INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Řetězec Globus rozšiřuje sortiment biopotravin a posiluje spolupráci s českými výrobci. „Reagujeme na rostoucí poptávku zákazníků, která se každým rokem zvyšuje v průměru o 20 procent.  Lidé v roce 2015 nakoupili biopotraviny za více než 150 milionů korun, což bylo o 25 procent více než v předchozím roce. I letos nám dosavadní vývoj ukazuje, že tento trend bude pokračovat. Největší zájem mají zákazníci o čerstvé mléko, jogurty, tvarohové výrobky a vejce,“ shrnuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Uvedené zboží se objevuje i na předních příčkách prodejnosti na celém tuzemském trhu, jak ukazuje zjištění agentur sledujících spotřební chování*.

Pro kreativní biopotraviny

„Trend biopotravin sílí a v poslední době jej obohacují i tak zvané kreativní biopotraviny, které jsou nadstavbou různých výrobků v kvalitě bio. Mezi příklady patří přepuštěné máslo Ghí, které vzniká odstraňováním vody a laktózy a dalších přísad. Tím se vylepší původní vlastnosti biomásla, získá například vyšší trvanlivost a je i odolnější proti přepalování,“ přibližuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Zákazníci řetězce se podle jejích slov stále více zajímají také o autentičnost výrobků. „Sledují například, zda čokoládový výrobek neobsahuje nějakou náhražkovou ingredienci, zda je výrobek z jejich země či regionu. Lidé u nás hledají přidanou hodnotu, chtějí výrobku věřit a biopotraviny produkované podle velmi přísných kritérií umí jejich potřeby naplnit.“

Certifikovaní bio farmáři

Globus má v sortimentu certifikovaných biopotravin přes 500 položek. Nehledě na to, že na pultech je k dostání řada produktů ekologického zemědělství ve stejné kvalitě jako bio, pouze tak nejsou označeny. Zhruba polovina produkce je z Česka. „Naší vizí je množství certifikovaných biopotravin neustále rozšiřovat, a to ve prospěch tuzemských výrobků oproti dováženým, chceme mít zkrátka u každého výrobku českou variantu. V tuzemsku je mnoho skvělých farmářů a pěstitelů, kteří produkují potraviny v biokvalitě, ale chybí jim odpovídající certifikace, kterou my vyžadujeme. Věřím ale, že certifikovaných českých producentů biopotravin bude s dalšími roky přibývat a s tím i počet jejich výrobků na našich pultech,“ uzavírá mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

 

TOP Kategorie s největším zastoupením BIO potravin

 

 

 

 

 

 

2014

2015

PUFOVANE CHLEBICKY

8,3%

9,7%

MLEKO CERSTVE

7,9%

7,9%

PATE A PASTIKY SOJOVE

7,9%

6,9%

LUSTENINY

4,8%

6,1%

TVAROHOVE DEZERTY SLADKE

6,1%

5,9%

JOGURTOVE NAPOJE

1,3%

5,1%

MOUKA

2,5%

2,8%

TESTOVINY

1,8%

2,2%

*Zdroj: Nielsen Total Retail Audit Market CZ

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3