INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V roce 2012 dosáhl vykázaný čistý zisk skupiny ČSOB 15,3 mld. Kč (meziročně +37 %) a udržitelný čistý zisk 14,2 mld. Kč (meziročně +26 %). Vysoký meziroční růst vykázaného zisku byl tažen prodejem podílu v ČSOB Pojišťovně a nízkou srovnávací základnou z roku 2011, která byla ovlivněna tvorbou opravných položek na expozici vůči řeckým státním dluhopisům.

Pavel Kavánek, generální ředitel ČSOB, k výsledkům uvedl: „Růst  našeho  úvěrového  portfolia  v  roce  2012  dokazuje,  že  i  přes  útlum hospodářství  pokračuje  poptávka  po  úvěrových  produktech.  Podobný  vývoj můžeme očekávat i letos.“

Bartel Puelinckx, vrchní ředitel pro oblast Řízení financí, k výsledkům uvedl: „Rok 2012 pro nás byl velmi úspěšný, zčásti díky jednorázovým transakcím, jako byl prodej ČSOB Pojišťovny. I přes postupně rostoucí tlak na čistou úrokovou marži jsme  dokázali  zlepšit  svůj  provozní  zisk,  a  to  díky  silnému  růstu  obchodních objemů. Také náklady na riziko zůstaly na velmi nízké úrovni, což odráží dobrou kvalitu našeho úvěrového portfolia. Abychom i nadále dosahovali silné výkonnosti v prostředí,  které  bezpochyby  bude  stále  náročnější,  musíme  se  zaměřit  na zjednodušení organizačního uspořádání a další zvyšování naší efektivnosti.“

Všechny údaje jsou konsolidované, neauditované a byly sestaveny podle EU IFRS. Zpráva zobrazuje položky výkazu zisku a ztráty za rok 2011 reklasifikované podle aktuální účetní metodiky, aby byla zajištěna srovnatelnost finančních výkazů podle EU IFRS v čase.

Úvěrové portfolio stále roste a ke konci prosince 2012 dosáhlo 476,1 mld. Kč. 8% meziroční nárůst byl tažen hypotékami (meziročně +13 %) a korporátními/SME úvěry (meziročně +12
%). Díky růstu běžných a spořicích účtů objem vkladů vzrostl na 629,6 mld. Kč, což je
meziročně 3% růst.

Náklady na úvěrové riziko dále klesly jak v absolutním, tak relativním vyjádření a ukazatel
nákladů na úvěrové riziko činil 31 bazických bodů.

Kapitálová přiměřenost skupiny ČSOB k 31. prosinci 2012 činila 15,2 % a ukazatel kapitálu (core) Tier 1 pak ke stejnému datu 13,0 %. Poměr úvěrů ke vkladům k 31. prosinci 2012 byl 75,2 % a ukazatel čistého stabilního financování pak 133,2 %.

Výkaz zisku a ztráty

Udržitelné provozní výnosy vzrostly na 33,9 mld. Kč, i přes klesající čistou úrokovou marži. Růst čistého úrokového výnosu meziročně o 1 %, byl tažen rostoucím objemem poskytnutých úvěrů, ale velkou měrou byl ovlivněn klesající čistou úrokovou marží kvůli prostředí nízkých úrokových sazeb. Příjmy z poplatků a provizí se meziročně snížily o 12 %. Bez  vlivu  odložených  nákladů  na  akvizici  v Penzijním  fondu  a  dekonsolidace  Asset managementu by  čistý  výnos  z poplatků  a  provizí  klesl  meziročně  o  3  %  kvůli  vyšším poplatkům placeným distribuci.

Provozní náklady vzrostly na 16,1 mld. Kč, meziroční růst však byl nižší než inflace. Bez vlivu vytvoření rezervy na odstupné by personální náklady rostly meziročně o 4 %, a to především kvůli tvorbě dohadných položek na výkonnostní bonusy, ročnímu zvyšování mezd a zvýšení počtu zaměstnanců. Všeobecné správní náklady se meziročně nezměnily. Tento vývoj je výsledkem nižších nákladů na marketing a konzultantské služby, vyšších nákladů na investice  v oblasti  IT,  nákladů  na  migraci  platebních  karet  na  karty  nové  generace (bezkontaktní) a zvýšeného příspěvku do Fondu pojištění vkladů kvůli vyšším objemům vkladů.

Náklady na úvěrové riziko dosáhly 1,6 mld. Kč. Meziročně se ztráty ze znehodnocení snížily o 11 % díky nižší tvorbě opravných položek v oblasti korporátních/SME úvěrů a leasingu. Ukazatel nákladů na úvěrové riziko se meziročně snížil na 31 bazických bodů (Ytd., anualizováno), což je stále pod dlouhodobým průměrem.

Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Skupina ČSOB staví na pevném
a dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.

(tz)



Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3