INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dm hotspotNárůstem obratu o 5,85 % na  7,214 mld.  CZK oslavila dm v České republice  v právě  ukončeném obchodním roce  2014/15 překročení 7miliardové  hranice  obratu. Při  konstantním  počtu   prodejen  dm  (220)  zaznamenala  dm  Česká  republika   v porovnání s předchozím rokem  výrazně  dynamičtější   růst.  

„V  souvislosti  s  kampaní VŽDY  VÝHODNĚ® jsme  v uplynulém obchodním roce  výrazněji  komunikovali  naši  strategii  dlouhodobých cen a dlouhodobě jsme  snížili ceny  u více než  3.000  produktů. Toto je jedno  z mnoha opatření, kterými   chceme    prohloubit  důvěru   našich   zákazníků   a   podpořit   sounáležitost  s   jejich nejoblíbenější drogerií,“  vysvětluje Gerhard  Fischer, jednatel dm drogerie markt  s.r.o.

Stále oblíbenější dm

Prestižní  ocenění  „Obchodník  roku s drogerií  a parfumerií 2014“ a „Czech Superbrands Award
2015“ získaná v uplynulém obchodním roce dokládají,  že dm se u zákazníků  etabluje jako stále oblíbenější   místo   nákupu  drogistického   zboží.   Vítězství   dm   kampaně  „Už  dnes   myslím na  zítřek“  v soutěži  TOP odpovědná firma  2015 v kategorii  „Udržitelný  produkt“ potvrzuje,  že dm svou snahu být vzorem svému okolí bere  opravdu  vážně.

Úspěch ve dvanácti zemích

Obrat  mateřské dm  Rakousko  s jejími dceřinými  společnostmi (Česká  republika, Maďarsko, Slovensko,   Slovinsko,   Chorvatsko,   Srbsko,   Bosna   a   Hercegovina,    Rumunsko,  Bulharsko a Makedonie)  uskutečněný v celkem  1.480 prodejnách dm stoupl  v uplynulém obchodním roce o 6,7 % na 2,046 mld. EUR.

Celá skupina  dm  včetně  dm  Německo  dosáhla v obchodním roce  2014/15 v 3.224 prodejnách obratu 9,075 mld. EUR, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 9,0 %. dm  má  po celé Evropě 55.143 spolupracovníků dm.   V dm  Česká republika  bylo k 30. 9. 2015 zaměstnáno  2.485  spolupracovníků,  v dm   Rakousko   a  jejích  dceřiných   společnostech  pak 16.545 spolupracovníků.

Rozmanitější, větší, krásnější, lepší

Téměř   každá   sedmá  prodejna  dm   v České  republice   byla  v uplynulém  obchodním  roce ve  velkém  stylu  modernizována  nebo   byla  otevřena  v  novém   designu.  Průměrná  plocha prodejen  se   zvětšuje   ve   prospěch  nabídky   rozšířeného  sortimentu  a   posílení   nákupní atmosféry.  Podstatná část  z celkové  sumy  investic  ve  výši 120 milionů  CZK  (115 mil.  CZK) směřovala  v uplynulém  obchodním  roce  do  nového   vybavení  prodejen  dm:   To  podtrhuje značku   dm,   umožňuje  zákazníkům  spolehlivou    orientaci   a   přináší   jedinečnou   nákupní atmosféru. „Zdůraznili  jsme  stávající  sortiment, např.   kategorie  pleťové  kosmetiky  je  nyní adekvátně k tomuto sortimentu zvýrazněna pomocí nevtíravě  působivého osvětlení,“  informuje Markéta   Kajabová,  vedoucí  resortu  expanze,  a  pokračuje:   „V oblasti   ústní   hygieny   jsme instalovali   tzv.  hotspoty,   které   mají  za  cíl  upozornit  zákazníky   na   novinky  v sortimentu a  poskytnout  jim  na  jednom   místě   dostatek  informací   potřebných  pro  jejich  rozhodování při nákupu.“
Orientaci  zákazníkům na  prodejně usnadňují nové  designové elementy,  tzv.  depoty:  stávající depot  zdravé  výživy v novém  designu nově doplňuje  depot  baby.  Kategorie vůní a dekorativní kosmetiky byla nově uspořádána a zvýrazněna prostřednictvím tzv. voute.
Sortimentní optimalizace  na  jaře  letošního  roku  umožnila   v některých   prodejnách rozšíření sortimentu o dalších  až 500 nových položek.  V polovině dubna představila dm  svou novou,  již 23.  dm  značku  dmBio  a  vyplnila  tak  poslední   mezeru dm  značek  v kategorii   biopotravin. Zákazníci novou dm značku přijali s nadšením

Práce v dm znamená neustálý rozvoj

Spolupracovníci  dm  ve všech  oblastech společnosti mají  četné  možnosti dalšího  vzdělávání, a  to  jak  po  odborné,  tak  po  osobnostní stránce.  Téměř  50  spolupracovníků  se  vedle  své každodenní  pracovní   náplně  věnuje   také   odborné  trenérské  či  lektorské   činnosti   v rámci interních    vzdělávacích    programů.   „Nově   se   zabýváme    tématy,    jako   jsou   Ergonomie na   pracovním   místě   či  specifický  Recruiting   pro  vedoucí  pracovníky,“   vysvětluje  Markéta Kajabová a dodává:  „Naše vzdělávací programy a programy dalšího vzdělávání se vyvíjejí v čase s cílem, aby spolupracovníkům dm pomáhaly vyhovět neustále rostoucím nárokům zákazníků. V současné době  rozvíjíme programy dalšího  vzdělávání  v oblasti  drogistického  zbožíznalství, a  to   jak  po jeho   obsahové,  tak   formální   stránce.  Drogistické   zbožíznalství   pomáhá  dm spolupracovníkům  v prodejnách  získat   důležité   odborné  znalosti,   které   často   po  vyučení pracovníkům chybí, ale zákazníky jsou velmi oceňovány.“
Již  několik  let  se  dm   cíleně   zabývá  tím,   jak  ještě   více  zajistit  lepší  rámcové   podmínky pro sladění  profesního a rodinného života. Ať už se jedná  o flexibilní uspořádání pracovní doby pro   pracovníky   centrální   správy,   nabídku   pracovních   pozic  na   částečný   pracovní   úvazek či  proces   opětovného   zapojení   žen   do   pracovní   činnosti   po   jejich  návratu  z mateřské a rodičovské dovolené.

Už dnes myslím na zítřek

Inovativní vzdělávací  kampaň „Už dnes  myslím  na  zítřek“  v květnu  a  červnu  letošního roku upozorňovala zákazníky na to,  že ohleduplně k přírodě  se může  chovat  každý z nás,  a to bez omezení  stávajícího   životního   stylu.   Důraz   byl  kladen   na   propojení   člověka   a   přírody a zodpovědné nakupování. „S cílem ukázat  našim  zákazníkům, že i jedinec může  každým,  byť malým,  ale zodpovědným činem  přispět  k zachování  Země  pro  budoucí  generace, jsme  vedli zákazníky k zodpovědnému nakupování a zabývali se tématy, jako jsou biopotraviny  a fair trade produkty  nebo  např.  k přírodě  šetrná péče  o domácnost,“ přibližuje  Markéta  Kajabová hlavní myšlenku  kampaně.
dm nejen  usiluje o edukativní  působení na své zákazníky, ale sama  jde příkladem. „Na začátku letošního roku  jsme  se  rozhodli  rozšířit  vozový park  dm  o  služební  automobily  s pohonem na  zemní  plyn,“  sděluje  Markéta  Kajabová. Služební  cesty  spolupracovníků  dm  budou   díky těmto vozům  ekologičtější.  Nemalým  přínosem vozů na CNG je snížení  emisí v ovzduší a nižší provozní náklady.

Ofenziva dlouhodobých cen má úspěch

„Jsme  velmi  pyšní  na  to,  že  se  nám   evidentně  daří  přinášet  svým  zákazníkům  relevantní komplexní  nabídku  a že nás  díky tomu  vnímají jako sympatické, autentické a nezaměnitelné nákupní  místo,“  vysvětluje Martina  Horká, vedoucí resortu marketing & nákup,  úspěšný  vývoj dm  jako výsledek společné práce.  Obrat  dm  roste  v souvislosti  se strategií dlouhodobých cen, kterou   ofenzivně  zdůraznila kampaň  VŽDY  VÝHODNĚ®,  jež  odstartovala  v únoru   letošního roku:   více  než   2.000   produktů  bylo  dlouhodobě  zlevněno.  „Tím  jsme   naši   garanci   dm dlouhodobých  cen  posunuli   ještě   o  stupeň  výše.  Kdo  se  rozhodne  pokrýt  svou  potřebu drogistického  zboží v dm,  může  si být jistý, že nakoupí  vždy výhodně  – a to dnes  stejně  jako zítra a bez nutnosti pořizování velkých zásob.  Nemusí tak ztrácet čas sledováním krátkodobých akčních  nabídek,“ zdůrazňuje  Martina  Horká  a  pokračuje:   „dm  dlouhodobé ceny  garantují, že  každé  snížení  cen  u  dm  trvá  minimálně čtyři měsíce.   Domníváme   se,  že  naši  zákazníci nechtějí  svůj volný čas  trávit  sledováním akčních  cen,  ale  chtějí  nakoupit  tehdy,  když zboží právě  potřebují.“ V průběhu  kampaně VŽDY  VÝHODNĚ®  byl  počet  dlouhodobě  zlevněných položek dvakrát navýšen až na současných více než 3.000 produktů.

Jubilea dm značek

O dlouhodobé oblíbenosti  dm  značek  svědčí  hned   tři  letošní  jubilea  dm  značek.   Balea  je na trhu  již 20 let,  vůbec první dm značka  Denkmit  pak již 25 let.  Své jubileum  slaví letos  také značka Dontodent, se kterou  se zákazníci v prodejnách dm mohou setkávat již rovných 20 let.

„Společně  jeden pro druhého“: Člověk pro člověka

Ve spolupráci  s významnými  partnery  opětovně  uskutečnila dm  v uplynulém obchodním roce oblíbené  CSR iniciativy jako je dm preventivní  program „Veselé zoubky“, dm dobrovolnický den
„Více ze života“ a „dm rodinný běh“.

Do dm  preventivního programu  „Veselé zoubky“  se  letos  zapojilo  dalších  45.000  dětí,  což je o  5.000  více  než  před   rokem.   Celkově  spolu  se zhruba   10.000  dětmi, které   se  programu zúčastnily   v některém  z  obchodních  center   po  celé  České  republice   v rámci  tour   „Veselé zoubky“, tak program oslovil již 200.000 dětí.
V roce  2015 se  dm  opět  stala  titulárním partnerem  dm  rodinných  běhů, jež  jsou  součástí běžecké  série RunCzech mezinárodního významu.  dm rodinných  běhů, které  se konaly v Praze, Karlových  Varech,  Českých  Budějovicích,  Olomouci  a  Ústí nad  Labem,  se  zúčastnilo   téměř 13.000 lidí.   Ve srovnání  s loňským  rokem  jde o více než  3.000 malých  a velkých běžců,  často celých rodin.

Nová CSR kampaň dm pomáhá dětem

Společně  s organizací  Charita  Česká  republika  zahajuje  v těchto   dnech  dm  svou  novou  CSR iniciativu  „dm  pomáhá dětem“.  dm  garantuje, že  v rámci  této   iniciativy daruje   v průběhu následujícího roku nejméně 700.000 ks plenek  dětem žijícím na hranici chudoby.  Tuto iniciativu mohou podpořit také zákazníci tím, že darují body ze svého zákaznického konta.

Nová komunikační kampaň „Pro vše, čím MY jsme.“

Do nového  obchodního roku vykročí dm novou komunikační  kampaní „Pro vše, čím MY jsme.“ Kampaň    rozvíjí   myšlenku     dosavadní     kampaně   „Pro    každé    mé    já“    a    zdůrazňuje, že  na  formování  naší  osobnosti  mají  velký vliv lidé  v našem okolí.  Neboť  teprve  vzájemná sociální  interakce  s ostatními  lidmi  z člověka  vytvoří  to,  čím  je.  Je  důležité   nezapomínat na  skutečnost, že osobnost každého  člověka se v průběhu života vyvíjí a mění  vlivem setkání s dalšími lidmi, zážitky a událostmi.
Právě  v tomto duchu  se  dm  vydává i v novém  TV spotu  novými cestami: představitelé  nebyli vybráni  podle  svého  vzhledu,   ale  díky jejich inspirativním   životním  příběhům  vypovídajícím o setkáních, která  měla  na jejich vývoj zásadní  vliv. Svůj osobní příběh  může  každý převyprávět na www.my.dm-drogeriemarkt.cz a přispět  tak svým autentickým příběhem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3