INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

EwdBsJem9CZnáme vítězky 13. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek 2020. Podmínky soutěže letos splňovalo 32 598 kandidátek. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1411 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky a do finále se pak dostalo 56 podnikatelek. Jejich obrat v roce 2019 dosáhl 2,2 miliardy korun a zaměstnávaly zhruba 900 lidí. Tři čtvrtiny společností vlastněných letošními finalistkami jsou rodinnými firmami.

Tradičně si úspěšné podnikatelky rozdělily ceny v kategoriích podle velikosti jejich firmy. Rozdána byla také čtyři zvláštní ocenění pod patronací generálního a hlavních partnerů projektu. Záštitu loňskému ročníku udělilo stejně jako loni Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Patronkou byla Kateřina Šrámková, majitelka a jednatelka zámeckého rezortu Zámek Loučeň: „Když jsem se na začátku loňského roku stala patronkou projektu Ocenění Českých Podnikatelek, nikdo z nás netušil, jak netypický rok přijde. De facto není žádná firma, které by se současná situace nedotkla, a to ten rok ještě zdaleka neskončil. Myslím si, že dnes, ještě více než jindy, je potřeba ocenit ženy, které stojí v čele svých firem, a jako kapitánky vedou svoje pomyslné lodě v bouři, kterou nikdo nečekal, a neměl možnost se na ni připravit. Tato bouře se vymyká všemu, co jsme za posledních 30 let v české ekonomice zažili, a víme, že to v té bouři musíme ustát. Po každé bouři vyjde slunce, ať je jakkoli dlouhá a silná. Vyhlášení vítězek je tak symbolickou podporou v této nelehké době.“

Projekt Ocenění Českých Podnikatelek již 13 let představuje a vyzdvihuje příběhy úspěšných podnikatelek, které se v určité fázi svého života rozhodly postavit se na vlastní nohy a rozjet svůj business. Pro některé bylo tím impulzem narození dítěte, ztráta zaměstnání nebo touha převzít odpovědnost za svou budoucnost a rozvíjet projekty, které jsou jim blízké. „Rok 2020 byl pro všechny podnikatele a podnikatelky rokem, který zkomplikoval jejich aktivity. Žen-podnikatelek se to týká snad dvojnásob. Řada z nás se totiž musela nejen věnovat rozvoji svého businessu, ale také zajistit ještě ve větší míře péči o své rodiny a vzdělávání dětí. Navíc, protože jsou i významnými zaměstnavatelkami, se musely postarat i o lidi, kterým dávají práci. Jsem velmi ráda, že díky Ocenění Českých Podnikatelek se všem těmto úspěšným ženám dostává uznání a ocenění jejich práce, které si bezesporu zaslouží,“ řekla zakladatelka projektu OCP Helena Kohoutová.

Také letos převzalo nad projektem Ocenění Čes­kých Podnikatelek záštitu Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. „Rok 2020 představoval těžkou zkoušku pro všechny, a pro podnikatelky to platí o to více, protože práci musely skloubit s péčí a vzděláváním
dětí, které zůstaly doma. Za to si zasluhují respekt a uznání,“ sdělil vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodal: „Na MPO jsme tak mimo jiné připravili ošetřovné pro OSVČ, podnikatelky mohou ale využít i například programu COVID – Nájemné či COVID – Kultura. Kromě tohoto
pokračujeme ve snaze odbourat nadbytečnou byrokracii a postupně plníme opatření ze
Živnostenského balíčku.“
Odborný garant soutěže, kterým je společnost CRIF – Czech Credit Bureau, na základě splnění podmínek soutěže vybral 32 598 kandidátek na získání ocenění. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1411 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Do finále se pak dostalo 56 podnikatelek. „Z našich aktuálních statistik vyplývá, že největší část finalistek podniká v Praze, v Jihomoravském a Středočeském kraji a má do 10 zaměstnanců. Velmi zajímavé je, že až 53 % finalistek provozuje své firmy méně než 15 let a jen 15 % z nich pak více než 26 let. Z toho je patrné, že už i ženy, které nemají dlouhodobé podnikatelské zkušenosti, dokážou dosáhnout v této prestižní soutěži velmi dobrých výsledků. V dnešní době, kdy se s ohledem na pandemii značně mění ekonomické prostředí téměř ve všech oborech podnikání, bude velmi důležité, jak rychle se podnikatelky dokážou měnícím se podmínkám přizpůsobit. Jak jsem měl možnost se s některými finalistkami seznámit, nemám o jejich podnikatelských schopnostech žádné pochybnosti,“ sdělil Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, a.s.

Generálním partnerem 13. ročníku OCP je ČSOB. Hlavními partnery se staly společnosti Microsoft, DAQUAS, Generali Česká pojišťovna a Vodafone. „Covid-19 spustil mimořádnou vlnu digitalizace po celém světě a zásadně změnil způsob, kterým pracujeme. Všichni mnohem více používáme online nástroje. Vodafone nedávno spustil nejrychlejší gigabitové širokopásmové připojení a počet nových aktivací překonal naše očekávání. Velký zájem o rychlý internet vidíme jak u nových zákazníků, tak u stávajících, kterým navyšujeme rychlost. Internet je v této době zásadním nástrojem k tomu, abychom všichni mohli zůstat ve spojení,“ podotkla Viktoria Korabelniková, obchodní ředitelka Vodafonu pro oblast internetu věcí v Česku. Auditorem uplynulého ročníku Ocenění Českých Podnikatelek byla společnost Esop.

Malá firma

1. Avian – M.Z. s.r.o.
Petra Lauberová
2. EKO-MIL s.r.o.
Marie Stránská
3. Nová škola – Duha s.r.o.
Zita Janáčková

Střední firma

1. PFERDIMEX s.r.o.
Martina Burešová
2. MEDIROL s.r.o.
Diana Rysková
3. PETSATUR s.r.o.
Dana Javoříková

Velká firma

1. AWEC Aluminium Products s.r.o.
Kateřina Beránková
2. AC-T servis, spol. s r.o.
Jana Erbová
3. Advantage Consulting, s.r.o.
Olga Hyklová

Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka

ETIFLEX, s.r.o.
Lucie Hotařová
„Nedílnou součástí každého produktu je obal či etiketa, a ne nadarmo se říká, že obal prodává. Na příběhu Lucie Hotařové a společnosti ETIFLEX je krásné skloubení rodinné tradice se schopností inovovat a prosazovat moderní trendy, a tím pomáhat uspět zákazníkům, a to i z řad drobnějších firem a podnikatelů. Velmi oceňuji, že firma ETIFLEX pomáhá např. malým moravským vinařům nejen s výrobou etiket, ale také s vymýšlením jejich propagace, čímž výrazně přispívá k jejich obchodním úspěchům,“ uvedl Petr Manda, ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.

Cena za výjimečný růst firmy – pod patronací TC Business School

TREVILE s.r.o.
Veronika Cipínová
Veronika Cipínová stojí v čele rodinné stavební firmy TREVILE, která vznikla v roce 2012. Specializuje se na zemní, výkopové a demoliční práce. Při realizaci zakázek spolupracuje s velkými stavebními firmami a podílí se na řadě významných projektů. „TC Business School se snaží vést všechny lidi k tomu, aby jejich práce pro ně měla smysl, a dávala jim tak dobrý důvod být na sebe hrdí. V našem programu MBA se snažíme rozvíjet managementy malých a středních firem. Víme, že podmínkou úspěchu je zůstat pevně nohama v realitě a soustředit se na takové rozvojové kroky, které co nejvíce povzbudí motivaci jak pracovníků, tak managerů tím, že prostě dávají smysl. Pravdou totiž je, že firmy, které se vzdělávají a posouvají vpřed, mají větší předpoklad dosažení úspěchu,“ prozradila důvod, proč se patronem této kategorie stala společnost TC Business School, její jednatelka Sláva Kubátová

Cena za digitální transformaci –
pod patronací Microsoft & DAQUAS

Základní škola s rozšířenou výukou jazyků Magic Hill s.r.o.
Martina Olivová
„Martina ve svém okolí nemohla najít instituci, které by ráda svěřila své vlastní dítě. Vědomí, že školám necháváme ratolesti, aby na ně působily ve věku i v denní době, kdy jsou nejvíce vnímavé, ji přivedlo k jasné představě, jak by takové působení mělo vypadat – a protože je žena činu, tak i k její realizaci. A pak už „jen“ – jako ostatně všechny úspěšné soutěžící – dokázala, že dosažení cíle není otázkou štěstí, konexí a peněz, ale otázkou priorit. Vždycky je potřeba obětovat něco, co chceme, něčemu, co chceme ještě víc! Ona chtěla školu, která bude inspirací pro děti, pro rodiče i pro ostatní. A to se jí vážně daří,“ vysvětlila volbu vítězky tohoto ocenění Darina Vodrážková, Strategy Lead DAQUAS. O tom, jak vítězka Martina Olivová zvládla digitalizaci a modernizaci výuky v době distanční výuky, vypověděl Jakub Mádle, Partner Business & Development Lead ze společnosti Microsoft: „Distanční výuka je velké téma v poslední době. Na příběhu a podnikání Martiny Olivové mě zaujala koncepčnost a příprava, kterou věnovala tomuto projektu. Během léta vyzkoušela několik platforem a možností vzdálené komunikace. Nakonec se v Magic Hill rozhodli pro Teams s rozšířenými možnostmi, jako je např. Whiteboard (virtuální tabule), kde mohou děti trénovat psaní. Zaujalo mě i to, že přizpůsobili výuku pro vzdálené vyučování – forma, obsah, délka výuky atd. Proto je Martina Olivová a Magic Hill příkladem úspěšně zvládnuté digitalizace a modernizace výuky a může být vzorem pro ostatní ředitele a školy v ČR.“

Cena za inovativní řešení –
pod patronací Generali České pojišťovny
ECOAR spol. s r.o.

Anna Gališinová
„Letošní vítězka nás zaujala hledáním nových možností v této těžké době a podporou firem zasažených covidem. Podobně jako u nás v pojišťovně hledáme nová inovativní řešení – distanční sjednávání, distanční školení, řešení pojistných událostí, tak i firma ECOAR si s touto situací výborně poradila a práce jí spíš přibývá, než ubývá. Určitě na to má vliv i velmi pozitivní přístup Anny Gališinové,“ komentovala Šárka Dolanská, Krajská ředitelka Praha II, ČP Distribuce a.s., dceřiné společnosti Generali Česká pojišťovna.

Více informací o projektu a videozáznam z vyhlášení vítězek naleznete na www.oceneniceskychpodnikatelek.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3