INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Fujitsu oznámila, že navzdory vzestupu online a mobilního obchodování zůstává kamenná prodejna i nadále centrálním místem pro setkávání se „zainteresovanými“ zákazníky. Podle nového průzkumu mezi vedoucími pracovníky evropských maloobchodů zadaného společností Fujitsu1, jednoho ze tří největších poskytovatelů maloobchodních řešení a služeb, který proběhl mezi 500ti maloobchodníky a 82 000 obchody po celém světě, si rostoucí konkurenční tlak vyžaduje, aby maloobchodníci dokázali kombinovat efektivní procesy s poskytováním hodnotné zákaznické zkušenosti – ať na prodejně, online nebo prostřednictvím chytrého telefonu.

Průzkum s názvem „Fujitsu Pan-European Retail Survey 2013“ (Celoevropský maloobchodní průzkum společnosti Fujitsu 2013) se zaměřil na budoucnost prodejen v multikanálovém prostředí, včetně výzev, které před maloobchodníky stojí. Jedná se zejména o možnosti navyšování prodeje, efektivní řízení pracovníků, důležitost sjednoceného přístupu k zákazníkům prostřednictvím všech kanálů a použití technologických inovací při budování a poskytování multikanálových řešení.2

Z průzkumu vyplynulo, že se dvě třetiny vedoucích pracovníků maloobchodních prodejen domnívají, že důležitost prodejen v Evropě se významně zvýšila (65 %), přičemž nejvíce je tomu v zemích jako Itálie (74 %) a Francie (68 %), kde i nadále přetrvává silná kultura prodeje na hlavních třídách. Online nakupování je sice dnes podle zákazníků považováno za nejatraktivnější distribuční model (72 %), existují však velké rozdíly mezi jednotlivými státy, které dokládají, že kamenné prodejny nebyly zcela nahrazeny online obchody. Němečtí maloobchodníci se domnívají, že nejatraktivnější pro jejich zákazníky je online nakupování (81 %), zatímco v Itálii zůstávají nejatraktivnějšími modely především nákup v hypermarketu a supermarketu (78 %), za kterými těsně následuje nakupování přímo v centru města (71 %). Naopak v Británii panuje značná vyváženost mezi všemi prodejními modely.

Přes pokračující vzestup elektronických obchodů došla studie společnosti Fujitsu k závěru, že většina tradičních maloobchodníků je přesvědčena, že kamenné obchody mají v budoucím maloobchodě své místo, i když existují různé názory na to, jak budou prodejny budoucnosti vypadat. Prodejny pravděpodobně zůstanou místem, kde maloobchodníci mohou nakupujícímu vytvořit „fyzickou“ zkušenost se značkou takovým způsobem, který vhodně doplní „online“ a „mobilní“ zkušenost se značkou a bude s nimi konzistentní. Prodejna je stále základním prodejním kanálem pro maloobchodníky i jejich zákazníky v celé Evropě, její role a provozní model se však rychle mění a přizpůsobuje se tak, aby vyhovoval potřebám multikanálového nakupujícího. Klíčovou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby, včetně kombinovaných služeb online obchodu a kamenné prodejny, jako je například online objednávka s vyzvednutím na prodejně. Celkově 86 % respondentů uvedlo, že nejdůležitější rolí prodejen je být místem pro poskytování služeb – platí to především ve Francii, kde se tak domnívá 94 % respondentů.

Rozdíly však panují ve vnímání hlavní role, kterou by měla kamenná prodejna plnit. Britští maloobchodníci za nejdůležitější roli prodejny považují to, že je místem k nakupování (91 %), zatímco pro Italy je v ní klíčová prezentace značky (88 %). Němečtí maloobchodníci mají na roli prodejny celkově vyváženější pohled. Tyto výsledky dokládají, že i nadále zůstává důležitá zkušenost zákazníka z kamenné prodejny při prohlídce produktů a interakce s prodavačem. To je příležitostí pro maloobchodníky – namísto soupeření pouze o cenu, mohou svoji nabídku a služby na prodejně zabalit do atraktivnějšího a odlišující ho se „obalu“ a zákazníka tak snáze přesvědčit ke koupi. Ovšem v hodnocení důležitosti budoucích distribučních modelů na stupnici atraktivity od 1 do 10 zůstává online nakupování celkovým vítězem, a to se skórem téměř 8 z 10 bodů.

Richard Clarke, viceprezident divize Global Retail společnosti Fujitsu

„Je zřejmé, že prodejna zůstává pro většinu spotřebitelů v Evropě ústředním místem nakupování, ale provozní model prodejen se rychle mění tak, aby vyhověl potřebám multikanálového nakupujícího. Konkurenceschopnou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby – zde se jedná jak o zkušenost získanou prostřednictvím interakce s prodavačem, tak i o celkovou efektivnost procesů nákupu prostřednictvím modelů jako je online objednávka s vyzvednutím na prodejně. Fujitsu pomáhá maloobchodníkům dosahovat tohoto cíle tím, že pro ně zjednodušuje nasazování technologií, zvyšuje jejich pružnost a přizpůsobuje je zákazníkovi.“

Citace anonymních respondentů (země představuje danou lokaci, všichni respondenti zastávají funkce v mezinárodních centrálách společností):

Manažer maloobchodní organizace, Francie

„Pro nás, jako maloobchodníka, je prodejna „ústředním místem“ všech našich aktivit.“

Informační ředitel maloobchodní společnosti, Itálie

„U našich prodejen se spoléháme na to, že poskytují výjimečnou zákaznickou zkušenost a správné prostředí pro prezentaci a propagaci našich produktů.“

Vedoucí pro inovace maloobchodní společnosti, Německo

„Spotřebitelé chtějí s našimi produkty interagovat – a k tomu jsou stále nejlepším místem naše prodejny.“

Vedoucí oddělení maloobchodní společnosti, Spojené království

„Naše prodejny jsou životně důležité, ale potřebujeme se zlepšovat ve vzájemné kombinaci dostupnosti k zákazníkovi a online přístupu.“

Výkonný viceprezident maloobchodní společnosti, Belgie

„Klíčem k našemu úspěchu bude zajištění lepší spolupráce mezi webem a prodejnami a mezi prodejnami a webem.“

(tz)







































Poznámky pro editory



1 Fujitsu Pan-European Retail Survey 2013 (Celoevropský maloobchodní průzkum společnosti Fujitsu 2013)

Budoucnost prodejny v multikanálovém prostředí: Jak současné výzvy proměnit v budoucí úspěch díky zlepšování efektivity prodejen a zákaznické zkušenosti?

Společnost Novametrie, specializovaný poskytovatel průzkumů mezi názorovými vůdci, dostala od společnosti Fujitsu zadání provést nezávislý průzkum mezi nejvyššími vedoucími pracovníky maloobchodních organizací ve Francii, Německu, Itálii, Spojeném království a dalších zemích (včetně různých zemí reprezentovaných jedním zástupcem ústředí). Během září až listopadu 2012 provedla společnost Novametrie 20 kvalitativních rozhovorů (osobně a telefonicky), po kterých v lednu a únoru 2013 následovalo 161 kvalitativních rozhovorů online. Prvotní zjištění tohoto průzkumu jsou k dispozici zde



2 Tato zjištění budou zveřejňována individuálně v průběhu příštích týdnů.



Maloobchodní řešení společnosti Fujitsu

Obor maloobchodu se dynamicky mění. Přeshraniční expanze, multikanálové nakupování, mobilní zařízení a dostupnost inteligentních technologií pro back office společně transformují očekávání a zkušenost nakupujících, provozní modely prodejen a způsob podnikání. Vedoucí pracovníci maloobchodních společností doufají, že zůstanou na špici a budou zvyšovat zisky díky nabídce diferencované zákaznické zkušenosti a zvýšením efektivity podnikání.

Společnost Fujitsu spolupracuje s maloobchodníky, aby jim pomohla tyto výzvy zvládnout s použitím IT. Posláním společnosti Fujitsu, vycházejícím z důkladného pochopení maloobchodu, které získala za více než 30 let spolupráce s více než 500 zákazníky a 82 000 obchody, je poskytovat diferencovanou zákaznickou zkušenost, která zvýší tržby, provozní efektivitu a spokojenost zákazníků s našimi maloobchodními klienty.

Dodáváme špičková, vysoce výkonná hardwarová řešení, integrované softwarové aplikace a služby podpory po celou dobu životnosti zařízení různých dodavatelů, které maloobchodníkům po celém světě pomáhají naplňovat příslib jejich značky a efektivněji fungovat.

Portfolio Fujitsu sahá od front-office po back-office řešení a zahrnuje pokladní, mobilní a samoobslužná řešení, komplexní maloobchodní aplikace včetně obchodní analytiky, zákaznické věrnosti a dynamických digitálních médií a sadu řízených IT služeb pro prodejny, sítě, aplikace i infrastrukturu.

Společnost Fujitsu je nastupujícím lídrem v oblasti cloudových technologií a služeb pro současné maloobchodní prostředí.



Online zdroje

-          Fujitsu Retail Solutions: http://www.fujitsu.com/fts/solutions/industry/retail/

-          White Paper: Retailing Without Walls

-          Brochure: Fujitsu in Retail – Driving the Change

-          Read the Fujitsu blog: http://blog.ts.fujitsu.com/

-          Follow Fujitsu on Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_TS

-          Follow us on LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu

-          Find Fujitsu on Facebook: http://www.facebook.com/face2fujitsu

-          Fujitsu pictures and media server: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php







Informační zdroje:

-          Fujitsu řešení pro maloobchody: http://www.fujitsu.com/fts/solutions/industry/retail/

-          White Paper: Retailing Without Walls

-          Brožura: Fujitsu in Retail – Driving the Change

-          Fujitsu blog: http://blog.ts.fujitsu.com

-          Fujitsu na Twitteru: http://www.twitter.com/Fujitsu_TS

-          Fujitsu na LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu

-          Fujitsu na Facebooku: http://www.facebook.com/face2fujitsu

-          Fujitsu media server: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-          Pravidelné aktuální zprávy jsou k dispozici na: http://ts.fujitsu.com/ps2/nr/index.aspx









O společnosti Fujitsu

Fujitsu patří mezi největší japonské společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT), která nabízí kompletní portfolio IT produktů, řešení a služeb. Přes 170 tisíc zaměstnanců Fujitsu obsluhuje zákazníky ve více než 100 zemích světa. Společně se svými zákazníky přispívá Fujitsu svými dlouholetými zkušenostmi a znalostmi k vytváření lepší budoucnosti světové společnosti. Konsolidované tržby společnosti Fujitsu Limited (TSE:6702) za poslední fiskální období dosáhly výše 47 miliard USD (k 31. březnu 2013).

Další informace naleznete na webu http://www.fujitsu.com.



O společnosti Fujitsu Technology Solutions

Fujitsu Technology Solutions patří mezi přední evropské poskytovatele IT infrastruktury. Působí na všech hlavních trzích v Evropě, Středním východě, Africe a Indii. Společnost nabízí komplexní portfolio produktů, podnikových řešení a služeb, od pracovních stanic, přes datacentra až cloudové struktury. Fujitsu Technology Solutions zaměstnává přes 13 000 pracovníků a je součástí globální skupiny Fujitsu.

Další informace najdete na ts.fujitsu.com/aboutus



O společnosti Fujitsu Technology Solutions ČR

Fujitsu Technology Solutions ČR patří do stejnojmenné divize, která je součástí globální skupiny Fujitsu Limited. Společnost vznikla v roce 2009 odkoupením 50% podílu společnosti Siemens ve společném podniku Fujitsu - Siemens. V České republice společnost nabízí kompletní portfolio IT produktů, řešení a služeb, včetně koncepce dynamických infrastruktur (cloud computing). K jejím klientům se řadí největší společnosti a instituce, pro které zajišťuje správu datových center, infrastrukturu a infrastrukturu jako službu (IaaS). Pro střední, malé firmy a jednotlivce zajišťuje servis prostřednictvím sítě svých obchodních partnerů. Fujitsu Technology Solutions zaměstnává v ČR přes 100 lidí.

Další informace o Fujitsu Technology Solutions najdete na webu http://www.fujitsu.com/cz/



Všechny ostatní názvy společností a produktů uvedené v tomto dokumentu jsou ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. Informace v této tiskové zprávě jsou platné k datu vydání a mohou se kdykoliv změnit bez předchozího upozornění.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3