INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ocenění Equa bank Rodinná firma roku 2013 se uděluje již druhým rokem malému či střednímu podniku s rodinnou tradicí. O vítězi rozhoduje odborná porota složená ze zástupců Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), Equa bank (generální partner) a společnosti LeasePlan (partner soutěže).

„Rodinné firmy generují v Evropě více jak polovinu HDP a jsou páteří ekonomiky na kontinentu. U nás se zatím jedná spíše o menší podniky, ale jejich význam zásadně roste. Jsou daleko odolnější vůči krizím, vytvářejí základy regionální infrastruktury a jsou důležitým faktorem sociálního smíru. Jedním z úkolů asociace je představovat vzory a ukazovat na úspěšné příběhy a já mám osobně vždy velkou radost, kolik příkladů v rodinných firmách každoročně najdeme, “ uvedl Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR, která soutěž každoročně vyhlašuje.

Druhý ročník ocenění Equa bank rodinná firma roku zná svého vítěze. Stala se jím společnost KAMA, která se zaměřuje na pletařskou výrobu sportovních čepic, svetrů s norskými vzory a dalších doplňků jako čelenky, kukly, masky, šály a rukavice. Druhé místo si odnesla firma IMS-Drašnar, s.r.o, která vyvíjí a vyrábí výlisky z plastu zejména pro autoprůmysl. Na třetím místě se umístila VAVI, s.r.o., jež se zabývá šitím dámských a pánských košil. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 19. listopadu 2013 u příležitosti Dne podnikatelů České republiky.

O vítězi 2. ročníku soutěže Equa bank rodinná firma roku rozhodla odborná porota na základě souboru ekonomických, ale i neekonomických kritérií, jako je například růst obratu v posledních deseti letech, příspěvek k zaměstnanosti v regionu (počet zaměstnanců), počet generací vlastníka zapojených do podnikání, politika sociální odpovědnosti (CSR), aj. 

„Do soutěže se nám přihlásily desítky rodinných firem a bylo těžké mezi nimi najít vítěze, protože za všemi přihlášenými společnostmi stojí tvrdá práce a inspirující životní příběh. Nakonec porota vybrala firmu KAMA, a to nejen na základě ekonomických kritérií, ale také ocenila úsilí, s jakým se majitelce firmy podařilo vytvořit z původního přivýdělku na mateřské dovolené firmu, která dnes vyváží své zboží do 20 zemí světa,“ objasnil volbu poroty Leoš Pýtr, Správní ředitel a člen představenstva Equa bank, generálního partnera ocenění.

„Druhé místo přisoudila porota společnosti IMS-Drašnar a třetí místo obsadila firma VAVI. Obě tyto firmy vznikly již v roce 1990 a ze skromných začátků v garáži či jedné místnosti rodinného domku se jejich majitelům, při zapojení dalších členů rodiny, podařilo vybudovat firmy, které jsou dnes obchodním partnerem světově uznávaných nadnárodních firem,“ vysvětluje volbu poroty Jaromír Hájek, generální ředitel LeasePlan Česká republika.

Vítězná firma KAMA působí na trhu již od roku 1990. Její majitelka, Mahulena Pertlová, začínala své podnikání tím, že si na mateřské dovolené přivydělávala pletením čepic. Od té doby, za téměř 25 let, se jí podařilo společně s manželem a dnes také s dcerou a synem vybudovat firmu, která své zboží vyváží do 20 zemí světa a ročně generuje obrat 50 miliónů korun. V současnosti zaměstnává 25 lidí a dalších 25 prostřednictvím dvou firem, se kterými úzce spolupracuje. Její výrobky oblékla například i česká reprezentace na olympijských hrách v Turíně. KAMA také aktivně pomáhá s dobročinným a charitativním organizacím jako například: Naděje, Fond ohrožených dětí a Humanistické centrum Dialog, o.s.  "První místo v soutěži je pro nás obrovskou satisfakcí za 24 let nasazení při budování rodinného podniku, které není vždy jen procházkou růžovým sadem. Tím, že tato soutěž oceňuje pozitivní ale i transparentní výsledky českých podnikatelů, dělá velký kus práce pro nápravu stále bohužel převládajícího negativního nádechu pojmu "podnikatel" v naší společnosti," říká Jiří Pertl, spolumajitel firmy KAMA.

 

1. místo

KAMA, spol s.r.o.

Známá značka sportovních čepic a svetrů s obratem přes 50 mil. korun a s exportem do 20 zemí světa začínala tím, že si její majitelka přivydělávala během mateřské dovolené.

 

 

 

2. místo

IMS-Drašnar, s.r.o.

Z garáže v roce 1990 se stala firmou, která je stěžejním dodavatel pro koncern VW a vybudovala si jméno v celém automobilovém průmyslu.

 

 

 

3. místo

VAVI, s.r.o.

Zakladatelka firmy Věra Vávrová začínala s domácím zakázkovým šitím. Společně se svým manželem a synem vybudovali firmu, která vyrábí košile pro Pietro Filipi anebo uniformy pro Student Agency, RegioJet a další.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3