INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR v předvečer spuštění elektronické evidence tržeb stále jedná s ministrem financí a mikroživnostníci jsou krůček od toho, že nebudou muset povinně elektronizovat svoje prodeje. Ministerstvo financí vyslyšelo dlouhodobý požadavek AMSP ČR a osoby samostatně výdělečně činné, které vykazují tržby v řádu stokorun denně, tak mají šanci se EET vyhnout. Podmínkou bude, že se podnikatelé dohodnou s Finančním úřadem na paušální dani. Velmi reálné je i to, že evidovat tržby nebudou muset e-shopy u plateb kartou přes internet.

Fyzické osoby, jejichž příjem nepřevýší 250 tis. korun ročně zatím nikdy nebyly blíže tomu, že se vyhnou elektronizaci svých prodejů. Pokud totiž využijí tzv. institut paušální daně, tak podle dohody zástupců malých podnikatelů a Ministerstva financí mají reálnou šanci být vyjmuti z režimu EET. Institut paušální daně je možné využívat i dnes, nicméně zájem firem, dohodnout se Finančním úřadem na zaplacení určité daně byl zatím minimální. Fakticky to znamená, že podnikatel ukáže výsledky za poslední rok, navrhne plán roku následujícího a podle toho si dohodne s pracovníky finanční správy daň. De facto se tím vykoupí ze všech administrativních povinností a nově i z evidence tržeb.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR, k tomu uvádí: „Jedná se o racionální rozhodnutí. V tomto případě se vůbec nedá hovořit o nějakém větším podnikání, jedná se o fyzické osoby, které dělají pár set korun tržeb denně a jejich reálné výdělky jsou naprosto minimální. Může se jednat například o malé vesnické výčepy, které otevřou v pátek a v sobotu večer. Pokud dojde k dohodě, že zaplatí alespoň minimální daň, může to být pro stát dokonce výhodnější než doposud.“

AMSP ČR jedná s Ministerstvem financí v posledních hodinách velmi intenzivně a přivítala proto i další návrh, a to je neevidovat tržby e-shopů u plateb prováděných kartou prostřednictvím internetu.  To navazuje na dohodu mezi AMSP ČR a Ministerstvem financí z léta, kdy se vyjmuly z povinnosti evidence e-shopy prodávající přes prostředníky, například zásilkové služby, které následně platbu zasílaly na účet prodejce.

Pavla Břečková, místopředsedkyně AMSP ČR k tomuto návrhu dodává: „Platby přes platební bránu mají mnoho variant a provozovatelům e-shopů by to dost zkomplikovalo život. Podstatné je ale to, že se v konečném důsledku jedná o bezhotovostní převod, a tudíž případný daňový únik je naprosto minimální. E-shopy elektronizují svoje podeje již dnes a nemá proto smysl zavádět jim další režim.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3