INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Češi již životní pojistku nevnímají pouze jako „úrazovku" nebo spořicí produkt, ale jako ochranu pro krytí závažných životních událostí. Jejich názor nejčastěji změnily osobní zkušenosti nebo narození dítěte. Přesto nemají ochranu před zásadními riziky na své smlouvě sjednánu. Vyplývá to z kvantitativního výzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos.

„Z našich interních statistik vyplývá, že jsou klienti stále nedostatečně chráněni proti opravdu vážným rizikům. Invaliditu a trvalé následky úrazu má na pojistné smlouvě sjednánu jen každý druhý pojištěný, velmi vážná onemocnění dokonce každý třetí," zhodnotil situaci v Pojišťovně České spořitelny Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů. „Na základě průzkumu se ukázalo, že sami klienti chápou důležitost pojistné ochrany správně. Ale ve skutečnosti finanční prostředky alokují mnohem častěji do denního odškodného za úraz a hospitalizaci, a pak se jim nedostává na krytí závažných rizik. "

Za nejdůležitější rizika, proti kterým se pojistit, považují respondenti průzkumu invaliditu, vážná onemocnění a pojištění rizika úmrtí. Jasno v tomto výčtu mají hlavně rodiny s dětmi a lidé středního věku. Svůj názor si vytvořili na základě osobní zkušenosti, setkali se s vážným onemocněním či úrazem ve svém okolí. Mladí lidé, kteří žijí sami, tato rizika vnímají jako méně důležitá, podstatnější pro ně je úrazové pojištění a pojištění v případě pracovní neschopnosti.

Ve skutečnosti však lidé mají nejčastěji pojištěna rizika pro případ úrazu a úmrtí. Ostatní rizika si Češi nepojišťují, protože jsou podle jejich slov pro ně příliš drahá. Nejrozšířenějším důvodem reálného uzavření životního pojištění je tak zajištění blízkých v případě úmrtí a dále pojištění sebe sama a vlastní zajištění na stáří. Pojištění velmi vážných onemocnění a invalidity je zatím doménou mužů, nejčastěji vysokoškoláků s alespoň jedním dítětem.

Kvantitativní výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos. Dotazníkového šetření se účastnilo více než 1 000 respondentů ve věku 18 – 60 let.

Příklad výpočtu pojistného, které kryje závažná rizika:

žena či muž, 30 let, sjedná si FLEXI životní pojištění do 65 let

Pojištěné riziko Pojistná částka

Základní pojištění pro případ smrti z jakýchkoliv příčin 10 000 Kč

Pojištění velmi vážných onemocnění* 500 000 Kč

Pojištění invalidity nebo dlouhodobé péče s jednorázovou výplatou pojistné částky 500 000 Kč

měsíční pojistné celkem

*na výběr varianta základní 659 Kč

*na výběr varianta kompletní 832 Kč

Základní varianta obsahuje 4 nejčastější velmi vážná onemocnění, kompletní 24 velmi vážných onemocnění.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3