INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Evropský trh spotřebitelských úvěrů vykázal v letošním prvním pololetí mírný pokles o 0,33 %. Souhrnná hodnota nově poskytnutých úvěrů dosáhla 80,6 miliardy eur, což je o 200 milionů méně než v prvním pololetí loňského roku. Zatímco počet nově uzavřených smluv se meziročně snížil z 13,034 milionu na 12,797 milionu, tedy o 1,82 %, celková výše pohledávek ze všech běžících úvěrů vzrostla z 281 miliard eur na 282,9 miliardy eur, neboli o 0,66 %. Vyplývá to z údajů organizace Eurofinas, která zastřešuje poskytovatele spotřebitelských úvěrů ze sedmnácti zemí Evropy. Členem Eurofinas je i Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA).

Zatímco skandinávské státy, Velká Británie či Německo podle pololetních statistik Eurofinas zaznamenaly růst objemu spotřebitelských úvěrů, opačný trend naopak nahlásil jih Evropy (Portugalsko, Španělsko i Itálie), ale také Belgie, Francie a Česká republika. Koresponduje to s výsledky členských společností ČLFA za první až třetí čtvrtletí letošního roku, které potvrdily meziroční pokles tuzemského trhu spotřebitelských úvěrů o 1,2 %.

„Mírný pokles českého trhu lze vnímat v několika rovinách. Zcela jistě v sobě odráží nedobrý vývoj domácí ekonomiky. Na spotřebitelskou důvěru a tedy ochotu utrácet má ale vliv i obecně sdílené negativní hodnocení poměrů ve vrcholné politice a ve společnosti vůbec. Také proto u nás panuje velká spotřebitelská zdrženlivost, možná větší, než by odpovídalo skutečnému stavu veřejných, ale rovněž rodinných financí. Menší objemy mohou navíc naznačovat snahu seriózních poskytovatelů eliminovat potenciálně rizikové kontrakty," řekl místopředsedkyně představenstva ČLFA Blažena Valkošáková.

Eurofinas,

neboli Evropská federace asociací bankovních domů (European Federation of Finance House Associations) zastřešuje poskytovatele spotřebitelských úvěrů z Evropské unie, a to prostřednictvím příslušných národních asociací. Jejími členy jsou organizace ze sedmnácti států včetně Česká leasingové a finanční asociace (ČLFA). V loňském roce poskytly členské firmy všech asociací sdružených v Eurofinas na potřeby svých klientů více než 326 miliard eur.

Více na: www.eurofinas.org

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením nebankovních společností zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 53 členů.

Více na: www.clfa.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3