INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zajištěným fondům ČSOB se v minulém roce dařilo. Dokládá to průměrný růst hodnoty zajištěných fondů, který za loňský rok činil 7,8 %. Průměrný výnos nesplacených zajištěných fondů činí od vzniku 3,23 % ročně. Z široké nabídky investičních strategií si v posledním roce zaslouží největší pozornost produkt Maximal Invest – ČSOB Spotřební trendy 1, jehož zhodnocení se od založení vyšplhalo až na 9,51 % ročně. Nejvyšší absolutní výnos od svého vzniku měl ke konci roku Horizon ČSOB Bonusový fond 2 ve výši 36,5 %, tj. 7,71 % ročně. Z fondů splacených v roce 2012 se jednoznačně nejlépe vedlo Optimum fund ČSOB Exclusive Buffer Jumper 1, který dosáhl na zhodnocení 9,78 % ročně.

První zajištěné fondy uvedla ČSOB na trh v roce 2000. Od té doby jich nabídla investorům téměř 400, do nichž bylo investováno bezmála 85 miliard korun. V současnosti skupina ČSOB spravuje 33,5 miliardy korun, což představuje více než 70 % českého trhu zajištěných fondů. Historicky skončilo 83 % zajištěných fondů ČSOB lépe než Světový akciový index (MSCI World).

Historicky nejvýkonnější zajištěný fond přinesl klientům 11,52 % p.a. Po většinu doby, po kterou zajištěné fondy existují, nabízejí vyšší zhodnocení než klasické depozitní produkty.

V krizích, konkrétně v letech 2000 až 2002 a 2008 až 2009 zajištěné fondy úspěšně ochránily investice klientů. Např. fond Fund Partners ČSOB Světové akcie 1 vytvořil pro klienty průměrný výnos 2,75 % ročně za 2000 - 2002, a to navzdory krizi, která přinesla téměř 50% propad akciových trhů.

I přes zvýšenou volatilitu trhů byl rok 2012 pro zajištěné fondy úspěšný. „Dobrou zprávou pro investory je, že žádný ze zajištěných fondů se 100% ochranou existující alespoň jeden rok nebyl pod upisovací hodnotou. Ukazuje se, že se nám vyplatilo učinit ze zajištěných fondů jeden z pilířů naší nabídky," říká Jan Barta, generální ředitel společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost (ČSOB AM).

ČSOB uvádí měsíc co měsíc na trh nové zajištěné fondy. Stejně je tomu i v lednu 2013, kdy byly do nabídky zařazeny tyto fondy:

• Global Partners ČSOB Světového růstu +27

• Global Partners ČSOB Fixovaný click USD 3

Vedle těchto fondů začalo být nabízeno Životní pojištění Maximal Invest ČSOB Silných odvětví 1, které investuje převážně do zajištěných fondů.

K předním odborníkům na zajištěné fondy v České republice patří Ing. Václav Lepič, který vede v ČSOB AM tým připravující nové produkty. „Čeští střadatelé a investoři jsou dle mého názoru zvyklí na jednoproduktové či nanejvýše trojproduktové šetření a naopak nejsou zvyklí pracovat s portfoliem. To jim neumožňuje naplno využívat výhod zajištěných fondů," říká Václav Lepič, manažer ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost.

Václav Lepič doporučuje vytvářet v portfoliu sekci zajištěných fondů (ZF), a to podle těchto zásad:

• Portfolio ZF by mělo mít 5 až 6 pozic.

• Pozice do portfolia je dobré nakupovat postupně.

• Měly by mezi ním být ZF s průběžným „zaklikáváním" (fixováním) výnosů (čtvrtletně i ročně) a také ZF, kde konečný výnos závisí jen na zhodnocování podkladového aktiva za celé období.

• Minimálně polovina zakoupených ZF by měla mít horizont delší než 5 let, protože „delší ZF" zpravidla dosahují vyšších výnosů.

• Portfolio ZF by mělo být diverzifikováno jak na různé třídy aktiv (akcie, měny, komodity, úrokové sazby), tak na různé regiony a různá témata (voda, světové pivovary atd.).

• ZF by měly mít různou splatnost, aby klient měl postupný přístup k likvidním prostředkům.

Zajištěné fondy skupiny ČSOB představují unikátní produktovou nabídku, kterou v obdobné tematické a typové pestrosti nenabízí žádný jiný finanční dům v ČR. Zajištěné fondy při růstu trhů, rostou podobně jako tyto trhy, při poklesu trhů klesají pomaleji. V čase klesajících úrokových sazeb představují optimální cestu navýšení výnosového potenciálu portfolia bez významného zvýšení rizika.

Minulé výnosy nejsou zárukou budoucích výnosů. Odhady výnosů nezaručují skutečnou výkonnost fondů v budoucnu. Hodnota investice a příjem z ní mohou v čase kolísat. Vyplacená částka může být v případě výběru před koncem doby trvání fondu vyšší nebo nižší než původně investovaná. Zajištění hodnoty vložené investice a výnosu se váže ke dni splatnosti (den odkoupení podílů od investorů) fondu s tím, že pokud nedojde ke splnění závazků protistran a vydavatelů (emitentů) dluhopisů držených v portfoliu fondu, vyplacená částka může být nižší než hodnota vložené investice.

Podrobné informace o podílových fondech včetně podstaty jejich zajištění naleznete na stránkách www.csob.cz, případně u bankéřů na pobočkách ČSOB.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3