INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Princip úhrady očkovacích látek vychází z ustanovení zákona o veřejném zdravotním pojištění. Zde se uvádí, že hrazeny jsou léčivé přípravky obsahující očkovací látky pro pravidelná očkování podle antigenního složení očkovacích látek stanoveného Ministerstvem zdravotnictví a také samotné toto očkování (tj. jejich aplikace). Pravidelným očkováním přitom je očkování proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, nákazám vyvolaným původcem Haemophilus influenzae b, přenosné dětské obrně a virové hepatitidě B (hexavakcínou), dále proti spalničkám, zarděnkám a příušnicím, proti virové hepatitidě B a u rizikových osob proti pneumokokovým nákazám a proti tuberkulóze.

Lékař doporučil děckému pacientovi rozložení očkování a jinou, prý šetrnější očkovací látku, než je běžná hexavakcína. Jak je to s úhradou?

Zmíněná pravidelná dětská očkování jsou zcela bezplatná, pokud se dítě nechá očkovat stanovenými vakcínami. Jen ty jsou plně hrazené z veřejného zdravotního pojištění; pojišťovna je hradí na základě smlouvy přímo distributorovi. Pokud si vyberete v rámci pravidelných očkování jinou vakcínu, hradí pojišťovna jen její aplikaci, zatímco cenu vakcíny musíte zaplatit přímo očkujícímu lékaři, který ji pro vás objedná.

Jestliže lékař doporučí ze zdravotních důvodů rozložení očkování (více aplikací dílčích vakcín), hradí pojišťovna jak cenu vakcín, tak i všechny vykázané výkony aplikace, bez ohledu na počet dávek. To byla pravděpodobně i zmíněná situace, kdy sám lékař jinou vakcínu (resp. vakcíny) pro dané dítě doporučil. Podmínkou úhrady pojišťovnou jsou ale zdravotní důvody a tedy lékařská indikace tohoto postupu, což musí být zdůvodněno a zaznamenáno ve zdravotnické dokumentaci dítěte.

K otázce můžeme doplnit, že pacient, který si vybere jinou než hrazenou vakcínu, v některých případech neplatí její plnou cenu (jako u pravidelných dětských očkování), ale doplácí cenový rozdíl. Může tomu tak být u nepovinných očkování např. proti chřipce u rizikových osob, proti pneumokokovým infekcím (do 7. měsíce věku) nebo proti lidskému papilomaviru (pro dívky ve věku 13-14 let). U nich zákon uvádí, že pojišťovna hradí očkování a léčivé přípravky obsahující očkovací látky v provedení nejméně ekonomicky náročném. Když si pojištěnec zvolí jinou, dražší vakcínu, uhradí přímo lékaři cenový rozdíl; pojišťovna uhradí jen částku odpovídající ceně ekonomicky nejméně náročné varianty.

(tz)

 

 

 

 

 

 

Mgr. Oldřich Tichý
vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3