INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo čv poz bar s ochStále víc spotřebitelů vybírá zboží v obchodech podle jeho původu. Češi jednoznačně dávají přednost domácím potravinám i dalším českým produktům. Důvodem je nejen nejlepší poměr mezi hodnotou a cenou, ale i snaha dát práci tuzemským firmám. Dokládá to úspěšně se rozvíjející projekt Český výrobek.

Ředitel společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkář uvedl na tiskové konferenci v Praze výsledky průzkumu spotřebního chování Median. Zatímco před sedmi lety dávalo 43,1 % kupujících naprostou přednost domácímu zboží, letos stoupl jejich podíl téměř na 49 procent. "České výrobky preferuje víc než pět milionů osob," konstatoval Ing. Leo Kolečkář. "Meziroční nárůst představuje 1,5 procenta, tedy víc než 150 tisíc spotřebitelů," dodal.

Není pochyb, že Češi chtějí nakupovat "hezky česky". Problém však často bývá v tom, kde tuzemské zboží najít. Pro snazší orientaci spotřebitelů se na obalech objevuje logo Český výrobek.

"Podstata a filozofie označení Český výrobek spočívá především v určité selekci, odlišení a hlavně v jistotě onoho tvrzení," prohlásil Jindřich Stoklasa ze společnosti Spoltex s.r.o. "Nabízíme koncovým zákazníkům a spotřebiteli stoprocentní garanci, že produkt s tímto logem je vyroben v České republice."

Mnoho zahraničních fírem se však snaží z obliby českých značek profitovat a označují dovážené zboží původními, českými názvy a designem. Například máslo Pragolaktos se vyrábí v Německu, zápalky SOLO v Asii a známá káva JIhlavanka v Polsku. Lidé je však nakupují s mylným vědomím, že jde o český výrobek.

Do projektu Český výrobek se zapojilo 39 podniků, které nabízejí na trhu 1976 certifikovaných výrobků. Zaměstnávají 2663 osob a vykázaly roční obrat bezmála devět miliard korun.

Více na www.ceskyvyrobek.eu

(kčr)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3