Partner společnosti KPMG Česká republika Roger Gascoigne k tomu poznamenal: „Nedomníváme se, že by samotná výše provizí za zprostředkování nových pojistných smluv potřebovala regulovat. Na co je třeba se zaměřit, je praxe některých finančních zprostředkovatelů, kteří radí pojištěncům zrušit stávající životní pojistku a uzavřít novou někde jinde. To může pro pojištěnce znamenat ztrátu v řádu tisíců korun. Řešení vidím v kombinaci dalšího posílení pravomocí regulátora, zlepšení informovanosti klientů o výši provize, kterou zaplatí, a zvyšování finanční gramotnosti veřejnosti."
Právě lepší znalost pojišťovacích produktů by mohla být podle generálních ředitelů čtyř předních českých pojišťoven základem řešení problému opětovného uzavírání smluv, v jehož důsledku je až 40 % smluv životních pojistek je v ČR vypovězeno předčasně. „Kulatý stůl jednoznačně ukázal na obecný problém nedostatečného povědomí klientů o finančních produktech a službách v potřebných souvislostech a z toho vyplývající tendenci spoléhat se na názor finančních zprostředkovatelů. Jejich kvalifikace a motivace však často jdou proti zájmům klienta. Právě proto podporujeme soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, které klientovi snad mohou pomoci zorientovat se v nepřehledné nabídce bankovních a pojišťovacích služeb," uvedl Jaroslav Peyerl ze společnosti IBM, kde je zodpovědný za rozvoj obchodní spolupráce s bankami a komerčními pojišťovnami.
Soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna nabízejí unikátní srovnání bank a pojišťoven na základě celé řady hodnocených kriterií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Titul nejlepší banka a nejlepší pojišťovna získá banka a pojišťovna, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele. Veřejnost je do soutěží zapojena hlasováním v rámci kategorií Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor. Do těchto kategorií banky a pojišťovny samy nominují produkty nebo služby, které považují za inovativní a unikátní.
V předchozím ročníku získala titul Nejlepší banka 2010 ČSOB, titul Klientsky nejpřívětivější banka 2010 Raiffeisenbank a ocenění Bankovní inovátor 2010 produkt SaxoTrader od společnosti Saxo bank. Titul Nejlepší pojišťovna 2010 získala ČSOB Pojišťovna, Klientsky nejpřívětivější pojišťovnou 2010 se stala Kooperativa a titul Pojišťovací inovátor 2010 získala Allianz pro svůj produkt PRO život.
Diskuze se zúčastnili:
Jaroslav Besperát - předseda představenstva a generální ředitel České podnikatelské pojišťovny
Roger Gascoigne - partner, KPMG Česká republika
Martin Jašminský - zástupce šéfredaktora Hospodářských novin
Jeroen van Leeuwen - předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny
Jaroslav Peyerl - Client Solution Representative, IBM Česká republika
Pavel Řehák - generální ředitel České pojišťovny
Tomáš Síkora - výkonný ředitel České asociace pojišťoven
Jakub Strnad - předseda představenstva Allianz pojišťovny
(tz)