INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

food HD tcheEvropané méně obědvají a mnohem více hledí na to, kolik za hlavní jídlo dne zaplatí. Jedinou zemí, kde lidé letos na oběd v pracovním týdnu míří o něco častěji než před čtyřmi lety, je Česko. V porovnání se západoevropskými zeměmi ale máme stále co dohánět. Zatímco v tuzemsku si pravidelně oběd dopřává jen o něco více než polovina zaměstnanců, v dalších západoevropských zemích jsou to stále – i přes pokles – v průměru tři ze čtyř lidí.

Vyplývá to ze srovnávacího průzkumu o stravování, který vypracovala společnost Edenred, známá vydáváním stravenek Ticket Restaurant. Průzkum je součástí projektu EU na propagaci zdravé výživy FOOD. Šetření se uskutečnilo formou internetového dotazování v letech 2010 a 2014. Letos na začátku roku se ho účastnilo 4 612 lidí v šesti zemích EU (Belgie, ČR, Francie, Itálie, Španělsko a Švédsko). Nejvíce se podle průzkumu snížil počet lidí, kteří pravidelně obědvají ve „spořivém“ Švédsku a v jižních státech unie, které byly nejvíce zasaženy druhou vlnou ekonomické krize – tedy ve Španělsku a Itálii.

Lidé, kteří jdou na oběd pak při výběru jídla stále mnohem častěji hledí na to, kolik zaplatí. Důležitost ceny při rozhodování o obědě se zvýšila ve všech sledovaných zemích. Ve dvou státech - Belgii a Itálii je cena nyní tím hlavním kritériem, v Česku a Španělsku je na druhém místě. „Velmi důležitý při rozhodování je také čas strávený na obědě – lidé preferují rychlou obsluhu a blízkost místa, kde obědvají,“ uvedla marketingová ředitelka společnosti Edenred Daniela Pedret. Výsledky podle ní ovlivňují dva faktory: tlak na efektivitu a pak také důsledky ekonomické recese.

Češi jsou výjimeční ve srovnání s obyvateli dalších států i tím, že když jdou na oběd, pak zdaleka nejčastěji do restaurace nebo závodní jídelny. „V České republice je to z velké části díky stravenkám, jejichž cena podle našich údajů pokrývá 80–90 % ceny poledního menu v restauracích. Také máme velmi rozvinutý systém závodního stravování,“ doplnila Pedret.

Zajímavostí je, že nejméně Čechů v porovnání s dalšími státy jí doma. Domácí oběd si dopřávají v pracovním týdnu Francouzi a Španělé.

Poznámka: v roce 2014 se uskutečnilo první šetření i na Slovensku, ale jelikož nejsou k dispozici data z roku 2010 nejsou výstupy zahrnuty.

***

Edenred, světový lídr předplacených poukázkových systémů, nabízející řešení určené jednotlivcům a firmám na posílení jejich životní pohody a výkonnosti. Přítomný ve 40 zemích celkem se 6 000 zaměstnanci. Více než 640 000 klientských firem a veřejných institucí, 40 milionů uživatelů služeb a 1,4 milionů partnerských provozoven. Edenred nabízí dvě kategorie produktů:

-Zaměstnanecké benefity a benefity pro veřejné instituce, týkající se stravování (Ticket Restaurant, Ticket Alimentation) nebo kvality života (Ticket CESU, Childcare Vouchers…)

-Výkonnost a motivace: řízení nákladů (Ticket Car…), produkty jako nástroje stimulace a odměňování (Ticket Compliments, Kadeos…) a nové produkty elektronických předplacených služeb

V roce 2013, Edenred realizoval objem ve výši 17,1 miliardy EUR, z toho více než 60 % v rozvojových zemích.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3