INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká asociace franchisingu (ČAF) vyhlásila první ročník soutěže Franchisa roku, která má představit a ocenit nejkvalitnější franchisové koncepty působící na českém trhu. První ročník soutěže začíná 1. října 2015, od kdy

bude možné podávat přihlášky a nominovat soutěžící do jednotlivých soutěžních kategorií. Výsledky soutěže budou vyhlášeny v květnu 2016.

„Franchising v České republice prokazuje vysokou vyspělost nejen strukturou odvětví a uspořádáním trhu, ale také počtem konceptů, kterých zde momentálně působí přes 240, a toto číslo stále roste. Proto chceme poukázat na ty nejlepší z nich, a tím inspirovat a motivovat ostatní k rozvoji již fungujících konceptů a budování konceptů nových,“ říká Jan Gonda, prezident ČAF. Zázemí pro franchising je v ČR výborné a vykazuje otevřenost, která se odráží ve zvyšujícím se počtu franchisových provozoven. Těch v ČR momentálně funguje více než 6 300, což je téměř o polovinu více než v roce 2011. „Je třeba na franchising upozornit a rozšířit povědomí o tom, že právě franchising patří k nejefektivnějším odbytovým způsobům 21. století,“ dodává Gonda.

Soutěž je rozdělena do třech kategorií: Franchisor roku, Skokan roku a Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu. Ocenění Franchisor roku 2015 získá franchisový koncept, který prokáže svou vysokou kvalitu a hodnotu nejen skvělými ekonomickými výsledky, ale i výjimečným vztahem k zaměstnancům a franchisantům a odpovědným přístupem k veřejnosti a životnímu prostředí. Titul Skokan roku 2015 náleží takovému franchisovému konceptu, který v daném roce otevře nejvíce franchisových poboček. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franchisingu pak získá franchisový koncept nebo jiný subjekt, který se významně zaslouží o přínos v oblasti franchisingu pro odbornou i laickou veřejnost.

Soutěžící franchisové koncepty hodnotí odborná porota složená z expertů nejen z oblasti franchisingu, ale také ekonomiky, řízení podniků či HR. Jmenovitě se jedná např. o odborníka pro malé a střední podnikání Karla Havlíčka (AMSP ČR), investičního experta Petera Hrbika (ČNOPK), odbornici na mezinárodní obchod a franchising Lenku Turnerovou nebo Petra Tomana (KPMG), který je odborným garantem pro oblast ekonomie. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franchisingu pak uděluje správní rada ČAF. „V České republice je mnoho úspěšných franchisových systémů a sítí, nicméně metodika hodnocení je nastavená tak, aby byl vybrán nejen koncept mimořádně kvalitní, ale zároveň i respektující mezinárodní Etický kodex franchisingu a fungující na bázi čisté franchisy,“ zdůrazňuje Petra Ritschelová, výkonná ředitelka ČAF.

Při registraci soutěžící vyplní elektronický dotazník, který porotě poskytne základní ekonomické i neekonomické informace o konceptu. Důraz je kladen zejména na tzv. soft skills, které budou hodnoceny i na základě stručného podnikatelského příběhu. Do finálového kola postupuje pět finalistů. Ti osobně prezentují svůj franchisový koncept a následně reagují na dotazy porotců. „Otázky budou zacílené na hlubší náhled do dlouhodobé firemní strategie, komunikace, řízení lidských zdrojů, společenské odpovědnosti a v neposlední řadě manažerských dovedností zástupce soutěžící franchisy,“ doplňuje Ritschelová. Vítězové soutěžních kategorií získávají certifikát „Franchisor roku 2015“, „Skokan roku 2015“ nebo „Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu“, bezplatné roční členství v ČAF a další ceny od partnerů soutěže.

O České asociace franchisingu

Česká asociace franchisingu je nezisková profesní organizace sdružující na národní úrovni poskytovatele franchisingu – franchisory a odborníky z oblasti práva a poradenství zaměřující se na problematiku franchisingu. Vznikla v roce 1993 a od té doby významně přispívá k propagaci a popularizaci franchisingu a neustálému rozvoji a kultivaci této formy podnikání v České republice.

Více informací na:

www.franchisa-roku.cz 

www.czech-franchise.cz

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3