INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Hospodářská komora České republiky startuje nový komplexní program na podporu českých firem se zájmem o rozvíjející se íránský trh. Na semináři s názvem „Obchod s Íránem po uvolnění sankcí“, který dnes HK ČR spoluorganizovala, to oznámil předseda Zahraniční sekce HK ČR Ilja Mazánek. Brána do Persie, jak se program nazývá, se plně rozběhne 1. března 2016, jeho součástí bude kromě celé řady podnikatelských fór a kulatých stolů i podpora podnikatelů v oblasti exportních dokumentů či speciální informační web, zástupci českých firem se budou moci zúčastnit i plánované podnikatelské mise do Íránu, která se uskuteční v dubnu letošního roku.

„Íránský trh s 80 miliony spotřebitelů a podnikatelů představuje pro české firmy obrovskou příležitost. Navíc technologická vyspělost a technická dovednost českých firem má v Íránu dlouhodobě výborný zvuk. HK ČR situaci v Íránu od počátku náznaků o uvolňování sankcí sleduje a připravuje pro české firmy vhodné podmínky k navázání obchodních vazeb. V návaznosti na proces rušení sankcí vůči Íránu jsme se proto rozhodli přijít s komplexním asistenčním programem pro české firmy se zájmem o obchodní příležitosti v Íránu,“ vysvětluje Mazánek.

Podoba programu Brána do Persie:

V dubnu letošního roku HK ČR naváže na své aktivity v oblasti podpory rozvíjejících se vztahů s Íránem další podnikatelskou misí do této země. Čeští zástupci firem doprovodí náměstka ministra zahraničí Martina Tlapu. Díky smlouvě s Íránskou obchodní, průmyslovou a důlní komorou navíc HK ČR zajistí vhodné íránské podnikatelské protějšky pro jednání s účastníky podnikatelské mise HK ČR.

Součástí programu Brána do Persie bude i organizace podnikatelských fór, a to především u příležitosti návštěv íránských ústavních činitelů v ČR, která jsou zpravidla doprovázena bilaterálními jednáními mezi českými a íránskými firmami.

Nedílnou součástí programu pak budou organizované kulaté stoly a semináře o Íránu s cílem podělit se o aktuální, relevantní a praktické informace týkající se procesu rušení sankcí a rozvoje vzájemného obchodu.

Účast na veletrzích

Firmy dostanou v rámci programu příležitost účastnit se veletrhů a výstav v Íránu. HK ČR dále podnikatelům nabízí kontaktní servis, vydává dokumenty nezbytné pro realizaci exportu, zejména tzv. Osvědčení o původu zboží. Při účasti na veletrzích a výstavách v Íránu mohou české firmy využít tzv. ATA karnet, vydávaný HK ČR, který je nezbytným dokumentem pro bezcelní přepravu vzorků a ukázek výrobků.

V následujícím měsíci bude rovněž spuštěn internetový portál s privátním přístupem pro zájemce o program Brána do Persie, kde firmy obdrží kompletní servis týkající se obchodování s Íránem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3