INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nejvýznamnější podnikatelský segment již zná své letošní vítěze. V šestém ročníku soutěže Equa Bank Rodinná firma roku, kterou organizuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) zvítězila v kategorii středně velkých firem potravinářská společnost EMCO. Vavřín nejlepší malé rodinné firmy drží olomoucký podnik z oblasti průmyslové hygieny LORIKA CZ.

Cenu veřejnosti si odnáší firma PROXIM s.r.o, která působí v chemickém průmyslu. Hlavní tuzemská soutěž o nejlepší rodinné firmy dnes vyvrcholila na Dni podnikatelů ČR v pražském hotelu Ambassador. AMSP ČR při té příležitosti slavnostně vyhlásila Rok rodinného podnikání 2018.

Rodinné firmy zažívají nebývalý boom a začínají se stávat pilířem tuzemské ekonomiky. Podle nedávného průzkumu AMSP ČR se rodinná firma stává nejvyhledávanějším obchodním partnerem, spotřebitelé upřednostňují jejich výrobky a rodinné podnikatelské klany jsou i stále častějším cílem investorů.

Základnu rodinných firem v ČR dlouhodobě buduje AMSP ČR, která jim vytváří právní, ekonomické i poradenské zázemí, vzájemně porovnává jejich výkonost, zavádí výuku tzv. family business do vysokých škol, sleduje jejich statistiku, provádí průzkumy, organizuje mezinárodní projekty a rodinné firmy medializuje. Pravidelně vyhlašuje rovněž soutěž o nejlepší rodinnou firmu roku. Hlavními partnery se letos staly tradičně Equa Bank, Deloitte, Amway a Leaseplan.

Vítězové byli slavnostně dekorováni u příležitosti 15. ročníku Dne podnikatelů ČR, kde AMSP ČR současně vyhlásila hlavní tuzemskou podnikatelskou aktivitu příštího roku – Rok rodinného podnikání 2018. Ten bude velkým zlomem pro rodinné podnikání, neboť asociace připravuje legislativní ukotvení rodinné firmy, rodinné živnosti a rodinné farmy. Podnikatelé klíčového segmentu budou využívat speciální certifikace, připravuje se téměř stovka akcí v regionech, velké mediální zviditelnění rodinných podniků a řada vzdělávacích projektů, mj. na téma, jak řídit nástupnictví.

Pořadí Equa Bank rodinná firma roku 2017

Kategorie střední firma

místo: EMCO spol. s.r.o.

Firmu Emco založil Zdeněk Jahoda už roce 1990 a ze začátku se věnoval úplně jinému oboru, dovozu textilních strojů. Postupně se dostal k dovozu cereálií, ale jeho ambicí bylo nabídnout zákazníkům kvalitní potraviny vyrobené v Česku. V polovině 90. let si musel vystačit s obyčejnou kuchyňskou troubou, dnes už společnost zaměstnává přes 200 lidí a obor působnosti rozšířila i na ovesné kaše, sušenky a tyčinky. Ve vedení stále stojí Zdeněk Jahoda a ve firmě působí i jeho děti a manželka. www.emco.cz 

místo: Centrin CZ s.r.o.

Rodinná firma působí v oboru sociálních služeb. Celkem provozuje tři zařízení, dva domovy pro seniory a domov se zvláštním režimem, ve kterých poskytuje nadstandardní služby téměř 300 klientům. Firma zaměstnává 194 zaměstnanců, ve firmě pracují i rodiče a manžel zakladatelky Heleny Franclové. www.centrin.cz 

místo: MARLENKA international s.r.o.

Rodinná firma vyrábí oblíbené medové dorty a další medové dezerty podle staroarméské receptury majitele společnosti, Gevorga Avetisjana. Ročně ve Frýdku-Místku, kde sídlí, vyrobí přes 7 milionů dortů, které vyváží do 42 zemí světa. Od založení společnosti ve výrobě a vedení figurují členové rodiny zakladatele. V současné době zaměstnává přes 240 zaměstnanců. www.marlenka.cz 

Kategorie malá firma

místo: LORIKA CZ s.r.o.

Firma podniká v oblasti personální a průmyslové hygieny, prodává tedy utěrkové systémy, pracovní židle a rohože, produkty pro čisté prostory aj. V současné době zaměstnává 30 pracovníků, z toho 6 patří do rodiny zakladatele, Miroslava Krištofa. Během svého působení, od roku 1993, se firmě LORIKA podařilo expandovat do zemí střední Evropy a uzavřít několik významných partnerství. www.lorika.cz 

místo: MEDICA zdravotní péče, s.r.o.

MEDICA už od roku 2006 provozuje mobilní hospic a poskytuje domácí zdravotní péči. Ve firmě působí celkem 5 členů rodiny zakladatelky, původním povoláním zdravotní sestry. Ke své práci rodina přistupuje jako ke službě lidem, ne jako k rychlému způsobu, jak zbohatnout. http://zdravotnipece.trinec.cz/ 

místo: PROXIM s.r.o.

Rodinná firma PROXIM sídlí v Rybitví u Pardubic, kde už od roku 1992 vyrábí bazénovou chemii, přípravky pro jezírka, odpady, septiky, dezinfekční přípravky pro potravinářský průmysl a v neposlední řadě drogistickou chemii. Ve firmě pracuje 17 stálých zaměstnanců, z nichž 4 patří do rodiny zakladatele Jana Kroupy st. On i jeho syn se mohou ve svém podnikání opřít nejenom jeden o druhého, ale především o své dlouholeté znalosti a vzdělání v chemickém oboru. www.proxim-pu.cz 

Cena veřejnosti

PROXIM s.r.o.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu uvádí: „Rodinné podnikání se začíná stávat, podobně jako ve vyspělých ekonomikách, hlavním pilířem podnikání. Prokazuje se, že rodinné firmy jsou odolnější vůči krizím, jsou nositeli tradic a původních výrobků, základem obslužnosti regionů, poskytují kvalitní produkty a pro obchodní partnery jsou důvěryhodným klientem. Pro začínající podnikatele se stávají hmatatelnými a přirozenými vzory a pro své okolí častým sociálním podporovatelem. I to je důvod, proč jsme vyhlásili Rok rodinného podnikání 2018. Podpora a zviditelňování tohoto segmentu je vizitkou každé vyspělé ekonomiky.“

„Těší nás, že pozice rodinných firem na trhu je rok od roku silnější. Rodinné firmy se stávají stále uznávanějšími nejen z pohledu obchodních partnerů, ale i samotných zákazníků, a mnoho z nich má za sebou navíc dlouhodobou tradici. Vybrat z desítek přihlášených ty nejlepší je proto stále obtížnější. Stabilitu rodinných firem potvrzuje i náš výzkum, podle kterého se jim daří stále lépe a svůj rodinný status vnímají jako konkurenční výhodu,“ říká Luboš Janoušek, ředitel rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank, která je generálním partnerem soutěže Equa bank Rodinná firma roku.

„Rodinné firmy jsou velmi důležitou součástí české ekonomiky a zaslouží si odpovídající pozornost a ocenění. Společnost Deloitte je známá jako poradce globálních korporací, iniciativa Deloitte Private se ale zaměřuje mimo jiné právě na rodinné firmy, a to zejména v oblastech, kde neexistuje významná lokální zkušenost. To se týká problematiky nástupnictví, ukotvení vztahů mezi rodinnými příslušníky spolupracujícími v rámci firmy, definování strategie pro expanzi nebo zvýšení hodnoty firmy a podobně,“ říká Miroslav Svoboda, vedoucí partner oddělení finančního poradenství Deloitte. „Doufám, že podpora rodinného podnikání a propagace jeho významu povzbudí další podnikatele a potenciální podnikatele k nastartování nebo pokračování v této záslužné činnosti,“ dodává Svoboda.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3