INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Sedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze. V kategorii „Středně velká společnost“ obsadila první místo společnostHIT OFFICE s.r.o., výrobce potravinářského a archivačního programu patřící mezi lídry evropského trhu a řadící se mezi tři nejvýznamnější výrobce papírových tácků, misek a talířů. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala dynamicky se rozvíjející společnost Uniron s.r.o. s více než dvacetiletou tradicí. V současné době jsou jejími hlavními činnostmi tváření hliníkového materiálu pro sektor automotive, tváření oceli, konstrukce a výroba postupových lisovacích nástrojů.

Zakladatelem soutěže je logistická společnost DHL Express CZ, generálním partnerem UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.

Vítězem kategorie „Globální exportér“, která se letos vyhlašovala poprvé, se stala společnost 2N TELEKOMUNIKACE a.s.,přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti. „V letošním roce jsme se opět snažili soutěž oživit zařazením nové kategorie Globální exportér a díky tomu se ukázalo, že řada našich malých a středních exportérů není zdaleka vázána jen na tradiční exportní teritoria v Evropě. Vítězná společnost exportovala do 138 různých zemí v roce 2013, což je úžasné číslo a celkově jsme registrovali více než 30 soutěžících, kteří exportovali do více než 20 zemí. A pokud mezi exportními destinacemi vidíte země jako Papua Nová Guinea nebo Svatý Bartoloměj, pak se české malé a střední firmy staly globálními bez jakékoliv pochyby,“ komentuje výsledek Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

Z rozsáhlého dotazníku pro exportéry, který zpracovala poradenská společnost NSG Morison, však vyplývá, že české firmy spolu v exportu téměř nespolupracují a jsou tak v nevýhodné situaci oproti jiným exportním zemím. “Např. 60 % firem, při vstupu na zahraniční trh nemělo kontakty na trzích, na které chtěly vstoupit, nebo nedisponovaly referencemi z domácího trhu či 72 % českých firem při expanzi na zahraniční trh nevyužívá externí finanční zdroje, což je škoda,“ komentuje velký budoucí potenciál pro exportéry Petr Šíma, partner NSG Morison.

„Exportérem teritoria – Afrika” se stala ryze česká firma Medica Filter, spol. s.r.o., založená v roce 1991. „Řízené oslabení koruny ze strany České národní banky, rostoucí pozitivní nálada mezi českými exportéry a nutnost opět hledat alternativní exportní trhy. To jsou tři silné faktory ovlivňující výsledky českého exportu. V posledních měsících navíc pomáhají také impulsy zevnitř ekonomiky. Pro příští rok bude důležitý další vývoj domácí ekonomiky i na trzích Evropské unie. Bude ale také potřebné hledat další nová odbytiště, jako je právě Afrika. Největší prostor pro obchodování se u Afriky skrývá v technologiích a výrobcích s vysokou přidanou hodnotou, jak ostatně dokazuje i vítěz kategorie Exportér teritoria Afrika,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank.

Zbývající ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost NATE – nápojová technika a.s., která již více jak 60 let dodává jednotlivé stroje i kompletní linky pro stáčení nápojů a jiných tekutin. „Společnost Nate má perfektně propracovaný marketing a svým klientům je schopna poskytnout perfektní servis i v zahraničí. Hlavně díky tomu se jí s pomocí naší kanceláře v Almatech podařilo získat významnou zakázku na dodání lahvárenského zařízení. Kazachstán patří mezi prioritní země pro český export a firma Nate dokazuje, že se na něm lze prosadit,“ říká o úspěšném klientovi Milan Ráž, ředitel Sekce služeb pro exportéry agentury CzechTrade.

Místopředsedkyni Asociace malých a středních podniků ČR, Pavlu Břečkovou, zaujala hned celá vítězná trojice v kategorii „Malá společnost“: „Jsem ráda, že se v popředí drží vlajková loď českého průmyslu, konkrétně strojařina (Uniron s.r.o.), je to oblast, která nese celé zemi prosperitu. Velmi mi však imponuje i malá firma ORITEST z oblasti detekce toxických látek. Vydala se cestou odbornosti a úzké specializace, a v tom vidím šanci i budoucnost celé Evropy. A v neposlední řadě upřímně smekám klobouk před firmou SPED TEMPUS s.r.o., která se úspěšně pere s obrovskou globální konkurencí v oblasti autodopravy a logistických služeb, tam jsou tlaky skutečně enormní,“ uzavírá hodnotitelka Pavla Břečková.

„Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 100 společností, z nichž cca 40 % se do soutěže přihlásilo poprvé. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 53 společností, 47 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos více než 18 miliard Kč, což je o necelých 6 miliard méně než v loňském roce. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 59,68 %,“ shrnul 17. ročník zástupce odborného garanta, Martin Růžička, Country Manager Coface Czech.

Přehled výsledků 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

Středně velká společnost

1. místo – HIT OFFICE s.r.o.

2. místo – Lifefood Czech Republic s.r.o.

3. místo – BORCAD cz s.r.o.

Malá společnost

1. místo – Uniron s.r.o.

2. místo – ORITEST spol. s r.o.

3. místo – SPED TEMPUS s.r.o.

Exportér teritoria – Afrika

1. místo – Medica Filter, spol. s r.o.

Globální exportér

1.místo – 2N TELEKOMUNIKACE a.s.

Nejúspěšnější klient CzechTrade

1. místo – NATE – nápojová technika a.s.

Kritéria soutěže:

Do EXPORTNÍ CENY DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2012 a rok 2013) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3