INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

3 Petr Paksi obchodni reditel akcni4 foto zdroj JAP FUTURE kopiePetr Paksi Charizmatická osobnost a mimořádné obchodní nadání, včetně daru vstřícné komunikace s lidmi, jsou prvky, které pomohly vybudovat firmu globálního rozměru. Charakterizují Bc. Petra Paksiho, DBA, jednatele a obchodního ředitele společnosti JAP FUTURE s.r.o. v okruhu odborníků ve stavebnictví, ve spolupráci s architekty a designéry. Jeho snahou je nabízet evropskému trhu kvalitou i vzhledem špičkové interiérové dveřní systémy vyrobené na základě unikátních technologií. Firma proslula i nabídkou originálních schodišť v roli výrazného řešení vnitřního vybavení rodinných domů i firemních prostor. V sortimentu atraktivní designové nabídky jsou rovněž výrobky z Grafoskla, jimiž se dotváří jakýkoli interiér. Podnikatel a manažer v jednom je v tom nejlepším slova smyslu posedlý inovacemi, za nimiž hledá smysl funkčnosti i krásy a propojení se světovými trendy. Letos v dubnu se zařadil mezi finalisty prestižní soutěže MANAŽER ROKU 2018. Tedy mezi nejlepší z nejlepších šéfů firem a organizací v České republice, kteří svým manažerským talentem dokázali zázraky:

Nedávno jste v pražském showroomu představil nové dveřní systémy, které vycházejí z pojetí minimalizmu inspirovaného milánskými trendy. Oč přesně šlo?

Jde o novou řadu originálních dveří IDEA DOOR, která obsahuje tři základní modely IDEA, IDEALINE a IDEANET. Základem těchto dveří je subtilní rám v kombinaci s novými, neotřelými variantami skleněných výplní. Díky kalenému sklu a rámu vyrobeného z pevnostního hliníku se dveře vyznačují velkou pevností a odolností.

4P FUTURETo ale není jediná charakteristika...

Podstatné také je, že moderní hliníkový rám všech tří modelů je tvořen úzkým profilem o rozměrech 40 x 20 mm, který lze ponechat v původním eloxovaném stříbrném provedení, nebo nalakovat libovolnou barvou ze vzorníku RAL K7, NCS nebo Creative metallic. Dohromady je na výběr téměř 2500 odstínů, včetně stovky odstínů metalíz. V neposlední řadě charakteristiky dveří IDEA DOOR je fakt, že jde o další výrobek z naší vývojové dílny v oboru dveřních systémů, který zapadá do ucelenosti naší nabídky pro interiér.

Model IDEA je ten základní, čím se vyznačuje?

Tyto dveře jsou tvořené designově střídmým řešením – obvodovým rámem z hliníku, ve kterém je usazena skleněná výplň o síle 5 mm. Ta nemusí být pouze ve své čiré podobě, může ji tvořit také tónované sklo planibel, mléčné sklo satináto nebo zdobit pískovaný motiv.

IDEALINE má oproti základnímu provedení viditelné odlišnosti. Jaké především?

Dveřní křídlo IDEALINE vychází ze základního modelu IDEA. Vyznačuje se rozmanitým uspořádáním svislých a vodorovných hliníkových profilů, které pohledově rozčlení skleněnou výplň dveří, a to rovnou v šesti základních modelových variantách.
Členění plochy dveřního křídla je ale možné řešit také individuálně podle přání budoucího uživatele. Skleněná výplň je stejně jako u dveří IDEA o síle pouhých 5 mm a i zde mohou být použity její různé vzhledové úpravy. Zajímavá kombinace členění skleněné plochy pomocí hliníkových příček a skleněné plochy v neprůhledném provedení se hodí především do prostorů, ve kterých je požadavek na zachování alespoň částečného intimního řešení, jako například pro oddělení koupelny či šatny od ložnice.

5 Petr Paksi u novinky modelu dveri MASTER CLEAR foto zdroj JAP FUTURE kopieDveře IDEANET jsou vskutku atraktivní. Daly by se dobře využít i v netradičních kancelářských prostorách? Nebo jsou určené především do náročného prostředí rodinných vil?

Nejprve bych objasnil princip jejich konstrukce. Využívají svoji skleněnou výplň dveřní plochy v podobě dvou 4 mm silných tabulí skla pro zalaminování dekorativní kovové sítě tvořené oky o velikosti cca 0,2 x 0,2 mm ve stříbrném či zlatavém provedení. Celková síla skleněné výplně, včetně vnitřní síťky, je 10 mm. Sklo díky síťce odráží světlo a dává mu 3D holografický efekt, proto se dveřní křídlo IDEANET skvěle hodí například pro oddělení koupelny či šatny od ložnice.
Tím, že minimalistická řešení řady IDEA DOOR perfektně ladí s moderními i tradičními interiéry, nebál bych se jejich aplikace ani ve firemních prostorách, zejména tam, kde majitelům hodně záleží na efektním řešení kanceláří nebo kde by rádi upozornili na jistou míru svéráznosti, osobitosti.

Vaše představy směřují k modelu dveří budoucnosti. Opravdu mohou vypadat úplně jinak než ty, na jaké bývaly zvyklé naše babičky?

Nejsem věštec, ale jedno vím. Dveře budou i nadále plnit své základní funkce. Zda budou mít kliku, či budou fungovat jako bezdotykové, o tom to není. Více na ně dnes pohlížíme očima významného architektonického prvku v prostoru, který se vyvíjí v souladu s celkovými trendy architektury a stylem bydlení a života vůbec. Používají se nové výrobní technologie, uplatňují se materiály, jako je kov, sklo, a to v nejrozmanitějších kombinacích. Není také vůbec jednoduché sladit vzhled dveří s ostatními náležitostmi interiéru, jako je nábytek, podlaha, okna, a to nemám na mysli pouze barvy či materiály.

Vás však přemýšlet právě o takových věcech víc než baví. A nejen to. Rád výrobkům dáváte jména, podílíte se na jejich marketingu, jedním slovem tvořit pro vás znamená dýchat.

Nepřeháníte trochu? Ale dobrá, ano, rád si hraju. Adrenalin nově vznikajícího je pro mne vždy výzvou, která má smysl. A také jsem soutěživý typ a rád vyhrávám. Proč tedy nevítězit nad vlastními představami? Ztotožňuji se s myšlenkou Steva Jobse, který řekl: „V podnikání nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti.“

Když hodnotíte dosavadní profesní úspěch, co vás hřeje u srdce?

Ve společnosti JAP FUTURE se mi podařilo za dobu své působnosti 10krát navýšit obrat a vybudovat v České republice z původních 15 prodejních míst síť 3500 prodejců. Také s chutí uplatňuji inovace. Ty vám zajistí konkurenceschopnost a posouvají vás dál. Mám rád nadhled při řešení situací, vstřícný přístup a vážím si toho, kdo drží slovo. Věřím na upřímný stisk ruky a ctím pokoru.

Ta ale v poslední době nějak ze vztahů mezi lidmi mizí, nemyslíte?

Ano, mám ten pocit, pokora mizí i mezi obchodními partnery. Ale strašně rád bych se mýlil.

6 Petr Paksi u novinky modelu dveri STRONG foto zdroj JAP FUTURE kopieČím se liší dnešní manažeři od generace 70. let minulého století?

Soudím-li to podle sebe, pak bych řekl, že se současní manažeři musí více učit a musí být schopni pracovat s obrovským množstvím informací, a hlavně to, co se naučili, okamžitě převádět do praxe. V mém případě šlo a jde o formování celého odvětví dveřních systémů, do praxe prosazení skrytých zárubní, dveří s moderní hliníkovou konstrukcí a různých typů posuvných systémů, a to především v materiálové kombinaci skla a kovu. Ve většině našeho sortimentu na základě našeho vývoje v tuto chvíli nemáme v Česku konkurenční výrobní firmu. Postupně se rovněž stáváme vážným konkurentem pro renomované zahraniční firmy. Díky inovacím jsme si vytvořili vlastní obor produktů, které se u nás nevyráběly, pouze sem byly dováženy. Vysokou konkurenční výhodou se stal náš produktový servis.

Více než kdy dříve se v souvislosti s manažerským řízením mluví o intuici. Využíváte ji?

Jsem u zrodu každého výrobku i u jeho finále. To proto, že v intuici věřím. Spoléhám na ni a moc se mi to osvědčilo. Také nápadům dávám zelenou, i když to přináší prvotní ztráty. Věřím, že započatá cesta není úplně slepá. Nemáme žádný vymezený budget na vývoj a inovace, v tomto ohledu se chováme velmi pružně. Co vnímám, že má obchodní či prezentační potenciál, tomu dám přednost.

Jste také označován za velkého kreativce. Jak se to projevuje při řízení firmy?

Nadšením pro to, co tuším, že by nás mohlo posunout. Samozřejmě musím naslouchat číslům i kolegům, brát v potaz i jejich rozhodování. Na druhé straně, když usoudím, že je pro nás něco opravdu zajímavé, neváhám ani na okamžik. Sázím na flexibilitu, jednoduchost, zdravý rozum. I když stále rosteme a vyvážíme do 42 zemí, hodně se snažíme, aby z nás nebyla zkostnatělá struktura. Selský rozum, logika, emoce – to vše se dá dobře skloubit.

Všimla jsem si, že vám nevadí ani všetečné otázky. Tak tedy: Kdo více práská dveřmi? Ženy, nebo muži?

Za mě jasné info: Raději ať dveřmi nepráská vůbec nikdo... volím vždy snahu o kompromisní řešení, oboustrannou dohodu. Nemám rád ostré hranice, vyhrocené situace. Myslím si, že vzájemně bychom si měli naslouchat a poslouchat nejen v pracovním, ale i osobním životě.

připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3