INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na konci roku 2007 bylo v České republice registrováno přibližně 280 tisíc společností. Dnes po 6,5 letech je v tuzemsku hlášeno už více než 400 tisíc firem. Při dosavadním průměrném meziročním nárůstu ve výši 6 % to znamená, že by na začátku roku 2018 mohlo být v Česku vedeno půl milionu společností. Zdaleka ne všechny firmy ale opravdu fungují.

Nové firmy v Česku přibývají jak na běžícím páse. V prvním pololetí jich vzniklo 12 557, což je o více jak 4 % více než ve stejném období loni. Z drtivé části se jedná o společnosti s ručením omezeným, které tvoří téměř 94 % všech podnikatelských subjektů na našem území. „Lze očekávat, že v tomto roce vzroste počet společností s ručením omezeným oproti loňsku o více než 2 000,“ předpovídá Jana Babůrková ze společnosti Smart Office & Companies a doplňuje: „Za růstem stojí především stále se zvyšující počet živnostníků, kteří své podnikání převádí právě na tuto, v České republice, nejdostupnější a tudíž nejpoužívanější právní formu.“

Akciové společnosti na ústupu

Na opačném pólu stojí akciové společnosti, jejichž množství se rok od roku snižuje a vše nasvědčuje tomu, že v letošním roce vznikne nejméně akciovek za posledních 7 let. Podle Babůrkové může být jednou z příčin takto nízkých čísel změna legislativy a nejasnosti, které se stále okolo nových zákonů objevují. I z tohoto důvodu podnikatelé stále často volí koupi ready-made společnosti před vlastním zdlouhavým založením firmy. Z celkového počtu 244 a.s. založených v prvním pololetí letošního roku tvoří více než ½ready-made společnosti (tedy subjekty založené pro potřeby dalšího prodeje). „Prodej předzaložených společností je stále preferovanou variantou zejména proto, že převod takovéto společnosti je oproti založení nové společnosti výrazně kratší a jednoduší,“ říká Babůrková.Česká republika se v rámci dlouhodobého celosvětového výzkumu propadla, v jenom ze sledovaných kritérií, kterým je „starting business“ meziročně o 6 % na 146 místo z celkového počtu 189 sledovaných lokalit. Pro porovnání např. Slovensko je v této kategorii na 108 místě.

Ne každá firma se počítá

Z analýz Českého statistického úřadu je patrné, že více jak třetina podnikatelských subjektů patří do kategorie tzv. „spících firem“. Jde o společnosti, které nevykazují obrat, neodvádí sociální pojištění a nemají zaměstnance. „Mezi neaktivní podniky se řadí také ready-made společnosti, které čekají na svého nového majitele,“ vysvětluje Babůrková a dodává: S tím, jak přibývá množství firem v registrech, se však též zvyšuje počet neaktivních společností, tedy těch, které existují pouze na papíře. Česká republika tedy nejspíše brzy dosáhne na milník půl milionu firem, nicméně reálně jich bude fungovat mnohem méně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3