INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jaké hospodářskopolitické koncepce připravují politické strany, které se v říjnu budou ucházet o zvolení do poslanecké sněmovny? Jakými prostředky chtějí čelit naléhavým výzvám, před nimiž stojí Česká republika jako lokalita pro podnikání, a jak chtějí posílit konkurenceschopnost země? O těchto a dalších otázkách chce Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) diskutovat s potenciálními parlamentními stranami, a zve proto jejich vrcholné představitele ke společným rozhovorům.

Pravidelné průzkumy a rozhovory ČNOPK s německými a českými investory odhalují problémy, s nimiž podniky v České republice už dlouho bojují. „Spektrum politických stran v Česku se v posledních měsících silně proměnilo, což se jistě promítne i do složení nové vlády. Doufáme, že nová česká vláda bude klást důraz na hospodářskopolitické nástroje k zajištění a zvýšení konkurenceschopnosti České republiky a rychle uskuteční naléhavá opatření,“ zdůraznil Rudolf Fischer, prezident ČNOPK. „Proto chtějí zástupci německých firem již dnes navázat kontakt s politickými stranami, které možná už brzy budou o těchto tématech spolurozhodovat ve sněmovně,“ dodal.

Při rozhovorech o hospodářsko-politických otázkách chtějí zástupci firem hovořit nejen o aktuálních agendách hospodářské politiky, jakými je například konsolidace veřejných rozpočtů, podpora hospodářského růstu, zdanění podniků a měnová politika, ale také o tématech, která jsou zásadní pro česko-německé hospodářské prostředí. Mnoho investorů si tak v České republice přeje praktičtěji zaměřené odborné technické vzdělávání, větší právní jistotu, flexibilnější pracovní trh a lepší podmínky pro výzkum, vývoj a inovace. V oblasti státní správy firmy také již dlouhou dobu volají po větší transparentnosti veřejných zakázek, účinnějším boji proti korupci a snižování byrokratické a daňové zátěže pro podniky.

„Budeme rádi, když jak pozvané politické špičky, tak i budoucí vládní a opoziční strany zůstanou otevřené dialogu s hospodářskou sférou. ČNOPK jim k tomu ráda poskytne poradenství a podporu – přes zprostředkování rozhovorů až po průzkumy očekávání a vyjádření odborníků,“ komentoval chystané politické rozhovory výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer. „Pouze prostřednictvím dialogu s podniky mohou být vyřešeny jejich nejpalčivější problémy,“ řekl Bauer a zdůraznil: „Doufáme, že se naši političtí hosté budou těmito důležitými tématy před volbami a po volbách aktivně zabývat, aby Česko mohlo také v budoucnu zůstat konkurenceschopným a atraktivním místem pro podnikání.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3