INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

P3 Hradec KraloveSpolečnost P3, vlastník, developer a správce evropských průmyslových nemovitostí, postavila v loňském roce ve střední a východní Evropě celkem sedm nových průmyslových budov a nově pronajala 144 552 m2 prostor. Úspěšný růst zaznamenává společnost P3 i v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Mezi největší pronájmy loňského roku se řadí pronájem 26 743 m2 společnosti PF Concept v polském parku P3 Poznaň a 20 125 m2 společnosti Mountfield v P3 Prague D1 v České republice.Renegociovány byly v průmyslových areálech z portfolia P3 Logistic Parks nájemní smlouvy na 103 820 m2 prostor. „Ve střední Evropě stále ještě pozorujeme nedostatek moderních prostor pro výrobu, skladování zboží a jeho distribuci,“ říká Peter Bečár, výkonný ředitel P3 pro střední a východní Evropu, a dodává, „s tím, jak oživuje ekonomika a roste spotřeba obyvatel, roste i poptávka firem jak z oblasti retailu, tak e-commerce a logistických operátorů po nových prostorách.“

Na snímku logistický park u Hradce Králové

Rekordní BTS výstavba (výstavba na míru)

Největší výstavba v regionu střední a východní Evropy, která byla zahájena v loňském roce, je nová hala na míru o rozloze 46 230 m2 pro logistickou společnost ID Logistics v polském P3 parku Mszczonów nedaleko Varšavy. Druhou největší v tomto regionu a zároveň největší v České republice je stavba skladové budovy pro VF Corporation v pražském parku P3 Prague D8 o rozloze 39 187 m2, která byla dokončena v lednu 2015. Na Slovensku a v ČR P3 vloni stavěla také spekulativně, aby dokázala rychle pokrýt aktuální potřeby svých zákazníků.

Přehled sjednaných nájmů P3 v roce 2014 ve střední a východní Evropě podle typu (m²)

Nové nájmy144 552

Prodloužení nájmů103 820

Nová výstavba v roce 2014105 743

Z toho spekulativní výstavba23 086

Také první čtvrtletí tohoto roku bylo ve společnosti P3 ve znamení úspěšných obchodních transakcí. Například ve svém polském parku P3 Mszczonów poblíž Varšavy se dohodla se skupinou Fiege, která je jedním z největších evropských poskytovatelů logistických služeb, na pronájmu prostor o rozloze 25 445 m2. Kromě toho přinesla akvizice z konce roku 2014, uzavřená příslušnými regulatorními orgány na začátku tohoto roku, do portfolia P3 Logistic Parks ve střední a východní Evropě další tři parky – dva v Polsku a jeden v Rumunsku, o celkové pronajímatelné ploše 467 000 m2 – a také téměř 165 hektarů pozemků pro další výstavbu. Stabilizace nového portfolia a jeho další rozvoj jsou naplánované na celý tento rok.

Úspěšný rok 2014 v České republice

V České republice P3 vloni celkově pronajala 46 964 m2 prostor a prodloužila nájemní smlouvy na 73 523 m2. P3 rovněž postavila dvě budovy o celkové rozloze 35 840 m2. V květnu 2014 přibyl do portfolia P3 Logistic Parks pozemek pro výstavbu zcela nového parku P3 Prague D11. V posledním čtvrtletí minulého roku pak získala P3 akvizicí 11 průmyslových parků v celé České republice a stala se tak „dvojkou“ na tuzemském trhu průmyslových nemovitostí. Jejich další rozvoj je součástí strategie pro letošní rok. „Díky loňské akvizici jsme naše aktivity rozšířili do regionů a například již na začátku března jsme zahájili výstavbu nové haly o velikosti 7 096 m2 v našem novém parku P3 v Liberci,“ říká Tomáš Míček, ředitel P3 v České republice.

Přehled sjednaných nájmů P3 v roce 2014 v České republice podle typu (m²)

Nové nájmy46 964

Prodloužení nájmů73 523

Nová výstavba v roce 201435 840

Z toho spekulativní výstavba4 750

Strategický pohled na vývoj trhu s průmyslovým nemovitosti

V následujícím období lze očekávat pokračující oživení trhu. Český trh s průmyslovými nemovitostmi reflektuje celoevropské trendy, na které budou muset v budoucnu reagovat nejen developeři, ale i příslušné orgány místních samospráv a urbanisté. Změny v nákupním chování lidí, zejména pak enormní nárůst e-commerce, povedou ke změně průmyslových parků směrem k B2C byznysu. „Na tyto změny již reagujeme a jsou patrné například v našem P3 parku v Horních Počernicích,“ říká Jakub Pelikán, vedoucí developmentu P3, a dodává, „s nárůstem e-commerce roste poptávka po budování výdejních míst, které vznikají v parcích na okraji měst. Právě v našem parku P3 v Horních Počernicích funguje několik pick-up center, které provozují společnosti jako Alza, IKEA, nebo Pet Center, jež zde otevřelo například i veterinární ordinaci. Příliv koncových zákazníků lze očekávat také postupným přesunem show roomů a specializovaných obchodů obecně.“ To ovlivní i nároky na dopravu koncových zákazníků do těchto areálů a tím i jejich větší integraci do měst.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3