INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Orbis Hotel Group, největší síť hotelů v Polsku a ve východní Evropě, vykázala za rok 2016 rekordní tržby ve výši 316 milionů EUR. Hotelová skupina Orbis je jediným poskytovatelem licence značek AccorHotels v 16 zemích včetně České republiky. “Obchodní výsledky za rok 2016 jasně potvrzují, že naše strategie představená v roce 2014, je krok správným směrem. Směrodatnými ukazateli nejsou jen rostoucí provozní a finanční výsledky, ale také spokojenost hostů a zaměstnanců, rozšiřování sítě a další aspekty, které vedou k udržitelnému růstu skupiny,“ říká Gilles Clavie, prezident a CEO skupiny Orbis S.A.

 Dynamický růst skupiny Orbis

Příznivé ekonomické klima v celém regionu, kde skupina Orbis působí, přispělo k ještě dynamičtějšímu růstu. Hlavní roli v něm sehrálo zejména aktivní řízení příjmů spolu s inovativní a efektivní distribucí. Dvouciferný růst RevPAR (+ 11,2 % y/y) dokazuje, že je tato strategie správná. Nárůst byl patrný ve všech zemích, kde Orbis působí, a podpořila ho také akvizice sítě AccorHotels z roku 2015.

Výborné finanční výsledky byly potvrzeny výrazným růstem tržeb (+ 9,5 %) na 316 milionů EUR, ale také vysokým zvýšením provozního EBITDA o 18,3 % (na 89 milionů EUR). Skupina rovněž za poslední roky zvyšovala svou ziskovost, což se odráží v růstu marží v roce 2016 – EBIDAR + 1,2 pp, EBITDA o + 2,1 pp.

Rozvoj portfolia & správa aktiv

V roce 2016 pokračovala skupina Orbis s posilováním své vedoucí pozice na trhu prostřednictvím dalšího rozšiřování sítě hotelů. Byly otevřeny dva hotely – Mercure Kraków Stare Miasto (198 pokojů) a ibis Gdańsk Stare Miasto (120 pokojů), oba byly postaveny s ohledem na trvale udržitelný rozvoj v souladu s certifikátem BREEAM*. Dále bylo v roce 2016 otevřeno 7 hotelů s téměř 700 pokoji na bázi franšízy a bylo podepsáno 13 nových smluv. Tento vývoj slibuje udržitelný růst i v dalších letech. Řada hotelů Novotel, ibis a ibis Styles v zemích východní Evropy se připojí do skupiny Orbis do roku 2020.

Kromě další expanze v regionu a modernizace stávajících produktů skupiny byl Orbis úspěšný také ve správě aktiv. V roce 2016 odkoupila skupina 2 pronajaté hotely a v prvních dnech letošního roku (2017) byl dokončen druhý odkup 5 pronajatých hotelů, což dohromady činí téměř 1.600 pokojů v Budapešti za více než 92 Eur.

Služby, které vycházejí vstříc potřebám a očekáváním hostů

V roce 2016 se skupina Orbis ještě více soustředila na své služby. Došlo ke zjednodušení procesů na všech úrovních společnosti. Vznikly také programy věnované konkrétním značkám hotelů, jako například Mercure Touch, Novotel Life Genius, ibis New Service Culture, či Sofitel Value Based Leadership. Všechny tyto programy jsou součástí filosofie skupiny – vycházet vstříc potřebám a očekáváním hostů, což shrnuje motto skupiny AccorHotels „Feel Welcome“ .

2017 – Rok zrychlování

Skupina Orbis dosáhla v roce 2016 rekordních výsledků, a to díky lepší kooperaci všech týmů a těmto zásadám: provozní důslednost, kreativní politika distribuce a správy příjmů, kreativní přístup k investicím i k samotné organizaci. Určitou roli sehrály samozřejmě také pozitivní a dynamické tržní podmínky. U mnoha zavedených projektů budeme sledovat pozitivní efekty i v budoucnosti. Finanční výsledky také potvrzují, že se jedná o trvalý jev a jsou příslibem i pro následující měsíce.

Po období restrukturalizace nastává čas pro akceleraci skupiny Orbis. Stejně jako v roce 2016 se zaměříme na posílení našich strategických pilířů a upevnění naší vedoucí pozice v regionu,“ shrnul Gilles Clavie.

*BREEAM - Building Research Establishment Environmental Assessment Method. Nastavuje standard nejlepších postupů v oblasti navrhování budov s důrazem na trvalou udržitelnost a stal se praktickým měřítkem k popisu vlivu budovy na životní prostředí

Finanční a provozní výsledky

 

Orbis Hotel Group

 

2016

 

2015

change

 

 

Operating

 

 

 

Occupancy rate %

72,4%

70,0%

2,4 p.p.

Average Room Rate without VAT in EUR

53,4

49,7

7,4%

Revenue per Available Room in EUR

38,7

34,8

11,2%

Financial m EUR

 

 

 

Revenue

316,0

288,6

9,5%

EBITDAR

111,8

98,6

13,4%

EBITDA operating

89,0

75,2

18,3%

Income before tax

58,8

48,5

21,2%

Orbis Hotel Group je největší síť hotelů v Polsku a ve východní Evropě. Orbis se skládá ze 120 hotelů a je jediným poskytovatelem licence značek AccorHotels v 16 zemích, včetně Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvatska, České republiky, Estonska, Maďarska, Lotyšska, Litvy, Makedonie, Moldavska, Černé Hory, Polska, Rumunska, Srbska, Slovenska a Slovinska. Nabízí celkem téměř 20.000 pokojů. Hotely jsou provozovány pod značkami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles a ibis budget. Tyto značky, uznávané na celém světě, poskytují kvalitní služby různých norem, od luxusních, pětihvězdičkových, až po ekonomické jednohvězdičkové hotely.

AccorHotels je přední světovou cestovní & lifestyle skupinou a digitálním inovátorem. Nabízí jedinečné zážitky ve více než 4.000 hotelech, rekreačních střediscích a rezidencích, stejně jako ve více než 2.500 nejlepších soukromých domech po celém světě. Těží z duální odborné znalosti jako investor a provozovatel prostřednictvím svých HotelServices a HotelInvest divizí. AccorHotels působí v 95 zemích. Portfolio je tvořeno mezinárodně uznávanými luxusními značkami, včetně Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman a Swissôtel; stejně jako populární střední a butikové značky Novotel, Mercure, Mama Shelter a Adagio; a ekonomické značky včetně ibis ibis Styles Ibis budget a regionálních značek Grand Mercure, Sebel a hotelF1.

S bezkonkurenční kolekcí značek a více než 50 letou historii po dobu téměř pěti desetiletí, AccorHotels, spolu se svým globálním týmem více než 240.000 žen a mužů, má smysluplné a srdečné poslání, které shrnuje claim .- Feel Welcome. Hosté mají přístup k jednomu ze světově nejzajímavějších věrnostních programů - Le Club AccorHotels.

AccorHotels je aktivní ve svých místních komunitách a zavázal se k udržitelnému rozvoji a solidaritě prostřednictvím programu Planet 21, komplexního programu, který sdružuje zaměstnance, hosty a partnery k udržitelnému rozvoji.

Akcie Accor SA jsou kótovány na burze Euronext v Paříži (ISIN kód: FR0000120404) a OTC trhu (kód: ACRFY) ve Spojených státech.

Pro více informací a rezervace navštivte accorhotels.group nebo accorhotels.com.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3