INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pouze čtvrtina firem se aktivně připravuje na změny, které s sebou přinese digitální revoluce. Zjistila to studie Centra DBT (Global Center for Digital Business Transformation) mezi téměř tisícovkou leaderů ze 13 zemí. Nástup digitální revoluce může přitom zatřást trhy napříč všemi průmyslovými odvětvími a pomoci na výsluní menším firmám na úkor velkých zavedených značek.

Přicházející digitální revoluce má potenciál zcela změnit dosavadní zažitá pravidla na trhu a změnit je rychleji, než tomu bylo kdykoli předtím. Ukazuje to studie ve Švýcarsku sídlícího Centra DBT, které založila společnost Cisco, a Mezinárodního institutu pro manažerský rozvoj (IMD). Podle této studie v následujících pěti letech ztratí své pozice na trhu až 40 procent firem, které svým oborům dosud dominují. Přitom 45 procent dotazovaných manažerů je přesvědčeno, že jejich firmám žádné nebezpečí z této změny nehrozí.

Výzkum Centra DBT analyzoval 12 průmyslových odvětví a v rámci studie Digital Vortex: How Digital Disruption is Redefining Industries provedl průzkum mezi 941 špičkovými manažery z Austrálie, Brazílie, Kanady, Číny, Francie, Německa, Indie, Itálie, Japonska, Mexika, Ruska, Velké Británie a Spojených států. Většina manažerů vnímá přicházející digitální revoluci jako pokrok a šanci pro další rozvoj svých firem. Potvrdilo to 75 procent dotazovaných. Podle 72 procent přinese digitální revoluce vyšší hodnotu pro zákazníky a podle 66 procent je procesem, který zvýrazní pozici výrazných individualit.

„Moderní technologie proměňují náš každodenní život doslova na každém kroku. V digitálním světě se bez nich neobejdeme nejen my, ale nemůže bez nich fungovat žádný stát, žádné město ani podnik,“ říká Michal Stachník, generální ředitel Cisco ČR a dodává: „Dnes hovoříme o digitální ekonomice, a jsou to právě moderní technologie, které otevírací začínajícím start-upům cestu na trh a dávají jim možnost postavit se mnohem větším a zavedeným firmám. Firmy si musí uvědomit, že digitální revoluce může zrodit jejich konkurenci mnohem rychleji, než tomu bylo kdykoli v minulosti. A měly by se na to připravit.“

Paradoxně totiž podle téměř poloviny dotazovaných manažerů nehrozí jejich firmě v důsledku digitální revoluce žádné nebezpečí a jen čtvrtina z nich se chystá aktivně připravovat na změny, které digitální revoluce přináší. Největší potenciál pro změny ze všech 12 zkoumaných průmyslových odvětví mají technologické produkty a služby. Obecně studie ukazuje, že nejradikálnější proměnu čekají obory, kde hrají důležitou roli data, jako jsou média, telekomunikace, finanční služby a maloobchod.

Digitální revoluci spustil nástup dynamických start-upů, kterým se dobře daří získávat investice, a za pomoci nových technologií dobývat další trhy, oslovovat nové zákazníky a tím i zvyšovat svoji hodnotu na trhu. Přestože dotazovaní manažeři velkých společností potvrdili, že podle jejich názoru přinese během následujících pěti let digitální revoluce nové nastavení pravidel a tržních podílů na trzích v každém z 12 zkoumaných odvětví, výsledky studie ukazují, že třetina v současnosti dominantních společností zaujímá postoj „počkáme a uvidíme“.

Plné znění studie lze nalézt na adrese: www.imd.org/dbtcenter-vortex

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3