INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V registru nespolehlivých plátců DPH v říjnu přibylo dalších 533 společností a jejich celkový počet tak dosáhl 2 384. Více než třetina nespolehlivých plátců DPH má sídlo v Praze, pětina v Jihomoravském kraji. Statistiky dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.

V registru nespolehlivých plátců DPH ke konci října bylo podle výpočtů Bisnode 2 384 firem. „Nejvíce nových nespolehlivých plátců DPH jsme zaznamenali mezi společnostmi s ručením omezeným (428 firem, tj. 80 % z říjnového přírůstku),“ komentovala statistiky analytička Bisnode Petra Štěpánová. Současně dodala: „Strmý nárůst počtu nespolehlivých plátců sledujeme od března letošního roku a očekáváme, že tento trend bude v následujících měsících ještě pokračovat“.

V Česku je k platbě DPH přihlášeno zhruba 205 000 firem a více než 264 000 živnostníků (podnikatelů). Podle podrobné analýzy Bisnode přes 48 % nespolehlivých plátců DPH tvoří menší společnosti s tržbami do 10 milionů korun. S 28 % následují subjekty, které tyto statistiky dle ČSÚ neuvádí a společnosti s tržbami mezi 10 a 60 miliony korun tvoří 16 % nespolehlivých plátců DPH.

Nespolehliví plátci DPH podle tržeb

 

Interval tržeb (v Kč)

 

říjen 2015

září  2015

 

červen 2015

 

listopad 2014

duben 2014

Neuvádí

666

530

170

66

29

1 – 9 999 999

1 158

862

231

42

12

10 000 000 – 59 999 999

385

305

131

24

16

60 000 000 – 99 999 999

70

60

38

4

5

100 000 000 - 999 999 999

97

86

55

11

0

Více než 1 000 000 000

8

8

5

2

0

Celkem

2 384

1851

630

149

62

Zdroj: databáze Bisnode

Nejvíce nespolehlivých plátců DPH má sídlo v Praze (34,6 %) a Jihomoravském kraji (20,9 %). „Od září do října v Praze přibylo 226 nespolehlivých plátců, což představuje 42 % z celkového měsíčního přírůstku,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

Nespolehliví plátci DPH podle krajů

 

 

 

říjen 2015

 

září  2015

 

červen 2015

 

listopad 2014

 

duben 2014

Praha

824

598

230

66

24

Jihomoravský kraj

499

403

193

38

20

Plzeňský kraj

93

72

27

9

2

Středočeský kraj

72

59

8

8

0

Královéhradecký kraj

278

271

70

7

6

Ústecký kraj

202

156

29

5

1

Jihočeský kraj

32

13

9

4

1

Moravskoslezský kraj

125

104

35

4

3

Pardubický kraj

44

37

10

3

2

Olomoucký kraj

42

26

5

2

3

Liberecký kraj

15

11

5

1

0

Zlínský kraj

103

54

6

2

0

Vysočina

50

44

3

0

0

Karlovarský kraj

4

3

0

0

0

Neurčeno

1

0

0

0

0

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3