INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

 

Akciové trhy v posledních měsících utěšeně vzrostly, ale ve srovnání s dluhopisy jsou pořád ještě levné. Většina investorů však dosud není připravena přijmout riziko prudších výkyvů akciového trhu, kterých jsme čerstvě svědky od konce května.

A právě pro ně jsou určené investice do méně kolísavých oborů luxusního zboží a potravinářského průmyslu. I když se na první pohled zdá, že Evropané šetří a své utrácení omezují, díky poptávce z rozvíjejících se trhů by tyto sektory měly přinášet silný růst výnosů i v nadcházejících letech.

 

 

Luxusní zboží se nachází v jednom z mála sektorů, ve kterém nejsou marže pod tlakem. Výrobci luxusního zboží se totiž mohou těšit z privilegia určování cen. Vstupní práh je velmi vysoko, jelikož silné značky mají oporu v dlouhé tradici a je těžké je sesadit z trůnu. „Tento segment dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2013 růstu výnosů o 8,75 %, což je mnohem lepší než ukazatel pro širší trh (růst o 2,5 %). V takovém případě není 15% prémie daného sektoru jistě přehnaná,“ řekl Aleš Prandstetter, investiční stratég společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost.

 

Recese v Evropě v současnosti odrazuje evropské spotřebitele od utrácení a nákupu luxusního zboží. Přesto se však samotné výnosy v Evropě drží na překvapivě dobré úrovni. Jasným příkladem je luxusní část automobilového průmyslu. „Dalo by se říct, že tato sekce v Evropě a USA doslova povstala z popela. K dobrým výsledkům přispívá hlavně poptávka z rozvíjejících se trhů. Například v Číně navzdory 17% DPH, 25% dani z luxusního zboží a omezení přidělování poznávacích značek dopravním prostředkům pomocí loterie, luxusní německé značky dosahují 50 % svého zisku,“ doplňuje Aleš Prandstetter.

 

Kromě luxusního zboží se na rozvíjejících se trzích daří i sektoru potravin, nápojů a tabáku. V mnoha případech tyto trhy přináší potravinářským firmám růst zisku pohybující se v rozmezí 50 až 70 %. Je zřejmé, že jsou tyto firmy imunní vůči pomalejšímu hospodářskému růstu, protože výnosy i nadále rostou a i vývoj ziskové marže vypadá příznivě. Navíc klesající ceny potravinářských komodit jsou dobrou zprávou, protože ještě více povzbudí marže firem. „Podtrženo a sečteno, tento sektor je i nadále sektorem s robustním růstem a nízkým nebezpečím prudkého pádu. Druhou stranou mince je fakt, že mnoho investorů o tom už ví, což znamená, že tato odvětvová skupina je teď velmi drahá,“ uzavřel Aleš Prandstetter.

 

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3