INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pojišťovny si dávají záležet na rychlé a kvalitní komunikaci s klientem, oproti bankám však v některých bodech stále zaostávají. I přes určité nedostatky dávají výsledky telefonického a e-mailového mystery testování, které zrealizovala analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší pojišťovna 2016, pojišťovnám v České republice poměrně dobrou vizitku. Partnery výzkumu jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Oproti bankám zaostávají, stále však drží standard

Zatímco v jiných odvětvích se bankovní a pojišťovací domy srovnávají jen těžko, v komunikaci s klientem na ně platí stejný metr. Na rozdíl od bank, do kterých se letos analytici dovolali ve všech případech, u pojišťoven nebyly čtyři hovory z celkových devadesáti přijaty vůbec. Co se týče rychlosti přijetí hovoru, průměr se pohyboval okolo jedné minuty. Nejkratší dobou bylo 24 sekund, nejdéle jsme pak čekali dvě a půl minuty. Opět se nabízí srovnání s bankami, i když je průměrná rychlost hovoru u pojišťoven dlouhodobě na dobré a konstantní úrovni, ve srovnání s bankami, které testujeme stejným způsobem, je však patrné, že se pojišťovny stále mají kam posunout. Celkově byly v letošním roce nejrychlejší Aegon a Slavia pojišťovna. Zajímavostí je, že pojišťovna Metlife, která společně s Directem a Komerční pojišťovnou obsadila druhou příčku, se mezi třemi nejlepšími výsledky objevuje už třetí rokem. Na třetím místě skončila NN Životní pojišťovna.

Hodnocena je také kvalita odpovědí a přístup operátora ke klientovi. Ve většině případů je kvalita odpovědí na dobré úrovni. To však neznamená, že se pojišťovny nemají v čem zlepšit. Například v sedmi z devadesáti případů nebyla odpověď správná nebo úplná. Přesto však všechny pojišťovny získaly v hodnocení komunikace přes telefon nadpoloviční počet bodů. Menší chybky v kvalitě odpovědí dohánějí vstřícností operátorů. Ta byla v 79 % případů ohodnocena nejvyšším možným počtem bodů. U profesionality bylo nejvyšším počtem bodů hodnoceno pouze 55 % hovorů.

„Z letošních výsledků je patrné, že pojišťovny oblast komunikace s klientem pouvažují za velmi důležitou a čím dál více se jí věnují. Je to určitě dobrá zpráva, protože klient nejvíce oceňuje rychlost, kvalitu a relevantnost komunikace. Pro pojišťovny, které mají méně frekventovanou interakci s klientem v porovnání např. s bankami, je komunikace s klientem jedním s klíčových komponentů dobré zákaznické zkušenosti. Pojišťovny by měly dále pokračovat v nastoupené cestě,“ říká Marek Čáp, vedoucí sektoru pojišťovnictví, odpovídá za služby interního auditu a řízení rizik, KPMG.

Po mailu rychle a kvalitně, zlepšit se musí hlavně reakční doba

Čím více se společnost posunuje do online sféry, tím více záleží nejen na infolinkách, ale také na e-mailové komunikaci finančních institucí. Vůbec nejrychleji dokázala pojišťovna zareagovat už za pět minut, maximální doba čekání na odpověď pak byla jedenáct pracovních dní. Což je opravdu dlouho. Avšak takto dlouhá doba je ale v e-mailové komunikaci pojišťoven výjimkou, průměrná rychlost odpovídání na e-mailové dotazy byla letos dvaadvacet hodin.

U kvality e-mailových odpovědí je situace podobná jako u telefonického testování. Naprostá většina odpovědí byla správná a úplná. Z testování je vidět, že pojišťovny neberou e-mailové dotazy na lehkou váhu. Kvalita odpovědi je hodnocena na sedmi bodové škále, maximem, tedy sedmi body, bylo ohodnoceno 71 % odpovědí.

V celkovém součtu dopadla letos nejlépe Komerční pojišťovna, která na e-mailové dotazy odpovídala jako druhá nejrychlejší a podala úplné informace ve všech pěti testovacích vlnách. Na druhém místě pak skončila Česká pojišťovna a třetí ČSOB pojišťovna.

„Provedený výzkum potvrzuje nový trend on-line komunikace,“ uvedl Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce, IBM Česká republika. „Poptávka ze strany klientů jasně ukazuje zvýšený zájem o tuto formu  komunikace mezi pojišťovnou a klientem, Ovšem i v tomto případě je určitým limitujícím faktorem člověk - jak u telefonního kontaktu tak i on-linového/mailového je klíčovým operátor na straně pojišťovny. Proto pevně věřím, že výrazný kvalitativní skok nastane v okamžiku, kdy na straně pojišťovny bude člověk nahrazen umělou inteligencí. Teprve potom bude plně využita výhoda on-line komunikace doplněná permanentní dostupností. Možná bude překvapením, že tato vize není z kategorie utopie. Už v této době probíhá v jedné z pojišťoven pilotní projekt, ve kterém je využita tato umělá inteligence na bázi řešení IBM zvaného WATSON,“ dodal Mentlík.

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3