INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Foto Bernard BauerBernard BauerNa Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně najdou návštěvníci v expozicích německých firem, svazů a spolkových zemí vždy to nejlepší, co se právě v daném oboru nabízí. Výjimkou nebude ani letošní 61. ročník, který se uskuteční od 7. do 11. října. Není divu, pro vystavovatele se stal veletrh branou do střední a východní Evropy, navíc v České republice mají německé podniky mnoho poboček a obchodních partnerů. Víc napoví rozhovor s Bernardem Bauerem, výkonným členem představenstva Česko-německé obchodní a průmyslové komory.

Jaká bude účast německých firem a institucí na 61. MSV v Brně?

I letos se do Brna sjede německá strojírenská špička v hojném počtu. Počítá se s účastí zhruba 240 vystavovatelů, což Německu opět dává status největšího zahraničního vystavovatele. Celkem pak bude na veletrhu k vidění asi 600 německých značek. Ohlášeny jsou také dvě oficiální účasti: Pod hlavičkou Mitteldeutschland se na veletrhu představí firmy ze tří spolkových zemí středního Německa, a to Durynska, Saska a Saska-Anhaltska. Svou expozici bude mít v Brně už po jedenácté Bavorsko, vystavovat na ní bude třináct firem. O významu zdejšího trhu a MSV svědčí i fakt, že do Brna zamíří také obchodní delegace bavorského ministerstva hospodářství. Kromě politické reprezentace se jí zúčastní zástupci firem a svazů. A v neposlední řadě je důležitým bodem veletržního programu česko-bavorská konference k digitalizaci, kterou organizujeme právě společně s bavorským ministerstvem.

Co by si návštěvníci v expozicích německých firem rozhodně neměli nechat ujít?

Vzhledem k počtu německých vystavovatelů a značek je toho opravdu hodně, včetně nejnovějších inovativních průmyslových technologií. Oborově zastupují zejména elektroniku, automatizaci a měřicí techniku, obráběcí a tvářecí stroje. Například firma Bolzenschweißtechnik do Brna přiveze automatickou a univerzálně použitelnou svařovací hlavu, za kterou letos získala bavorskou státní cenu. Zajímavou novinkou je také mechanický rychloupínací systém firmy Lenzkes Spanntechnik. Více než dvě desítky německých vystavovatelů jsou pak součástí Digitální továrny 2.0, hlavního tématu letošního MSV, a na svých stáncích představí řešení zaměřená na digitální budoucnost. Jsou mezi nimi robotické systémy, laserová technika, software pro digitalizované strojírenství nebo třeba systémy pro průmyslový 3D tisk. Z německých značek, které v Brně vystavují pod českým zastoupením, by se návštěvníci měli rozhodně zastavit u expozic Siemensu nebo lídra průmyslové robotiky Kuka, který se na veletrh vrátí s oblíbenou atrakcí Robocoaster.

Jedním z témat je cirkulární ekonomika, v Brně prezentovaná poprvé. Předpokládám, že německá strana má dost praktických příkladů, s nimiž se může na veletrhu pochlubit.

Všeobecně hodnotím velmi pozitivně, že si veletrh vzal za úkol propagovat koncept cirkulární ekonomiky, který je v Německu, především v souvislosti s přechodem země na zelenou energii, už nějakou dobu velkým tématem, zatímco v Česku se spíš teprve zabydluje. Nejen průmysl samotný, ale celé hospodářství dnes už nemůže jinak než přehodnotit své postupy a obchodní modely a vydat se na cestu udržitelného rozvoje. I my se proto snažíme firmy pro toto téma senzibilizovat. Přesně před rokem spustila ČNOPK vzdělávací kurz Young Energy Europe, který učí zaměstnance zacházet šetrně se zdroji a materiály, a pomáhá jim realizovat v jejich podniku energeticky úsporná opatření. Kurz se představí i na MSV, jako součást oficiálního programu k cirkulární ekonomice proběhnou prezentace úsporných projektů. Německou ekotechniku pak v Brně budou zastupovat například firmy Ecoclean, Samsys nebo rodinný podnik IBS Scherer, který vyrábí ekologicky efektivní čisticí stroje, ale i značky Kärcher a Kemper, obě pod českou pobočkou.

Vysoká účast a mnoho novinek německých vystavovatelů na MSV od samého počátku přitahují zájem. Čím je veletrh pro ně důležitý a mimořádný?

MSV si u německých strojírenských firem vybudoval pověst nejdůležitějšího oborového setkání ve střední a východní Evropě. V jejich veletržním kalendáři je proto „povinným“ termínem a jsou mezi nimi i takové, které nevynechaly ještě ani jeden ročník. Dlouholetá tradice veletrhu ale stále láká také nové vystavovatele, těch je každým rokem zhruba čtvrtina. Přijíždějí s jasným cílem: najít si na veletrhu českého partnera. Obvyklou cestou je, že už při dalším veletrhu se jím nechají zastupovat. Ať už pro nováčky, nebo stálice brněnské expozice každopádně platí, že MSV je pro ně bránou na trhy střední a východní Evropy. Vedle toho od německých vystavovatelů, a vlastně i návštěvníků, také stále častěji slýcháme, že v Brně nejde jen o to být vidět, ale také se něco dozvědět. Pochvalují si vysokou odbornost veletrhu, doprovodný program reflektující aktuální trendy a také široké možnosti odborné diskuze a výměny zkušeností, které jsou právě teď, v době transformace průmyslu spojené s digitalizací a automatizací, nedocenitelné.

ČNOPK se letos také účastní a připravuje vlastní program. Můžete prozradit, na co se mohou návštěvníci těšit?

Jak jsem nastínil už v úvodu, příspěvkem ČNOPK k hlavnímu tématu letošního MSV bude konference s názvem E#change for your digital future. Pro úzce provázaný český a německý průmysl je digitalizace jednou z největších výzev, ne-li ta úplně největší, která zásadně mění podobu stávajících výrobních a dodavatelských struktur. A právě na tuto změnu se konference zaměří, a to jak z pohledu jednotlivých aktérů hodnotových řetězců, tak s ohledem na vzdělávání odborníků v digitální továrně. Sezvali jsme proto experty z předních výzkumných institucí, oborových svazů a výrobních i logistických podniků z Česka a Bavorska, aby se podělili o své zkušenosti s digitální transformací. Věřím, že konference má co nabídnout a rozhodně se vyplatí si na ni v nabitém programu MSV vyhradit čas.

připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Na Svatého Martina jen českou husičku

    K nejoblíbenějším svátkům se u nás zařadil den se čtyřmi jedničkami 11. 11., tedy jedenáctý listopad na Svatého Martina. Patron lidí laskavých, soucitných, s otevřeným srdcem a peněženkou, vyžaduje zvláštní sváteční jídlo. A tím je samozřejmě husa se zelím, knedlíkem zapíjená svatomartinským vínem. Češi by měli vědět, že udělají nejlépe, když si předem objednají drůbež u domácího chovatele, protože jen tak dostanou tu nejvyšší kvalitu. Ve velkých obchodech si mohou koupit mražený produkt, avšak ten už zdaleka není tak chutný. Jde o jakýsi „brojler“ ze zahraniční produkce, který navíc vyžaduje delší přípravu. A kupující by si měli dát pozor na tzv. „husokachnu“, protože s husou nemá nic společného. Jde o kachnu pižmovou, případně kříženou z kachnou pekingskou. Tak dobrou chuť!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE