INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

I v únoru pokračoval prudký růst maloobchodních tržeb. Meziročně vzrostly o 8,1 % a to především díky motoristickému segmentu, kde prodeje vzrostly téměř o 20 %. Motoristický segment, respektive prodeje aut jsou hlavním motorem růstu maloobchodu. Otázkou je, kolik prodaných aut skutečně směřuje na český trh, respektive jaký podíl tvoří nákupy tuzemských zákazníků a kolik jde z titulu levné koruny na vrub nákupům zahraničních spotřebitelů.

Maloobchod bez aut až tak oslnivé výsledky nenabízí. Tržby se aktuálně zvýšily o 3,2 %, a to především díky nízkému srovnávacímu základu z loňského roku. Loni v únoru totiž tržby spadly téměř o tři procenta. Vývoj obchodu bez aut je tak mnohem stabilnější a klidnější.

Ve své prudké expanzi i v únoru pokračovaly internetové obchody. Nárůst téměř o 19 % svědčí o jejich stále rostoucí atraktivitě pro zákazníky. Téměř neomezená nabídka, zajímavé ceny, pohodlí a důvěryhodnost stabilních hráčů na trhu je pro českého zákazníka neodolatelná.

Z pohledu zboží jsou čeští zákazníci lační zejména po elektronice, jejichž ceny dlouhodobě klesají. Nákupy telefonů, mobilů a tabletů jsou nepochybně i letos tím nejatraktivnějším zbožím.

Maloobchod je stále ve vysokém plusu díky autům, jejichž ceny jsou na českém trhu stále ještě atraktivní. Evropa se potýká s přebytkem produkčních kapacit, což se promítá i do dlouhodobého vývoje cen v motoristickém segmentu. Tuzemské prodeje navíc podpořila i slabá koruna, která zlevnila nákupy zahraničních zákazníků.

Petr Dufek, analytik ČSOB

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3