INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Přesto, že se rok 2017 již překlopil do své druhé poloviny, informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo 64 procent firem. Přitom základní termín pro vložení finančních výkazů do sbírky listin za rok 2015 vypršel koncem července 2016 a nejzazší uplynul na konci roku 2016. Za rok 2016 informační povinnost splnila každá desátá firma.

Informační povinnost nejhůř plní firmy, které nevykazují tržby a subjekty se sídlem v Praze. Data dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.

Za rok 2015, tedy více než půl roku po nejzazším termínu stanoveném zákonem o účetnictví v ČR, informační povinnost nesplnilo více než 64 procent českých firem – polovina akciových společností a přes 65 procent společností s ručením omezeným. „Podíl společností, které plní informační povinnost v posledních letech mírně stoupá, nicméně současný stav je stále tristní. Firmy zákon o účetnictví ignorují také proto, že riziko postihu ze strany státu je minimální. Nedodržování a nevymáhání zákonných povinností vede na jedné straně k netransparentnímu podnikatelskému prostředí, které vytváří prostor pro korupci, a na druhé straně, v rámci obchodního styku, znesnadňuje prověřování obchodních partnerů,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová. Informační povinnost za rok 2016 prozatím splnila každá desátá firma.

Plnění informační povinnosti v letech 2012 – 2016*

 Právní forma

%, které neplní 2016

%, které neplní 2015

%, které neplní 2014

%, které neplní 2013

%, které neplní 2012

Akciová společnost

91,01%

50,41%

43,20%

37,85%

34,10%

Spol. s ručením omezeným

89,78%

65,16%

59,99%

57,41%

55,96%

Celkem

89,85%

64,28%

58,95%

56,15%

54,49%

Zdroj: Bisnode (*data k 20. 6. 2017)

Čím vyšší tržby, tím spolehlivější plnění informační povinnosti

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby. V této kategorii informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo 83 procent firem. Nejlepší přístup ke zveřejňování finančních výkazů mají naopak společnosti s ročními tržbami přesahujícími jednu miliardu korun. Za rok 2015 jsou výsledky hospodaření k dispozici u devíti z deseti společností.

Plnění informační povinnosti v letech 2012 – 2016* podle trže

 Kategorie tržeb

%, které neplní 2016

%, které neplní 2015

%, které neplní 2014

%, které neplní 2013

%, které neplní 2012

neuvedeno

93,66%

82,75%

84,11%

83,57%

82,15%

1 - 9 999 999 Kč

86,34%

54,26%

46,48%

42,43%

39,58%

10 000 000 - 99 000 000 Kč

87,57%

41,00%

31,25%

26,36%

23,14%

100 000 000 Kč - 999 999 999 Kč

89,46%

23,52%

14,95%

11,59%

9,92%

 1 000 000 000 Kč a více

82,71%

9,64%

4,79%

3,19%

3,49%

Zdroj: Bisnode (*data k 20. 6. 2017)

Informační povinnost za rok 2015 v Praze nesplnilo přes 70 % firem

Z dlouhodobých statistik poradenské společnosti Bisnode vyplývá, že nejhůř k informační povinnosti přistupují firmy, které mají sídlo v hlavním městě Praze, Středočeském a Jihomoravském kraji. Společnosti s pražskou adresou informační povinnost za rok 2015 plnily o šest procentních bodů hůř než celorepublikový průměr.

V Praze neplní přes 70 % firem

Z dlouhodobých statistik poradenské společnosti Bisnode vyplývá, že nejhůř k informační povinnosti přistupují firmy, které mají sídlo v hlavním městě Praze, Středočeském a Jihomoravském kraji. Společnosti s pražskou adresou informační povinnost za rok 2015 plnily o šest procentních bodů hůř než celorepublikový průměr.

Plnění informační povinnosti v letech 2012 – 2016* podle sídla firmy

 Kraj

%, které neplní 2016

%, které neplní 2015

%, které neplní 2014

%, které neplní 2013

%, které neplní 2012

Jihočeský kraj

88,63%

55,34%

48,39%

45,41%

41,68%

Jihomoravský kraj

89,07%

64,71%

59,53%

56,89%

55,36%

Karlovarský kraj

85,39%

59,86%

55,18%

53,03%

52,53%

Královéhradecký kraj

82,92%

40,22%

28,39%

22,73%

22,04%

Liberecký kraj

90,64%

63,78%

57,63%

54,93%

54,25%

Moravskoslezský kraj

89,49%

59,04%

53,22%

49,55%

48,70%

Olomoucký kraj

88,50%

51,64%

44,89%

44,49%

48,11%

Pardubický kraj

85,44%

55,03%

47,80%

45,67%

42,88%

Plzeňský kraj

89,05%

61,75%

57,99%

54,94%

52,94%

Praha

91,47%

70,10%

65,59%

62,88%

60,76%

Středočeský kraj

90,69%

65,14%

60,18%

58,29%

57,09%

Ústecký kraj

88,16%

61,87%

56,71%

53,76%

52,19%

Vysočina

84,81%

50,44%

42,54%

38,68%

39,24%

Zlínský kraj

89,91%

61,21%

55,69%

53,17%

52,26%

Zdroj: Bisnode (*data k 20. 6. 2017)

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3