INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Lenner mPřesto, že se rodí den ode dne řada úplně nových oborů, ten automobilový má v České republice stále obrovské množství fandů. To se promítá i do podnikání, byť se business v tomto odvětví stává stále sofistikovanější, náročnější na legislativu, inovace i doplňování odborníků. Jiří Lenner svoji firmu Lenner Motors s.r.o. v Říčanech u Prahy založil vlastně nedávno. S odvahou, vizí, chutí figurovat na domácím trhu jako ten, který dokáže klientovi naslouchat, přemýšlet o jeho potřebách i snech a vést ho ke spokojenosti. Vsadil na značku Hyundai. Proč, to se dočtete v následujícím rozhovoru:

Kdy jste začal podnikat a proč vlastně?

Moje podnikání začalo v roce 1998, kdy jsem se snažil obchodovat s náhradními díly ze starších vozidel, po kterých byla veliká poptávka. K tomu jsem postupně přidával nové náhradní díly a dařilo se realizovat i významnější obchody. Všechny vydělané prostředky jsem vždy investoval jak do dalších obchodů, tak i do nákupu nemovitostí. Vše to dospělo do fáze, kdy jsem měl potřebu a touhu vybudovat autosalon a nabízet ty nejlepší služby zákazníkům.

jirkaJiří LennerVaše dealerství má silného obchodního ducha a dobré reference se jen hrnou. Co vás baví více – auta, nebo business?

Auta jsou mým celoživotním koníčkem a spojení aut s vytvořením silné obchodní firmy je pro mě velkou výzvou. Snažím se celou firmu stavět na dobrých lidech a co nejlepším systému řízení. Dosáhnout úspěchu v takto silné konkurenci však vyžaduje maximální úsilí a zodpovědnost ke všemu, co děláte. Proto každý nový poznatek, zejména v oblasti služeb zákazníkům, je pro mě inspirací. Snažím se mít co nejmodernější provoz a vyškolený personál, který bere svoji práci jako seberealizaci a zálibu v jednom.

Značka Hyundai je část vaší DNA. Čím vás oslovila, čím je pro vás atraktivní?

Tím, že jsem se rozhodl uzavřít obchodní dohodu se značkou Hyundai, jsem se logicky stal její součástí. Značka Hyundai je pro mne v mnoha směrech motivační – je to ve srovnání s běžnými evropskými značkami poměrně mladá automobilka, a tím pádem má v tomto ohledu mnoho výhod. Jednou z největších je ta, že si může dovolit být inovativní a hledat nové směry bez zbytečného otálení – což je vidět především na jejím vývoji v oblasti elektromobility, kde tyto modely patří mezi světovou špičku.

Loni se v České republice prodalo méně aut než v roce 2017 přesto, že si ekonomika vedla navýsost dobře. Jaké výsledky jste měli vy?

Naše firma je v samém začátku svého života. Třetí rok provozu je takové rozehřívání, a tak naše obchodní výsledky v oblasti prodeje nových vozů jsou stále ve fázi růstu. Což je pro nás samozřejmě příznivé.

47396852 2218601584872379 1711601487441821696 oKolik procent vašich zákazníků tvoří ti firemní nebo živnostníci? Přibývá jich? A o jaká auta mají největší zájem?

Značka Hyundai se dlouhodobě zaměřovala na maloobchodní klientelu a z toho také vyplývá poměr prodejů firem a živnostníkům. Živnostníků a soukromých osob je naprostá většina. Vyžaduje to maximální úsilí při uspokojování potřeb lidí, kteří si svůj vůz pořizují na delší čas. Většinou si kupují takové modely, které uspokojí jejich potřeby jak v soukromí, tak i v podnikání. Modely i30 kombi a Tucson jsou jednoznačně největší favorité.

Servisujete elektrické a hybridní vozy. Co je v tomto případě nutné hlídat nejvíce?

Servis elektrických vozidel vyžaduje jiné postupy v technologii oprav. Novým prvkem je mechanik s certifikátem elektrospecialisty. Mechanicky je elektromobil stejný jako běžný automobil, ale při manipulaci s bateriemi a elektro agregátem je nutné dodržovat přísné bezpečnostní postupy. To znamená, že pokud se řeší nějaký zásah do těchto komponentů, může tuto práci provádět jen k tomu určený a proškolený mechanik specialista.

Motoristický sport má svůj nenahraditelný adrenalin. S i20 R5 se zúčastníte Mistrovství ČR v Rally. Nebojíte se? Máte přece jen
dost velkou zodpovědnost za svůj podnik...

Rozhodnutí proč vstoupit do motoristického sportu je jednoznačně dáno tím, že značka Hyundai je maximálně zaměřená na tuto oblast. V české republice je Rally jeden z nejpopulárnějších sportů a je to také vidět na její sledovanosti, kde jednotlivé podniky navštěvují desítky tisíc diváků. To je pro nás atraktivní a pro naší mladou společnost je to příležitost ke zviditelnění a novým kontaktům do budoucna. Já samozřejmě řídit závodní R5 nebudu, ale máme posádku zkušených Rally jezdců.

9Ostatně, říká se, že strach je tichý zabiják... Bál jste se v podnikání něčeho? Třeba když jste začínal?

Kdo má strach, tak nikdy nic nedokáže. To ale neznamená, že člověk bude dělat věci bez dostatečného rozmyslu. Já se snažím ke všemu přistupovat s velkou pokorou. Někdy se musí udělat rozhodnutí, kde je určité riziko a to vás samozřejmě donutí zvýšit úsilí, aby vše dopadlo podle vašich představ.

Na silnicích se řidič ale bojí skoro každý den a času na rozmýšlení v kritických situacích není nazbyt. Co je příčinou? Malá předvídavost, sobectví, stres, nepozornost, agresivita, nadbytek dopravních značek, drogy?

To, co jste zde vyjmenovala, je každodenní součástí provozu na našich silnicích a je velice těžké toto zlo odstranit. Většinou se patřičné instituce snaží najít řešení prostřednictvím represivních opatření, ale to se ukazuje jako nedostatečné. Vymáhání je pak velice nákladné a efekt je minimální. Nejlepším prostředkem je prevence a výchova. To je ale příliš zdlouhavé a musí se pro to najít dostatečná vůle.

Zpět ke značce Hyundai, která s velkým předstihem myslí na životní prostředí, udržitelnost, bezpečnost jízdy, komfort. Co na jednotlivých modelech oceňuje mladší generace a co lidé s určitými zkušenostmi?

Modely značky Hyundai jsou, jak jsem již řekl, opravdu inovativní a je tak možné v nich najít mnoho důležitých prvků, a to buď v sériovém provedení, nebo za přijatelný poplatek. To znamená, že značka Hyundai se snaží nabídnout vždy o něco navíc než její konkurence. V poslední době je znát nový trend v designu jednotlivých modelů, a další výhodou je, že tento design bude značka také častěji obměňovat. V celosvětových testech a hodnocení se umisťuje na prvních příčkách, jak v oblasti bezpečnosti, tak v oblasti designu. V oblasti ekologického provozu je dnes na příčkách
nejvyšších, a to nám dělá samozřejmě velkou radost.

DSC 8523 4 5Když řídíte, spíš si odpočinete, nebo je to dobrá příležitost v pohodlí přemýšlet o své firmě?

Když řídím na větší vzdálenost, tak je to vždy dobrá příležitost si v hlavě přemítat to, na co jindy není čas. Člověka tak někdy napadne i dobrá myšlenka, kterou pak realizuje. To je na sezení za volantem pozitivní. Máte čas na sebe a na posádku, se kterou cestujete – nejlépe se svojí rodinou.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3