dobrá příležitost si v hlavě přemítat to, na co jindy není čas. Člověka tak někdy napadne i dobrá myšlenka, kterou pak realizuje. To je na sezení za volantem pozitivní. Máte čas na sebe a na posádku, se kterou cestujete – nejlépe se svojí rodinou.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE