INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Populace stárne a většina Čechů už ví, že státní důchod do budoucna není zárukou důstojného stáří. V průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) však stále 34 % lidí říká „…ono to nějak dopadne, jsem spíš člověk, který stáří neřeší“.

„Význam zabezpečení na stáří roste úměrně s věkem a příjmem,“ řekla manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová a doplnila: „Postoj mužů a žen je v této otázce shodný.“
Jako klíčový nástroj zabezpečení na stáří vnímají Češi i Slováci zejména produkty penzijního připojištění a životního pojištění, ve jmenovaných zemích se však liší jejich popularita. Slováci jako variantu pro zajištění výrazně preferují životní pojištění, v Čechách se na stáří prostřednictvím životního pojištění hodlá zabezpečit jen 49 % respondentů a celých 80 % procent Čechů vidí jako stěžejní nástroj svého zajištění na stáří penzijní připojištění.
Penzijní připojištění má sjednáno celkem 71 % respondentů, přičemž důvodem pro sjednání bylo ze 70 % osobní rozhodnutí, a to zejména u osob s vyššími příjmy. Naopak v nižší příjmové skupině do 10 tis. Kč měsíčně bylo častěji impulzem pro sjednání doporučení poradce nebo příbuzných.
Do II. pilíře penzijní reformy plánuje vstoupit jen 6 % odpovídajících. Paradoxně přes všechna doporučení vstup do II. pilíře odmítají zejména vyšší příjmové skupiny (71 %). Naopak nejvíce potenciálních klientů je ve věkové skupině do 30 let a zároveň 43 % nerozhodnutých respondentů je ve skupině lidí s příjmem do 10 000 Kč.
Co se týče orientace pojistné gramotnosti, nedopadla oblast penzijního připojištění příliš radostně. „Ve výsledcích průzkumu se ukázalo, že penzijní připojištění ve spojení s důchodovou reformou patří spolu s životním pojištěním mezi oblasti, ve kterých se lidé orientují nejhůře,“ říká Marcela Kotyrová a uzavírá: „Rozdíly mezi průběžným systémem a jednotlivými pilíři totiž vnímá jen 38 % dotazovaných. Mezi lidmi do 30 let dokáže tyto pojmy vysvětlit jen 32 %, přitom v tomto věku vnímají lidé nutnost zabezpečovat se na stáří poměrně silně a zároveň ji nejčastěji řeší.“

Průzkum zpracovala společnost NMS Market Research v prosinci 2012

Země:         Česká a Slovenská republika
Metoda:        on-line průzkum
Dotazník:        ČR: 79 otázek, SR: 24 otázek
Cílová populace:    18-50 let – reprezentativní vzorek populace
Vzorek populace:    podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště
Vzorek:         ČR: 1017 respondentů, SR:  312 respondentů

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3