INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Aleš Aldo KoláčekAleš Aldo KoláčekPokušení, jemuž navzdory nejrůznějším předsevzetím vždycky podlehnete? Značka, jíž věříte a která vám nesčetněkrát pomohla třeba při vybírání dárků? Barva, kterou ženy přijaly za své a muže stále provokuje? Mannerovská růžová, originální, nenapodobitelná stopa image prvotřídní kvality a tradice rodinného podnikání. V České republice značku a firmu Manner reprezentuje Aleš Aldo Koláček, obchodní a marketingový ředitel brněnské firmy Josef Manner s.r.o.

Koncem května pozval novináře k návštěvě proslulé výrobny čokoládových lahůdek do Wolkersdorfu poblíž Vídně. Doplnil se mi tím obrázek o tom, jak to u Mannera všechno chodí. Před pár lety jsem prošla výrobnou oplatek ve Vídni, nyní byly na programu čokolády. Ověřila jsem si například, že banánky v čokoládě se připravují skutečně z banánů a Mozartovy koule z opravdového marcipánu. Že slovo jakost je něco jako zaklínadlo nad jiné a hrdost na tradici cosi jako křestní jméno každého zaměstnance. I vztah k téměř stoprocentně automatizované výrobě je osobní, lidem v provoze záleží na tom, jak se o značce mluví. Obdivuhodná loajalita. Aleše Aldo Koláčka jsem se při této příležitosti zeptala:

Společnost Manner letos slaví 110. výročí od zahájení produkce čokoládovo-marcipánových Mozart Kugeln Victor Schmidt. Určitě na sebe upozornila nějakou novinkou...

K této příležitosti uvedla na trh Mozart Kugeln v dárkové bonboniéře. Mozartovy koule jsou klasikou rakouských cukrovinek a Manner je jedním z jejich výrobců. A právě ty mannerovské jsou v Rakousku nejprodávanější a patří ke zdejší cukrářské tradici. Jejich chuť je skutečně jedinečná, mají vysoký obsah marcipánu a pro milovníky čokolády léta představují nezaměnitelnou špičku v čokoládových specialitách.

Co říká historie o této mimořádné laskomince?

Začátky jsou dobře zmapované. Dnes jsou Mozart Kugeln nejen unikátním dárkem pro turisty, ale ceněným exportním artiklem. Český zákazník je kupuje většinou k mimořádným, slavnostním příležitostem, když chce ostatní potěšit, překvapit a obdarovat. A všechno bylo takto: V roce 1858 Victor Schmidt ve Vídni zaregistroval živnost na výrobu čokolády. O 13 let později vstoupil do podniku nejstarší syn a název byl změněn na Victor Schmidt VS Mozartkugel Bonboniere& syn.
Na počest Wolfganga Amadea Mozarta představila společnost na konci 19. století produkt s názvem Mozartův dezert. Nejvyšší kvalita a nejjemnější chuť této nové sladkosti zapříčinily uvedení Mozart Kugeln na trh v roce 1909 se značným úspěchem, který se shodoval s velkým vzestupem salzburských slavností. Victor Schmidt vyrobil Mozart Kugeln poprvé v těchto letech moderními metodami, protože s tradiční ruční výrobou už nemohl dále pokrýt velkou poptávku. V roce 2000 podnik převzala firma Josef Manner. Victor Schmidt rakouské Mozart Kugeln se od té doby vyrábějí před branami do Vídně ve Wolkersdorfu se stejnou péčí a vysokými standardy kvality. Speciální receptura, čokoláda z kakaa z vlastní pražírny a samozřejmě i slavné jméno patrona dělají z Mozart Kugeln jednu z nejoblíbenějších sladkostí nejen v Rakousku.

Někdejší zakladatel firmy Manner měl zajímavou vizi, chtěl vyrábět čokoládu pro všechny. Bylo to reálné?

Už v roce 1890 měl velký sen, tedy nabídnout luxusní čokoládu v nejvyšší kvalitě za dostupnou cenu. Aby si to pojistil, pražil kakaové boby ve vlastní pražírně ve Vídni. První své kakao prodal v roce 1898. To nabízel jako čistý kakaový prášek nebo jako směs kakaa a cukru, už tehdy bylo možné vzít si je na cestu, mít je stále na stole u snídaně. Letos na někdejší záměr společnost navázala a na trh uvedla Manner Cacao jako základ pro rozpustný nápoj teplý či studený. Má certifikát Fairtrade, je veganský, neobsahuje žádné přídavné látky a vyráběn je stejně jako v předminulém století. Tedy jen ze dvou surovin, a to 25 % čistého kakaa z vlastní pražírny a cukru. Neopakovatelná chuť je vytvořena během pražení kakaa. Myslím si, že také u nás si najde mnoho příznivců.

Vídeňská firma je rovněž velkým inovátorem, ale stále se drží tradice a vychází z ní. Co je pro tento směr příznačné?

Firma často navazuje na již zavedený sortiment a ten kultivovaně modifikuje. Spoléhá na to, co lidem chutná a nač si zvykli, a to rozvíjí. Oblíbený a známý sortiment Manner má dnes v nabídce například nové Manner Zarties, nejkřehčí oplatky prošly oživením designu a mají rozšířené příchutě: smetanový nugát, mléčná vanilka, slaný karamel a jahodový jogurt. Na letošním Mezinárodním veletrhu sladkostí v Kolíně nad Rýnem tyto inovované oplatky představila a sklidila velký ohlas. Záměrem je oslovit těmito maličkými kousky „akorát do pusy“ také mladší generaci konzumentů. Složeny jsou ze dvou oplatkových tenkých vaflí naplněných jemným krémem. Právě receptury krémový nugát a mléčná vanilka byly přizpůsobeny novým chutím spotřebitelů. Velké nadšení sklízí příchuť slaný karamel, současný trend slané a sladké kombinace. Také například další výrobek, Napoli Dragee Keksi, letos rozšířil svoji řadu o příchuť jemně hořká malina.

Značka Manner se stala doslova kultovní. To je asi nejvyšší spotřebitelská pocta, kterou si může výrobce přát. Jak toho docílila?

Od začátku se drží několika zásad, a tou hlavní je kvalita. Graduje to tak, že když se fanoušků Manner zeptáte, jaké inovace by si přáli, odpoví, aby je značka provázela celý den. Manner proto každý rok uvádí několik novinek. Například v reakci na poptávku zákazníků po sortimentu k snídani přišly na trh před pár lety müsli, a to i pro vegany, což přízeň značce hodně posílilo. V nabídce najdete výrobky vhodné k snídani, k odpolední kávě, ke slavnostnějšímu posezení, můžete z nich připravit malý i velký honosný dárek, hodí se do firemních vánočních balíčků, jako milá pozornost do hotelů, na party. Manner se stala univerzální značkou. Má už i svůj likér nebo pivo. Ne vše se dostane v České republice, ale návštěvníci Vídně si zvykli nakupovat ve vyhlášené prodejně v centru města od sladkostí až třeba po baťůžky nebo ručníky s logem. A jak k takové popularitě výrobce dospěl? Nikdy neslevil z principů, nikdy neošidil receptury a důsledně trval na kvalitě.

Zarties Salty Caramel Beutel 200gO kvalitě, zejména o dvojí kvalitě potravin, se v posledních letech u nás hodně hovoří. Jak tomu je v případě mannerovského sortimentu?

Celosvětově uznávaný výrobce čokolády a oplatek se stal symbolem vídeňské kultury a životního stylu. Díky rodinné tradici přetrvávající téměř 130 let si získal své stálé místo mezi milovníky sladkého. Receptury zůstávají nezměněny. Rovněž u novinek dbá firma na nejvyšší kvalitu surovin. Kakao si pro jistotu vyrábí sama. K šizení ve složení produkce se nikdy nesnížila. A také distribuuje po celém světě své výrobky ve stejném složení, tedy i kvalitě. Ostatně je to pro ni ekonomičtější, než aby pro jednotlivé destinace chystala odlišné šarže. Všechny produkty společnosti Josef Manner & Comp. AG
obsahují pro jakýkoli vývoz identické suroviny uvedené v seznamu přísad. I pro ni má diskuze o dvojí kvalitě potravin svůj význam. Ovšem v tom nejlepším slova smyslu. Vychází z ní jako vítěz, protože zásadně používá totožnou recepturu pro celý kontinent. Opravdu neexistují žádné varianty, žádné modifikace, nemělo by to smysl. Značka staví na své známosti, tradici, oblibě a není důvod toto měnit k horšímu. To by udělal jen blázen. Používá nejen certifikace obnovitelných zdrojů UTZ, ale také zmíněnou certifikaci Fairtrade a další. Veškeré možné senzorické rozdíly mohou vzniknout výhradně a pouze z důvodu použití přírodních surovin v důsledku rozdílnosti ročního období při sklizni, regionu či na základě procesu stárnutí nebo skladování. V souladu s firemní kulturou a zárukou kvality se například oplatky Manner vyrábějí bez umělých barviv a konzervačních látek. Jsem rád, že etika výroby i prodeje značky Manner na kvalitu stále sází. Je vidět, že se to opravdu vyplácí.

rozhovor připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Den bez dluhů

    Ekonomika už dlouhá léta roste především díky úvěrům. Těm spotřebitelským, které umožňují lidem, ale i firmám, městům, regionům a státu utrácet hned a víc než na kolik momentálně mají. Jenže tak dlouho se chodí do banky pro peníze... Mnoho z nich už dluhy dohnaly a nemají je čím splácet. Proto se objevila iniciativa Den bez dluhů, která chce naučit veřejnost správně a odpovědně hospodařit s penězi. Nepochybně to považuji za krok správným směrem. Jenže na druhou stranu tu působí reklama, která nám říká, proč si něco nepořídit, i když máme hluboko do kapsy. A také vzor vlád téměř celého světa: Aby mohly splácet alespoň úroky z úvěrů, musí si na to půjčit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE