INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Francie je nejdůležitějším obchodním partnerem, se kterým nemáme společnou hranici. Navzdory tomu, že z pohledu našich exportů ji předehnala Velká Británie, je Francie s ohledem na míru francouzských investic v ČR, importy a přidanou hodnotu, kterou naši vývozci do země galského kohouta dosahují, klíčovým obchodním partnerem. AMSP ČR a Komerční banka předkládají aktuální analýzu obchodních a investičních aktivit mezi Francii a ČR.

Analýza AMSP ČR ukazuje, že export do Francie roste mírou 8,8 %  a převyšuje celkový růst našich exportů (+7,5 %). V roce 2015 celkové vývozy do Francie poprvé v historii překročily hranici 200 miliard korun a Francie tak zaujímá s více jak pětiprocentním podílem 5. místo mezi našimi nejdůležitějšími exportními destinacemi. O dlouhodobě držící čtvrté místo ji nicméně v posledních dvou letech připravila Velká Británie. Výsledky prvních pěti měsíců 2016 potvrzují, že i v tomto roce export do Francie nepolevuje a drží se zatím těsně pod 7 % .

Společně s USA a Itálií se drží Francie s podílem 5,5 % ihned za Německem (19 %) i s ohledem na podíl exportu na bázi přidané hodnoty. Pro malé a střední podniky to znamená, že ve Francii mohou realizovat obchody s vyššími cenami a vyplatí se jim tam tudíž exportovat i menší objemy produktů.

Skladba exportovaného sortimentu je vyvážená, žádná z komodit nemá více jak čtvrtinový podíl, nejvíce vyvážíme produkty z odvětví automobilového průmyslu, s celkovým podílem 23 %, následují kancelářské stroje a zařízení k automatickému zpracování dat a služby, každé ve výši 10 %.

Import z Francie roste polovičním tempem (3,9 %), než je celkový růst dovozu (8,6 %), celkově se Francie podílí na našem importu 3,1 %.

Francie je historicky čtvrtým největším investorem v ČR, přičemž celkový počet francouzských firem v ČR je přibližně 500. Pro srovnání, francouzské investice jsou přibližně na třetině investic německých.

Předseda AMSP CŘ k tomu dodává: „Doby, kdy Francie byla pro tuzemské exportéry nečitelnou a komplikovanou destinací, jsou pryč. Francie překročila v minulém roce magickou hranici 200 miliard korun z pohledu našeho exportu, a pokud k tomu připočteme velmi dobrou přidanou hodnotu, kterou naši vývozci ve Francii realizují, potom je země galského kohouta oprávněně jedním z nejpopulárnějších teritorií malých a středních firem. Vzhledem k brexitu lze navíc očekávat, že vliv Francie na naši ekonomiku bude ještě vyšší.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3