INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

CZSP povidlove tasticky v slivovicovem glazeO tom, že česká kuchyně má světu i domácímu strávníkovi co nabídnout, se již diskuze nevedou, protože praxe jednoznačně prokázala, že je atraktivní po všech stránkách: chutná, jednoduchá, ale i zdravá, k níž se vrací i řada odborníků na výživu, šéfkuchařů světáků i každý rozumný hospodský.

Určitě jste zaznamenali, že po celý letošní rok píšeme o projektu Czech Specials, který má pod taktovkou Asociace kuchařů a cukrářů České republiky a vládní agentura CzechTourism. Na začátku roku o něm v příloze Madam Business hovořily Ing. Lenka Nováková, produkt manažerka – kulturní turizmus z CzechTourismu, a Bc. Maria Horníková, manažerka projektu Czech Specials z Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Vysvětlily poslání a cíle této iniciativy. Po celý rok jsme publikovali na stránkách Madam Business a Fresh Time inzeráty, jimiž jsme českou kuchyni propagovali také mezi podnikatelkou veřejností. O připomenutí základních myšlenek a úspěchů v letošním roce jsem opět požádala obě jmenované odbornice:

Ing. Lenka NovákováIng. Lenka NovákováIng. Lenka Nováková:

Projekt Czech Specials se letos velmi zasloužil o propagaci české kuchyně mezi domácími i zahraničními turisty, kteří chtěli poznat naše domácí kulinářské speciality ve vybraných restauracích a hospůdkách. Ukazuje se, že Česká republika má k dispozici nejen architektonické památky, ale i lákavou ochutnávku regionálních pokrmů?

Česká kuchyně je pestrá, chutná a určitě má čím přilákat strávníky nejen do vyhlášených restaurací ve velkých městech, ale i do malých hospůdek ve všech regionech naší republiky. Pozvat hosty tuzemské i zahraniční do restaurací v regionech také byl a stále je hlavní cíl projektu Czech Specials.

Jak významné místo zaujala strategie nabídky české kuchyně v propagaci zajímavostí naší země prostřednictvím CzechTourismu?

Gastroturistika je v celé Evropě vzrůstajícím trendem, a proto také zaujímá významné místo i ve zviditelňování naší republiky v rámci propagačních akcí CzechTourism. Do zajímavých restaurací i na důležité kulinářské akce zvou nejen webové stránky projektu Czech Specials, ale i Kudy z nudy a zahraniční turisty CzechTourism.com.

Co od projektu očekáváte v roce 2020?

Jsme rádi, že tato naše aktivita znovu oslovila odbornou i laickou veřejnost a budeme se snažit ho i nadále podporovat a rozvíjet. Samozřejmě očekáváme, že o certifikaci projeví zájem další restaurace, které kvalitně vaří českou kuchyni.

maria 2018Bc. Maria HorníkováBc. Maria Horníková:

Přibyly letos zajímavé certifikované restaurace?

Máme radost, že se v tomto roce certifikovalo 32 subjektů z celé naší země. Jsou mezi nimi nejen klasické české hospody, jako je restaurace U Pinkasů v Praze nebo Na Pekárně v Čakovičkách, ale i restaurace s moderním pojetím české kuchyně, jako je například La Cave v Táboře, Triton v Praze nebo Grand Restaurant hotelu Pupp v Karlových Varech.

Na základě podzimní diskuze na téma, zda je česká kuchyně sexy, se mi zdá, že po vlně mámení jednotlivými národními a mezinárodními kuchyněmi na západ i na východ od našich pomyslných hranic Češi zase přicházejí na chuť našim tradičním jídlům. Je to tak?

Ano, je to tak, kdo chce mít ve své restauraci moderní gastronomickou nabídku, volí trend „návrat domů“, to znamená ke kořenům, k tradicím. Vaří se sice pomocí nejmodernější technologie, ale z tradičních a regionálních surovin a inspirace přichází někdy i z receptů našich prababiček. Neznamená to ale, že se naše kuchyně dále nevyvíjí, naopak.

A šéfkuchařů, kteří si považují českých receptů, přibývá. Má z toho Asociace kuchařů a cukrářů ČR radost?

Asociace kuchařů a cukrářů České republiky má jako jeden ze svých cílů podporu kvalitní české gastronomie, proto samozřejmě vítá každý počin, který k tomuto cíli povede.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Konec mentolek

    Tak nám Brusel zakázal mentolové cigarety. Prý svádějí děti a mládež ke kouření. O tom bych si dovolil pochybovat, protože k neřestem vedou spíš nuda, pocit nedospělosti, špatné vzory v rodině a společnosti... Vzpomínám si, že jako kluci jsou si balili do toaletního papíru suché (říkali jsme “mocné”) listí - a jak nám to chutnalo! Babička si zapalovala mentolku, když potřebovala na astma trochu protáhnout plíce. Nemyslím si, že zakazování tabákových výrobků s příchutí je tou pravou cestou k nekouření, když si zájemce může koupit náhradu. Přestaneme snad z podobného důvodu vyrábět vaječný koňak nebo rum, protože lidem chutnají víc než vodka? Zakázané ovoce, jak známo, přitahuje pozornost. A Evropská unie jistě také nechce být chápána jako přísný vychovatel, který nám bere to, co máme rádi.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Řízení kvality přináší prestiž nejen na mezinárodním poli 16. březen 2020

Úřad průmyslového vlastnictví dosáhl na poli řízení kvality vynikajících výsledků. Korunovány byly například loni oceněním Manažer kvality roku, jež loni udělila Česká společnost pro jakost Ing. Miroslavu Paclíkovi, Ph.D., řediteli odboru patentových informací a představiteli vedení pro integrovaný systém řízení ÚPV. Co všechno činnost související s kvalitou obnáší, jaký užitek Úřadu i jeho klientům dává a jakou inspiraci ostatním může poskytnout, o tom je následující rozhovor se jmenovanou osobností:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE