INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Z březnové ankety realizované headhunterskou firmou Recruit CZ vyplývá, že se třetina firem chystá k náboru nových zaměstnanců. 71% naopak uvedlo, že počítá se standardní fluktuací a replacementem. Kromě toho firmy naznačily, že nechystají(81%) plošné zvyšování platů. Třetina z těchto firem nicméně bude zvyšovat platy individuálně na základě osobních hodnocení a výkonosti. Navýšit mzdy v průměru u všech zaměstnanců pak plánuje 19% firem. Anketa je součástí dlouhodobého projektu dotazování firem působících na českém trhu, kterého se pravidelně účastní až 52 společností z oblastí FMCG, retailu, výroby, automotive, služeb a finančního sektoru.

Na březnovou anketní otázku: “Chystáte v roce 2014 plošné zvyšování platů nebo nábor nových zaměstnanců?”, odpovědělo 27 firem, které zastupují 64 tisíc zaměstnanců na českém trhu. Odpovídaly mimo jiných Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Poslední zprávy ukazují na citelné oživení ekonomiky, což podporuje optimismus v oblasti zaměstnanosti. Headhunterská firma Recruit CZ proto u vybraných společností působících na českém trhu zjišťovala, zda optimistické výhledy ekonomiky znamenají i reálné zvyšování mezd a nábor nových zaměstnanců. Z anktety jasně vyplývá, že většina dotázaných firem (81%) zatím vyčkává a k plošnému zvyšování mezd ani náboru nových zaměstnanců (71%) se nechystá. U firem, které nábor chystají (29%) jde zejména o zaměstnance do nových prodejen či operativní nábor pro aktuální potřeby - tzn. nejedná se o nová pracovní místa spojená například s rozšiřováním výroby.

Projekt anketního dotazování firem z prostředí českého pracovního trhu, se kterým přichází společnost Recruit CZ, bude na měsíční bázi přinášet zajímavé informace ze segmentu rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb a bankovnictví. „Jsme headhunterská společnost, která pracuje pro firmy v těchto sektorech. Rozhodli jsme se měsíčně těmto firmám zprostředkovat jednoduché závěry z trhu, který je zajímá. Jde o kvalitativní analýzu odpovědí na jednoduchou anketní otázku poslanou firmám, které o účast v projektu předem projevily zájem“, říká k projektu ředitelka firmy Recruit CZ, Markéta Švedová.

Informace o projektu:

Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3