INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Raiffeisenbank se oproti loňsku posunula o dvě příčky směrem nahoru a stala se Nejlepší bankou roku 2016. Životnímu pojištění kraluje Česká pojišťovna, neživotnímu Kooperativa pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2016 a Nejlepší pojišťovna 2016 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Partnery výzkumu, který zpracovává analytická agentura Datank, jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Raiffeisenbank dosáhla celkového vítězství především díky nadprůměrnému hodnocení v obou hlavních oblastech hodnocení, tedy jak z pohledu klienta, tak z pohledu akcionáře. V hospodaření se dokázala s jedinou výjimkou zlepšit ve všech sledovaných ukazatelích a skokem z bronzové příčky na stupínek nejvyšší přerušila vítězná banka čtyřletou nadvládu ČSOB a Komerční banky, které se tentokráte musely spokojit s druhým, respektive třetím místem.

Navíc, v Raiffeisenbank se bude slavit dvojnásobně. Nejen, že získala hlavní bankovní titul, ale také dokázala obhájit vítězství v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka. Oproti loňskému roku se bance podařilo zlepšit ve čtyřech ze sedmi hodnocených oblastí. Nejvýrazněji v písemných a telefonických reakcích na dotazy klientů. Banka boduje v nákladech spojených s běžnými účty, v úrokových sazbách i dostupnosti. „Letošní vítězství Raiffeisenbank dokazuje, že klientský a akcionářský pohled nemusí být ve vzájemném rozporu, a že banka naopak může být zároveň klientsky přívětivá i zisková,“ okomentoval výsledek Marek Hatlapatka, Head of Research společnosti CYRRUS.

K prvnímu místu v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2016 přispělo pojišťovně Kooperativa nejen nejlepší hodnocení z pohledu klienta, ale také výborné ekonomické zdraví. Vítězná pojišťovna má vůbec nejnižší poměr provozních nákladů a předepsaného pojistného. Mezi hodnocenými institucemi vede i v meziročním zvýšení tržního podílu. Výborný výsledek ve většině oblastí důležitých z pohledu klienta jí kromě celkového vítězství zajistil také zisk titulu Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2016. Mohou za to především nadprůměrné výsledky ve všech hodnocených oblastech a v neposlední řadě i příznivé ceny neživotního pojištění.

Titul Nejlepší životní pojišťovna 2016 získala Česká pojišťovna, která se dokázala ve většině sledovaných ukazatelů zlepšit a poskočit tak z druhého na první místo. Co se týče klientského pohledu, Česká pojišťovna tradičně boduje v dostupnosti a nabídce služeb. Vedle toho v ekonomických kritériích vyniká například v solventnosti a k těm lepším patří i v ukazatelích nákladovosti.

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovnou 2016 se stala Generali pojišťovna. Dopomohly ji k tomu především nejlepší ceny životního pojištění a dostupnost produktové nabídky. K vítězství pomohla pojišťovně také stále se zlepšující komunikace s klientem.

„Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Sledujeme cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou a telefonickou komunikaci, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti,“ dodala Gabriela Šamanová z analytické agentury Datank, která výzkum zpracovává.

Boduje karta pro mladé a životní pojištění bez poplatků

Samostatné inovátorské kategorie jsou jedinými kategoriemi výzkumu, kde nerozhodují data, ale o nejlepších novinkách finančních institucí rozhoduje veřejnost v on-line hlasování. V kategorii Bankovní inovátor 2016 zvítězila Československá obchodní banka s produktem COOL Karta. Ta přináší zjednodušení bankovnictví pro mladé, kteří žijí stále více ve světě chytrých telefonů a aplikací a jsou téměř neustále on‑line, ale také pro lidi, kteří z nejrůznějších důvodů potřebují oddělit určitou část peněz od svého běžného účtu - například kvůli nákupům přes internet, placení v zahraničí nebo jednoduše proto, že chtějí mít o části svých financí lepší přehled. Pojišťovacím inovátorem 2016 se pak stala Allianz pojišťovna. Její produkt Životní pojištění Rytmus risk. Pojištění je bez jakýchkoli poplatků, má variabilní nastavení pojistných částek pro všechny tři stupně invalidity a až dvakrát vyšší maximální dobu výplaty pro případ hospitalizace a pracovní neschopnosti. „Inovativnost tohoto produktu spočívá především v tom, že se pojišťovně podařilo totálně obrátit princip jeho konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že zatímco u "běžných" produktů investičního životního pojištění je "spořící" část součástí základního produktu (a je tedy neodpojistitelná), Rytmus má investiční složku ve formě volitelného připojištění. Klient, kterého zajímá jen pojištění rizik, tak nemusí sjednávat něco, co v podstatě ani nepotřebuje a pojištění se tak pro něj stává cenově přijatelnější,“ vysvětluje Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví, zprostředkování finančních produktů a člen Advisory boardu výzkumu.

VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2016 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2016

NEJLEPŠÍ BANKA 2016

1. Raiffeisenbank

2. Československá obchodní banka

3. Komerční banka

 

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2016

1. Raiffeisenbank

2. Sberbank CZ

3. Komerční banka

 

BANKOVNÍ INOVÁTOR 2016

1.            Československá obchodní banka - COOL Karta

 

NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016

1. Česká pojišťovna

2. Generali Pojišťovna

3. ČSOB Pojišťovna

 

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015

1. Generali Pojišťovna

2. Česká pojišťovna

3. Kooperativa pojišťovna

 

NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016

1. Kooperativa pojišťovna

2. Česká pojišťovna

3. Česká podnikatelská pojišťovna

 

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016

1. Kooperativa pojišťovna

2. Česká pojišťovna

3. ČSOB Pojišťovna

 

POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2016

1. Allianz pojišťovna - Životní pojištění Rytmus risk bez absurdních poplatků

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3