INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Studie zaměřená na vnímání podnikání ukázala, že samostatné podnikání si dokáže představit 30 % obyvatel České republiky. Před rokem to přitom bylo o 7 %  víc. Průzkum zadala společnost Amway v 38 zemích světa a kromě podnikatelského potenciálu se zaměřil i na podnikatelské vzdělávání.

Vyplývá z něj, že 69 % Čechů sice vnímá podnikání pozitivně, ale pouze 30 % z nich si dovede představit, že skutečně podnikat začne. Nejpozitivněji se k podnikání staví Češi ve věku mezi 35 a 49 lety a s vyššími příjmy, ostatní věkové i příjmové skupiny jsou skeptičtější.

Proti tomu nejvyšší podnikatelský potenciál ze zkoumaných zemí má Mexiko, kde možnost vlastního podnikání připouští 80% lidí. V rámci Evropy se velmi pozitivně k podnikání staví tradičně ve Skandinávii, naopak podobně naladění jako Češi jsou například Němci.

Průzkum rovněž zkoumal, jak moc jsou naopak k podnikání vstřícné jednotlivé státy. 78 % respondentů v ČR si myslí, že naše země je k podnikání a podnikatelům spíše či dokonce velmi nevstřícná. Nejhůře je na tom Portugalsko, které je podnikatelsky přátelské pouze podle 18% oslovených lidí.

Analýza se zajímala také o to, zda se lze podnikání naučit, nebo je třeba spíše vrozeného talentu. Přestože 59 procent Čechů preferuje první teorii, neexistuje v Česku dostatek vzdělávacích příležitostí. Pouze 16 procent z oslovených vnímá vzdělávání v této oblasti jako dostatečné. Většina lidí (51 %) si pak myslí, že podnikání by se mělo vyučovat na středních a vysokých školách.

Studie také ukázala, že 35 % lidí v ČR na vlastním podnikání oceňuje nezávislost na zaměstnavateli a možnost určit si vlastní pracovní dobu. Důležitá je také realizace vlastních nápadů (32 %), vedlejší příjem je až na druhém místě (26 %).

Průzkumu se zúčastnilo celkem 44 tisíc lidí v 38 zemích celého světa, pro společnost Amway jej realizovala Technická univerzita v Mnichově a společnost GfK. „Cílem průzkumu je zejména upozornit na to, jak veřejnost vnímá podnikání, ale také na jeho ekonomický potenciál. Chceme také podpořit diskusi o odstraňování překážek, které zakládání podnikání brání,” říká ředitelka Amway v ČR Ildiko Dikošová.

Amway je celosvětově největší společnost v oblasti přímého prodeje. Její celosvětový obrat činil v roce 2013 11,8 miliard dolarů, disponuje více než 21 tisíci zaměstnanci a třemi miliony distributorů. Amway, kterou založili v roce 1959 Rich DeVos a Jay Van Andel v americkém Michiganu, nabízí spotřebitelské zboží a obchodní příležitosti podpořené globálním zemědělským, výrobním a logistickým řetězcem s více než 900 vědci. Novinky ze společnosti najdete na news.amway.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3