INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Loni bylo v UNIQA pojišťovně řešeno celkem 518 případů s důvodným podezřením z pokusu o pojistný podvod, tedy přibližně stejné množství jako v roce 2011. Celkem zabránili loni vyšetřovatelé UNIQA pojišťovny ztrátě 31 milionů korun. Prokázaná hodnota podvodů tak meziročně stoupla o 47 %. Nejvýraznější nárůst přinesl tentokrát segment pojištění osob.

Stabilní vývoj počtu podvodů byl dán hlavně absencí větších katastrofických škod již druhý rok po sobě. Škody velkého rozsahu s vysokým počtem postižených bývají impulsem pro nepoctivce, aby uplatnili smyšlené nároky s tím, že v tom množství se to spíše „přehlédne".

Přibližně 40 % odhalených pokusů bylo loni nebo dosud je šetřeno v rámci trestních řízení.

Největší podíl na trestné činnosti měly případy z oblasti pojištění vozidel (asi 59 %), jenž ale meziročně klesl. V tomto segmentu se se řešily sporné případy za 11,3 milionů korun, průměrná nepoctivě uplatněná škoda činila cca 37.000 korun.

Počet škod s indiciemi pojistného podvodu v oblasti pojištění majetku a odpovědnosti (podíl asi 8 %) zůstal meziročně zhruba na stejné úrovni, nicméně výrazně vzrostla jejich hodnota (na 16,2 milionu korun, tedy více než na dvojnásobek). Navýšení je dáno několika případy s deklarovanou škodou za několik milionů. V roce 2012 registrujeme méně požárů, ale přibyly naopak fingované případy odcizení a vloupání. Několikrát jsme byli konfrontováni i s hlášeným loupežným přepadením s údajnou krádeží právě v bance vybrané vysoké hotovosti.

Stabilní byl i vývoj v počtu škod v oblasti pojištění přerušení provozu a pojištění přepravy, který se pohybuje již čtyři roky v řádu několika případů a hodnota ve výši necelého milionu korun.

Naopak výrazný byl nárůst počtu škod hlášených z oblasti pojištění osob, zejména ze soukromého zdravotního pojištění (meziročně + 27 %, celkový podíl 32 %). Celkem se tento segment podílel na prokázané hodnotě podvodů už bezmála z 10,5 %. Nejčastějším podvodem je pobírání denních dávek v pracovní neschopnosti a porušování léčebného režimu, kdy klient současně chodí do práce. U jednotlivců jde až o desetitisíce korun.

„Tradičním" pojistným podvodem zůstává i nadále uplatnění škody na nestandardně legalizovaných vozidlech. Pachatelé importují vrak vozu s dokumenty, které „převedou" na jiné auto stejné značky, barvy a stejných parametrů, ukradené pro tento účel na objednávku. Automobil pojistí a vzápětí nechají odcizit nebo ho nechají shořet. Vzniklou „újmu" nárokují od pojišťovny.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3