INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
MasterCardU příležitosti finálového utkání Ligy mistrů její oficiální sponzor, společnost MasterCard, popsala nový druh fotbalových fanoušků. Ti při fandění zahraničním klubům utratí v Evropě každou sezónu dohromady neuvěřitelných 35 miliard eur, čímž potvrzují, že zažít historické události na vlastní kůži je skutečně k nezaplacení.

O novém rozrůstajícím se fenoménu evropských fotbalových fanoušků, tzv. fandech bez hranic, informují společnost MasterCard a vysoká škola European Business School (EBS). Ať už se jedná o výdaje za návštěvy utkání v zahraničí, platby za televizní programy, nebo koupi klubového reklamního zboží, fandové bez hranic utratí za sezónu celkem tolik, že by to stačilo na výstavbu 100 stadiónů, jako je Fußball Arena v Mnichově, nebo na koupi 372 Cristianů Ronaldů či dokonce 562 Fernandů Torresů.

Čísla zveřejněná před letošním finále Ligy mistrů, v němž se v sobotu 19. května 2012 na stadiónu Fußball Arena v Mnichově střetne FC Bayern Mnichov s Chelsea FC, ukazují, že jednu čtvrtinu evropských milovníků fotbalu tvoří právě fandové bez hranic. Přičemž nejpopulárnějším zahraničním týmem je FC Barcelona (29 %), následují Real Madrid (10 %) a Manchester United FC (8 %).

„Studie společnosti MasterCard zkoumá posuny v chování fotbalových fanoušků a sleduje, jaký vliv na útratu fandů mají změny v tom, jak se ztotožňují s kluby. Je fascinující sledovat, jak si fandové hledají nové způsoby přiblížení se hře – například tím, že si oblíbí nějaký zahraniční klub, aby si více užili fotbalové momenty k nezaplacení," uvedl Hany Fam, ředitel pro strategická partnerství a rozvoj trhu společnosti MasterCard Europe.

Jak fandové bez hranic utrácejí?

Fandové bez hranic za sezónu utratí celkem 35 miliard eur, a to následovně:

• Jedna pětina těchto výdajů, neboli 7,5 miliardy eur, jde na poplatky za placenou televizi.

• Reklamní zboží se značkou klubu odčerpá 13 % z veškerých útrat zahraničních fandů.

• Návštěva utkání představuje 10 % výdajů fandů bez hranic, přičemž další 2,5 miliardy eur jdou na jídlo, pití a další zboží zakoupené na místě.

• 6 % utratí při návštěvě restaurací nebo sportovních barů kvůli sledování utkání na velkoplošné obrazovce a 5 % představují poplatky klubovým televizním kanálům.

• Na domácí utkání zahraničního klubu jezdí každý čtvrtý fanda. Ubytování a cestování spojené s přítomností na utkání nebo návštěvou oblíbených stadionů stojí fandy bez hranic každoročně 8,75 miliardy eur – tedy jednu čtvrtinu celkových výdajů.

• Jedna třetina všech fandů bez hranic si zarezervovala cestu jen kvůli utkání nebo návštěvě stadionu, jedna pětina úmyslně spojuje návštěvu utkání s krátkým pobytem v daném městě anebo začlení utkání do obvyklé dovolené. To má pozitivní dopady na cestovní ruch.

• Města, která fandové bez hranic navštíví kvůli utkání, tak celkově za sezónu získají asi 4,5 miliardy eur.

Kategorie fanoušků bez hranic

Zpráva dělí fandy bez hranic do těchto tří skupin:

Fandy tváře klubu přitahuje fotbalová filozofie klubu (85 %) a jeho úspěchy (79 %), přičemž představují téměř dvě třetiny (60 %) všech fandů bez hranic.

Fandové regionu tvoří 12 % celkového množství fandů bez hranic. Mnozí fandí „svému" zahraničnímu týmu, protože mají určitý vztah k jeho domovskému městu. 55 % z nich pravidelně navštěvuje region, z něhož klub pochází.

Fandové hvězd představují 11 % fandů bez hranic. Jejich klubová přízeň se řídí konkrétními osobnostmi hráčů nebo trenérů a jsou ochotni změnit barvy podle toho, kam se přesunou jejich oblíbenci.

Ředitel Institutu pro sport, obchod a společnost na německé vysoké škole EBS profesor Sascha Schmidt, poukázal na tři základní trendy, které daly vzniknout kategorii fandů bez hranic.

„Zaprvé narůstající mobilita v kombinaci se snadnějším a levnějším mezinárodním cestováním znamená, že zahraniční kluby již nejsou nedosažitelné. Zadruhé nové možnosti přístupu k informacím dovolují fanouškům získávat snadno informace o zahraničních klubech a komunikovat s fandy z jiných zemí, díky čemuž získávají pocit větší sounáležitosti s klubovým životem. A konečně nárůst publicity a statusu celebrit u špičkových světových hráčů a trenérů překonává jazykové a kulturní rozdíly a působí jako tmel, který spojuje fandy z různých zemí."

***

O společnosti MasterCard Europe

Společnost MasterCard Europe je subjekt odpovědný za řízení obchodní činnosti MasterCard Worldwide v Evropě. MasterCard Europe, se sídlem v belgickém Waterloo, spolupracuje s 51 evropskými zeměmi, které jsou administrativně rozděleny do tří zákaznických oblastí. Tyto oblasti zahrnují jednotný evropský platební prostor (SEPA), vyspělé trhy a rozvojové trhy Evropy, které sahají až k východním hranicím Ruska. Díky své síti místních zastoupení dokáže MasterCard Europe naplňovat rozličné potřeby zákazníků na nejrůznějších trzích po celé Evropě a umožňuje tak lidem obchodovat jejich vlastním způsobem a v jejich vlastním jazyce.

MasterCard přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 18 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3