INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Téměř 72 % Čechů je ve svém zaměstnání spokojených. Vyplývá to z nedávného průzkumu, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment mezi 2 286 respondenty. Je to dáno nejen výrazným převisem nabídky pracovních míst nad současnou poptávkou, ale i skutečností že 56 % zaměstnanců letos dostalo přidáno. Kromě odpovídajícího finančního ohodnocení však Češi stále více požadují flexibilní pracovní dobu, což v mnoha firmách ještě není běžné.

„Spokojenost lidí na trhu práce souvisí na jedné straně s jakousi jistotou, že se nemusí bát o své místo, na druhé straně i s tím, že 56 % z nich, tedy téměř o 10 procentních bodů více než loni, dostalo letos přidáno,“ okomentovala Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Stejně jako v předešlých letech tedy zůstávají finance tím nejdůležitějším argumentem pro případný odchod ze stávajícího zaměstnání (65 %) anebo přijetí nové pracovní nabídky (74 %). Respondenti průzkumu však často uváděli i další důvody, pro které by zvažovali změnu zaměstnání. Nejčastěji zmiňovali nemožnost flexibilního rozvržení pracovní doby, nemožnost zkráceného úvazku, či neochotu zaměstnavatelů umožnit práci z domu. „Flexibilita se dnes stává tématem číslo jedna. Některé obory, třeba IT anebo podnikové služby, již běžně homeoffice nebo pružnou pracovní dobu nabízejí, stále je však celá řada tržních segmentů, kde to procesně možné není anebo není vůle vedení tyto možnosti zavádět,“ říká Jitka Součková s tím, že firmy, které nenabídnou dostatečnou pružnost budou v dnešní době jen stěží bojovat o talentované pracovníky. „Například dle údajů ABSL poskytují firmy ze segmentu podnikových služeb plný či částečný homeoffice více než 60 % svých zaměstnanců a protože jsou s tímto modelem zaměstnanci spokojení, hodlají zaměstnavatelé agilitu úvazků ještě rozvíjet. Naopak třeba bankovní sektor v této oblasti pokulhává, a musí se proto snažit talenty motivovat jinými způsoby,“ dokumentuje Jitka Součková,

Velkým tématem současného trhu práce se dle aktuálního průzkumu kandidátských preferencí stává i atraktivita práce. Možnost práce na zajímavých projektech se dokonce dostala na třetí místo v žebříčku důvodů akceptace nového pracovního místa (po financích a možnosti kariérního růstu). Jako motivační faktor zmínilo zajímavou pracovní náplň celkem 44 % respondentů, dalších 31 % pak možnost účasti na zajímavých projektech. K dalším často zmiňovaným bodům patřila i smysluplnost vykonávané práce a možnost zlepšovat procesy ve firmě. „Tento trend je silně cítit především u generace Y, tedy u lidí narozených po roce 1980. Tato generace hledá v práci nejen výdělek, ale i zábavu. U generace současných absolventů škol pak tato tendence ještě sílí,“ vysvětluje Jitka Součková.

Průzkum se zaměřil i na ochotu Čechů přijímat zaměstnání na dobu určitou či přes agenturu. I tato oblast je ovlivněna boomem pracovního trhu a převisem nabídky míst nad poptávkou. I když má celých 78 % respondentů dobrou nebo spíše dobrou zkušenost s prací na dočasné přidělení, ochota přijmout takovou práci se meziročně̌ snížila o 12 procentních bodů, na 59,5 %. V úvazcích na dobu určitou však Češi stále problém nevidí - 75 % účastníků průzkumu by takovou práci bylo ochotno přijmout.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3