INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Obal prodává, to už ví studenti prvního ročníku obchodní akademie. Zboží musí být nejen kvalitní a s příznivou cenou, ale i atraktivně zabaleno, má-li aspirovat na komerční úspěch. Výjimku od závěru loňského roku představují cigarety. Nemají lákat pozornost, nýbrž už od pohledu odpuzovat zájemce o kouření. Takový (anti)marketing s rakovinou na každé krabičce je věc, která podle mého soudu nejde správným směrem. O tom, že kouření škodí, jsou spotřebitelé už dlouho informováni nepřehlédnutelným nápisem na každém balení. Avšak podobné zdravotní a sociální důsledky má i pití alkoholických nápojů. Přesto lahve s destiláty, vínem a pivem nehyzdí fotografie opilců a jejich nemocných orgánů. Ani vysloveně nezdravé potraviny „nezdobí“ odpudivé fotografie lidí po infarktu. Podobných námětů na (anti)marketing by se jistě našlo mnoho. Myslím si, že bojovat s nešvarem kouření, alkoholismu a přejídání se musí osobním příkladem a s úsměvem, nikoli s bičem v ruce. Mohlo by se totiž stát, že natruc začnou kouřit i lidé z prosté solidarity se skupinou, jež se stala obětí státního násilí.

Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3