INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek navštívil vojenské letiště Bochoř, kde se zástupci kraje, města i vlastníků dotčených pozemků jednal o budoucí podobě zóny. Oblast navštívil dva dny po tom, co členům vlády předložil průběžnou zprávu o postupu prací pro možnost vzniku průmyslové zóny v lokalitě Přerov – letiště Bochoř. O konečné podobě zóny rozhodne vláda do konce roku 2015.

Ve středu dostala česká vláda do rukou materiál zpracovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu, který rozebírá varianty vzniku průmyslové zóny. Vybraná oblast byla původně nabízena jedinému strategickému investorovi, který ale po několika měsících od jednání odstoupil. MPO společně s agenturou CzechInvest dále pokračují na přípravách nové průmyslové zóny. V situaci, kdy jsou stávající průmyslové zóny v České republice zhruba z  80 % naplněny, je vznik nové zóny důležitý k tomu, aby i nadále bylo možné nabízet zahraničním investorům konkurenceschopné lokality. „Vybudování průmyslové zóny právě zde vnímám jako zcela zásadní. Nejen, že dojde k využití prázdného a zanedbávaného prostoru, ale budoucí investoři přinesou tolik nutná nová pracovní místa, která Přerov s osmiprocentní nezaměstnaností nezbytně potřebuje. O konkrétní podobě budoucí průmyslové zóny jsem proto osobně jednal se zástupci kraje i města během mé dnešní návštěvy Bochoře,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek ke své cestě do Bochoře, kde hovořil o vzniku průmyslové zóny se zástupci kraje, města i společnosti LOM Praha, s. p.

Na téměř 400 hektarovém pozemku již byla zahájena první fáze přípravných prací  k tomu, aby zde mohl vzniknout plnohodnotný prostor s dobrou dopravní dostupností připravený na příchod investora.

Aktuálně dochází k demolici objektů leteckých a palivových krytů, které se na vytyčeném území nachází. Kromě pyrotechnického a geotechnického průzkumu lokality byla současně zadána analýza rizik ohrožení životního prostředí, která potvrdí, zda se na lokalitě nachází kontaminace horninového prostředí a podzemní vody, a následně navrhne další postup ověřovacích a sanačních prací. Probíhá také vypracování dopravní studie, která bude řešit dopravní napojení. CzechInvest navíc zadal zpracování územní studie, která srovnává využitelnost území ve variantě s ukončením provozu letiště a ve variantě se zachováním provozu.

O technických aspektech možného vzniku průmyslové zóny v lokalitě Přerov – Bochoř se od června 2015 pod vedením Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pravidelně schází pracovní skupina složená ze zástupců města Přerov, Olomouckého kraje, Ministerstva obrany ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Ministerstva dopravy ČR, Ministerstva financí ČR, Ředitelství silnic a dálnic, agentury CzechInvest a dalších zainteresovaných subjektů. Cílem pracovní skupiny je urychlit přípravu území, její realizaci a napojení území na dopravní infrastrukturu pro budoucí využití pro investiční záměry. Výstupem jednání pracovní skupiny budou materiály pro Vládu ČR. „Finální variantu řešení předložím vládě do konce roku 2015,“ dodal po jednání Mládek.

Na základě dosavadních setkání pracovní skupiny zatím vyplynuly dvě varianty podoby průmyslové zóny – bez letiště a se zachováním letiště. První varianta počítá s přilákáním strategického investora, který maximálně využije celou plochu předpokládané strategické průmyslové zóny. Součástí je demolice veškeré letištní infrastruktury. Tuto variantu slovy hejtmana Olomouckého kraje Jiřího Rozbořila a primátora Přerova Vladimíra Puchalského podporuje Olomoucký kraj i město Přerov. Ministerstvo obrany by tuto variantu podpořilo jen v případě, kdy by o zónu projevil zájem investor strategického významu.

Druhá varianta klade vyšší nároky na návrh území a souvisejícího dopravního řešení, protože by se jednalo o dvě oblasti rozdělené přistávací dráhou. Výhodou je zachování letecké obslužnosti, a tudíž by lokalita mohla být využita především pro investice z oblasti leteckého průmyslu.

(tz)

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3